Sunday, January 2, 2011

First week of school


Nerd ! ;D

Wahai pelajar tingkatan dua sesi petang , sila hargai tempoh setahun nak tidur pukol dua tiga pagi dan bangun pukul 11 pagi . Sila hargai nak buat homework sebelum pergi sekolah . Sila hargai masa tengok rancangan ewah ewah ke cartoon Pocoyo or whatever yang ada time pagi . Sila hargai part bangun teros makan tengah hari and takyah sarapan langsung . Sila hargai cikgu cikgu handsome cantik dan comel lote seperti cikgu zahid cewaaaaah  okay gurau saja . Dan yang laki tu boleh laah usha usha junior kaaan ~

Semalam habis online pukol 12:30 pagi and nak teros tidur . Tapi hampeh hajat tak kesampaian bila golek kiri golek kanan tendang bantal pun tak boleh nak tidur jugak . And aku redha je laah kalau bangun bangun pergi sekolah bersama mata panda tersayang :* Bangun pagi then mandi cetttt pakai water heater pun aku rasa cm mandi sungai je adoiii . Almaklumlaaa selama nii bangun je dah tengah hari kaaan . Pergi sekolah carik kawan tapi tak jumpa . Aku tengok pengawas smua serupa , nak tegur sekali tup tup senior mana entah aku tak kenal cett buat malu saja -,-

First day teros ada sorang senior suruh naikkan bendera . Sebagai junior yang baik hatiii cewaaah , ikut je laah kan . Kau nak mintak kaki apa bila senior mintak tolong and ckp 'takmau' . Aku dah la dah berzaman gila tak naikkan bendera . Tahun lepas aku yang cmpak pengawas bertugas mana , tapi tahun ni jadi junior laaah katakaan . And sudah semestinya aku cepat cepat cop naikkan bendera selangor . OH SELANGOR FOREVAAA Ceh bajet patriotik lah kau padahal bendera tu paling senang kan hihiii nak naikkan bendera sekolah ? Hampeh aku tak ingat lirik dia panjang mana , duk repeat chorus jee . Confuse tau ?

Habis perhimpunan and senior yang suruh naikkan bendera tu offer lagi jadi tukang naikkan bendera tetap means setiap minggu aku, fatin and syaz lah yang berdiri tegak and menyorok belakang bendera . Masa tu aku cm nak tergelak hahahaha tapi tahan jee =/ Okay laa kan naikkan bendera drpd jadi MC setiap minggu haha gilaa. Lepas habis jumpa senior tu terus tergelak and fatin teros cakap ' Tulaaah , siapa suruh ikut je kang dah kena setiap minggu hahahaha . Dah la first day harinii ' . Nasib baik jadi ngan bestfriend sendiri , kalau ngan orang lain errr *Speechless*

Masuk kelas and cikgu pun keluar masuk . Aku tak bawak cermin mata so bagi aku smua cikgu muka cam samaa je doo hahah . Ada sekali tu aku cm ' Cikgu ni lagi !' padahal cikgu lain kan masuk cehh fashion tudung lebih kurang je doo haha . Cikgu ramai yang garang doo , cikgu yang ajar seni pun strict gilaaa . Habis laa , tak macam tahun lepas suka hati je kan nak bawak buku teks ke tak . Well , tahun lepas subjek seni dpt cikgu baik tak ingat dunia smpai aku tidur je kat kelas :"> Seni je pun , apa ada hal ? ;DD

Time rehat nak bertugas tapi tak tau satu hapak pun nak bertugas apa etc . So last minute senior bahagikan kumpulan AND YANG PALING PENTING HAHAHAH walaupun Jerry rambut korea dah habis sekolah , tapi masih ada sorang senior cina yang muka *cough* boleh tahan la kaaaan syazwani kaaaan . Amboi syaz , belum apa apa lagi dah usha senior ehh ayoooook hahah . Ni yang semangat nak bertugas cewaaaah -,- Peraturan sesi pagi ngan petang lain gilaa , buat aku confuse rasa cm nak tertonggeng bertugas !

And masa yang ditunggu tunggu telah tibaaaaaaa ! Baaaaaaaaliiiiiiik ! Aku taknak aa balik jalan kaki , ye aaa tengah hari kot boleh berbelang belangsss muka aku yang dah mmg tak sama warna nii -,- Takkan nak bawak payung pulak kan hahahaha okay pelik . So dah discuss ngan ibu (cewaaah cm mesyuarat negara pulak nak discuss discuss segala bagai ) yang aku tunggu kat pondok sekolah . Tiba tiba hujan pulak weh ! Sekali ayah yang amik aku . PALING TAK BOLEH BLAAA , AYAH SIAP DRIVE MASUK SEKOLAH NAK AMIK AKU KAT PONDOK LAGI YOUUU HAHAHA . Apa lah ayah , time sekolah rendah boleh  laa nak drive masuk sekolah amik anak . Aku dah tutup muka masuk kereta daaa adoii ><

Sepatutnya sekarang time aku untuk tidur tapi entah mata aku ni lain macam sikitt kang masa ayah duk tengok bulletin utama baru aku tertidur . Sebab tu laah bila tahun lepas keluar soalan Pend Kesihatan 'Malaysia dapat berapa pingat untuk Sukan Komanwel ' aku terus salah hahaa tak tengok berita punya pasal adoii . Okay aku nak layan korea dan cuci mata kejap . Relaks laa baru first day kita enjoy duluuu ! Err esok aku ada tusyen ciss . 


Budak nerd paling handsome aku pernah jumpa , Kyuhyun ;">

No comments:

Post a Comment