Friday, January 28, 2011

To my beloved Najihah Nasuha

Siapa Najihah ? Dia lah kawan yang suka conteng kat tangan , yang die hard fan taylor swift , yang tak suka kuning telur , yang semangat bila tusyen english . Ingat tak masa kita gaduh hahahah alaaa yang dengan fatin sekali tu hahahah yang time darjah tiga, yang gaduh sampai nangis tu hahahah yang lepas baik macam takda apa jadi tu hahaha okay stop . 


Aku ni memang rajin menyelebrate (kata dasar : celebrate hahaha ) birthday kawan nii . Sebab aku dah taktau nak bagi apa untuk dia since aku kawan ngan dia dari darjah tiga and sampai sekarang dalam enam kali birthday dia , and setiap tahun bagi dia hadiah . Khabaq mai , nak bagi dia apa lagi . Takkan nak bagi rumah banglo sebijik , Zero Fighter sebijik , bekalan majalah Klik untuk setahun ? Wahhh . 

So aku ngan fatin pun plan nak buat surprise untuk dia :)

Malam sebelum birthday ; dekat tusyen aku dah cakap ngan dia yang esok aku nak stayback kat sekolah . Aku wish dia awal awal , smua sebab dia tak guna handphone so nak wish dia pukol 12:01 AM pun susah . Aku cakap yang hadiah dia aku postpone sebab tak sempat beli hahaa dia pun macam 'Okayy' cewaaah tapi dalam hati 'Alaaa' kan hahaha ^^

Sekali , time nak balik rumah boleh pulaaaak aku terserempak ngan dia kat pintu gate sekolah . Kantoi gila aku tak stayback hahahaha . Lepas nampak dia aku terus 'Haii ' lepas tu cepat cepat jalan , nasib dia tak tanya kenapa tak stayback kalau tak mati aku nak susun ayat cemana . Balik rumah solat lepas tu angkut sekali Nurain pergi beli kek Najihah .

Lepas beli kek , terus pergi rumah hajar . Aku suruh lah ibu turun kan kiteorang jauh sikit . Nak buat 'serangan hendap' lah katakaaaan . Penat jeeee aku sorok sorok , dia dah perasan kat tingkap oh ahhahaha takkan denga enjin kereta ibu kot hahaa tak mungkin . Masuk rumah hajar , duduk lepak lepastuuuuu tau taaaaaaaaaak ... RUMAH HAJAR ADA KUCING T_T Masalahnya , ada dua orang takut kucing ; aku dengan jasmine . Bila nampak kucing aku dah lompat atas sofa rumah hajar , tapi lagi gempak jasmine bila dia jeritt sekuat hati jiwa dan ragaaa macam mati laki. And smpai klimaks bila jasmine menjerit tu , najihah call rumah hajar tanya kenapa dia denga suara aku hahahahaha . 



Thanks Hajar . Dan bibiknya haha .


Mula mula nak call akak najihah suruh bawak najihah naik atas tapi smua benda akan jadi complicated . So alang alang najihah dah perasan , terus je serbu rumah dia . Paling tak boleh blaaaaaaaa , time kiteorang tak keluar lagi gate rumah hajar , najihah dah tunggu kat depan rumah dia ahhahaha tak reti berlakon betul wahai najihah nasuha . First thing aku cakap ' Najihah pakai tudung sekarang ' Hahha iya laa nak amik gamba kot . Nak tayang laaah katakan . 





Spot check hadiah

And nyanyi kuaaaaat kuaaaaat lagu Birthday sbb jiran najihah smua takda dekat rumah kan . Senang cerita mmg taman tu bapak dia yang punya lah hahaha . And sudah menjadi adat , aku conteng muka birthday girl dengan cream hihiiiii . Dan sudah menjadi adat jugak bila aku akan kena balik kan -,- AND RUMAH DIA ADA CHANNEL KOREA YANG BEYOND TUUUU GILA TAK JAKUN AKU (!) 

And makan makan , lepastu tumpah kan air lepastu lepak buat macam rumah sendiri . Dalam pukol tiga lebih , dah ramai kena balik sebab ada tusyen . ALMAKLUM LAAAH PMR LA KATAKAAAAN . Lepas gang azyan balik terus taktau nak buat apa . Adaaa kee aishah balik rumah dia guna kasut adik hajar hahaha gila kabut hajar call balik suruh mak azyan patah balik ala ala pontianak harum sundal malam 'PULANGKAAAAN T_T ' 

Time dieorang tengah kabut settle kan pasal kasut adik hajar nii , aku pandang jasmine and jasmine pandang aku . Aku cakap ' Baling kek jom ' and gilaaa mesti lah jasmine nak kan hahah. So potong satu slice kek , letak atas pinggang macam bajet nak makan padahal dah nak meletop kebabom perut aku , kenyang gila kot . Mula mula smua takot nak baling kek , aku suruh fatin and fatin suruh aku and aku suruh jasmine . Tak smpai hati kan nak baling kek , tapi ... hati aku tersampai pulak lepastu .

Pergi dekat najihah senyap senyap dan PAP ! Wahhh ada kek atas muka ;DD Najihah dah speechless , nasib aaa kan . Aku nak buat kat birthday girl je tapi hampeh semua tengah excited so smua muka kena tepek kek .  Mula laaah pergi luar rumah jerit macam orang gilaaa ala ala Mahyun dalam Meniti Kaca . Lari ke sana ke sini macam olimpik lari pecut jeee . Tapi aku lah juara Muahahahha macam iklan Milo lah pulak >:) Muka aku paling tak kurang kena kek. Mana kan tidak , orang baru nak baling kek kat aku je aku dah jerit lari pecut habis . Betapa professional nya aku muahaha . Balik rumah terus sakit tekak okay .


Hasil karya aku . 


Baling kek !


Tengok betapa jauhnya aku lari hahaha




Fatin pergi tusyen dengan bau kek dan tudung kotor kena cream . 




Aku dekat belakang tengah basuh muka and tangan haha ;DD



Sayang korang ♥ ♥

Aku tau baling kek tak baik yaaa tuan tuan dan puan puan , kek itu rezeki / makanan ya . Jangan ikut yaa, tapi tepung ke air ke telur pun makanan/ rezeki jugaaaaaaak apaaa !! Okay pulak bila orang lain buat , bila aku buat je ramai cakap tak baik tsk tsk sedih tau, tak nak kawan . Tapi memang kau akan lupa terus semua  problem . 

Mmg lah buat plan last minute ni penat gila , tapi bila tengok kawan kau happy kau pun rasa semua benda ni berbaloi . Itu lah kawan kan . So alhamdulillaaaah aku dah pernah buat surprise dekat najihah , fatin dengan jasmine :) Tinggal farisha je belum , hmmmm itu mmg harapan tipis laaah . So mission accomplished !

No comments:

Post a Comment