Monday, December 27, 2010

Time flies fast especially when you are enjoying it


Ceh , holiday is gonna over . So sudah readyy pergi sekolah kawan kawan ? ;D Jangan nak bajet dah lepas spm daaaa , kau pmr pun belum amik lagiii okay kawan. Harituh shopping barang sekolah dengan ibu . First time shopping barang sekolah tak ada eeka , yelaaah dia dah masuk Universiti laaah katakaan . Paling tak pun tahun lepas dia ikut beli barang sekolah . Paling tak pun dia ikut sebab nak menyebuk jangan bagi ibu beli kan aku ni belikan aku itu , ye daaak ? :P



Okay cukup lapan subjek . Lemah semangat aku tengok benda alah nii . Pergi pustaka rakyat macam tahun lepas sbb kedai buku sekolah mesti pack gilaa ngan orang . Dah laa kedai buku kecik nak matiii . Bila smpai kedai , aku cakap lah dengan ibu 'Ibu amik list buku duluu . ' Tapi ibu terkejut lepas tu jawab ' Pustaka rakyat ni ada lift ke ? :O ' . Adoii , aku cakap list ibu denga lift --" Lama gila aku nak pilih buku buku nii , sekali bayar ya rabbiii mahal gilaaa . Sorry ayah :3

Nak tau satu benda yang aku happy ? Science process skill form three kecik comel , tak macam tahun lepas punya gedabak nak mati buat berat beg sahaja -,-


Okay agak agak aku nak hadap ke buku ni . 

Oh cakap pasal pustaka rakyat lah kan , pernah sekali tu aku pergi sana dengan eeka . Tangga pustaka rakyat tu weh ya rabbiii kecik gila kau tau ? Tapak kaki aku yang eheeem eheeem kecik wakaka pun tak muat weh entah hape hape jee baik takyah buat tangga :"> So masa nak turun tu aku terjatuh teros slide dari atas tangga gedebuk gedebuk gedebuk smpai bawah ya Allah memang sedap la kan . And seperti biasa eeka bukan nak tolong tapi dia gelak gelak . Buat panas je ohh haha. So moral of the story cewaaah macam cerita kat budak tadika je hahaa , Berhati hati laaah naik tangga dekat pustaka rakyat . Ingat tangga pustaka rakyat , ingatlah syaheera :")


OKAY SYAHEERA , SAY HELL-OOO TO PMR *_*

------

Seperti biasa laah kan , time time holiday ni laaa orang nak kahwin . Masa puasa tak nak kahwin pulak , kan jimaat tak yah makan betul taaak ? :") So pergi sedara atok punya wedding , means sedara saya jugak lah kan ? Tapi sayang seribu kali sayang cewaaaah smpai sekarang aku tak paham apa kena mengena aku dengan tuan rumah . Nanti lah aku lukis Haji Rahim's family tree -,-


Hey meet Encik Tajuddin :) He absolutely Puan Rohaida's property but he is also mine ! See , ayah je dah makan empat mangkuk bubur hahah gelojoh betol :P Padahal smua nak letak mangkuk depan ayah , nak bajet tak makan bubur jee :">



Saya tak puas hati yaa , baju saya sama kaler dengan alas meja kurang hasam !


Hello macik senyum lah sikit tak baik muka garang garang tau . Scary youu o.O

Bila ibu jumpa sedara yang dah berzaman tak jumpa , wah excited gituu . Biasa laaah , ompompuaaaan lah katakaaan ~ 'YA ALLAH , IDAAAAH DAH LAMA TAK JUMPA KAAAAU ! ' Smua ayat nak sama jeee lah kan , amik fesyen lain laaah . Ada sorang tu teros tunjuk aku tanya 'Anak kau ke idaaah ? ' Hihiiii amacam macik ada anak lelaki ke *kening kening* hahahah okay stop -,- 

Macik : Anak kau dah berapa ? 
Ibu : Empaat .
Macik : Laaa sikit nyaa !
Eera Eeka : ..... SIKIT ? 
Ibu : Anak kau berapa ? 
Macik : LAPAN JE !
Eera Eeka : HAHAHAHAHAHAHA 
Macik : Gelak kau yaaa ! 
Eera Eeka : HAHAHAHAHHAAHAHAHA

Please laa macik , adik beradik empat orang ni pun sakit punggung duk berhimpit dalam kereta -,- INIKAN ADIK BERADIK LAPAN ORANG . Nak holiday pun antara sewa bus sekolah takpun pergi dua kereta kan ? Hahah . Boleh buat satu team bola sepak tau macik !

----

Last week adik kak yana pulak yang kahwin . Tak percayaaa aku cakap , time holiday ni laah orang nak kahwin . Cuba try masa bulan puasa hihiii kan unik tuu save budget lagi youuu . Tapi yang nii aku kenal laah hahaa, siap angkut satu family atok nenek family ayah auf kak yantie and abang awad lagii wah meriaaah taak :") Macam wedding sedara aku pulak hihiii . 


Dan sesungguhnya , sepanjang wedding ni aku dengan eeka duk amik gambar jee kerja . Jangan confuse yaa , aku and eeka bukan pengantin . Kami datang nak tengok orang kahwin sahaja . Smua nya Syok Sendiri Bersama Syaheera ! 


Dan muka ni lah yang buat gambar dalam kamera beratus ratus . Konfem , dah takda muka lain dah . 


Dan Qaseh Aqeelah menangis :( Hanya aku lah yang sedia dukung dia dan pujuk dia dan air liur dia tak habis habis mengalir dan cakap dekat dia jangan nangis dan smua pandang slack kat aku macam la aku yang buat dia nangis , Aku pujuk tau taaak ! Tengok , aku lah babysitter yang terhebat dekad ini cewaaaah tambah dosa lagii ~


Saat saat genting cam ni laaah ayah dia lari carik botol susu , dan eeka bukan nak dukung . Maybe sebab taknak baju dia kene air liur Qeelah hahah aku jugak laah Mak sedara sejati :3 Tengok betapa bahagia nya kami berduaa hihiiii pleaseee -,- time ni orang still pandang aku mcm aku yang buat dia nangis . DIA HAUS LAAAH ! Nak tengok muka ayah budak kecik ni , merangkap kepada abang aku lah kan hehe


Eh sapa nii ? Eh eh dia lah abang akuu ;D Dia lah yang carik botol susu anak pun tak jumpa hahaa kelakar je along nii adoii . Waaah dah ada dua anak abang aku kaaan o.O Betapa jauh nyaa beza umur kiteorang hihiii . Dekat meja study aku kaaan ada banyaaaaak gambar smpai pening kepala nak study tengok frame berselirat . 

Ada satu frame ni boleh letak dua gambar , satu gambar ayah graduate and satu lagi gambar family aku tengah picnic masa aku kecik muka suci habis lah . Masa first time tengok frame tu rasa cm Awwww sebab orang lain smua tengok kamera tapi aku tengah atas riba along and dia tak pandang kamera sbb jaga akuu . Sayang aku lah tuuu , kan along kaaan hihiiii :')


Muka ni . 


Muka ni . 


Dan muka ni memang gila okay harap maklum. 


Say Byebye to my princess :* 

-----

M'sia Sweet Revenge ♥ ♥

Waaaah bola semalam punya semalam menang kan kan kan . Kalau kau tengok bola , sumpa jangan tengok ngan eeka . Dia jerit cm nampak hantu kau tau ? Tak pasal pasal semalam punya semalam aku tertampar dia hahahahaha tampar weh ibu tak marah pun sebab ter ter ;DD Dia jerit kuat gilaa , and pintu rumah terbukak sbb nak angin masuk . Gila malu bila jiran denga suara pompuan melolong cm orang gila padahal Indon tak goal pun time tuuu ! Free free je aku tertampar suruh senyap eleeeh tampar manja pun takda laaa 180 degree aku tmpar :"> Aku tmpar pun bersopan sntun tau !

Player Msia takda yang handsome pun tapi bila muka smua tengah macam hero habis smua nampak macho sahaja . Tapi bila esoknya bukak suratkhabar dah tak handsome dah adoii . 




3 comments:

  1. kuang aja bab tampar menampar!
    cis!

    ReplyDelete
  2. Izzaty : Tau takpaaaa , tengok bola cm lsoer taktau nak usha sapa ;( Hishh time time cm nii laa nak injured kan . Kalau cmtu bila nak cuci mata ciss

    Eeka : Lain kali tape mulut hang okayy ? :D

    ReplyDelete