Saturday, February 26, 2011

Akhirnya .

Okay tak perlu pendahuluan karangan sekolah mcm 'Sejak kebelakangan ini masalah disiplin pelajar semakin meningkat ' whatsoever eww . 

Ibu ayah takda , pergi dinner sama sama lah kan tapi anak terkapai kapai tak dinner hua :( Cewah takdalahh eeka lah ni jual mahal kata takya order pizza ciss melepas chance aku nak makan mushroom soup . melepas nak tunggu tukang si penghantar pizza naik motor kapcai sebab penghantar tu mesti laki lah kan heheeee 

Harituh , aku pergi jusco dekat Bandar Mahkota Cheras . Okay serious Jusco econsave tu boooosaan booooo lagi best jusco kat Mahkota Cheras . Hek eleh padahal still J-U-S-C-O yang tekan button keluar tiket and aku jugak yang kena bayar tiket tu *sigh* Pergi jusco bukan sebab nak shopping ke nak pergi La Boheme ke tapi ; Ibu nak makan Ayam Penyet. Tiba tiba gila lah . And aku tak kesah betul ke tak aku eja 'Ayam Penyet' sebab aku tak suka makan benda alah tu ergh . And everytime aku pergi kedai tuuu (padahal semalam baru second time haha loser ) mesti kedai tu .. Kosong . Kosong . Ada pekerja je . 

Walaupun aku tak makan ayam penyet , aku lah anak ibu paling solehah sekali hihiiii menemani ibu yang kebuluran -,- Tapi of coursee aku beli makanan lain hahah . Aku tiba tiba nak makan zinger burger KFC (Y)  FYI , aku tak makan burger McD . Tak tau kenapa , btw aku tak pelik eh aku 'Speeeeciaaal ' *Awww * So aku pun pergi lah KFC nak beli burger tapi ibu merungut sebab cashier tuu lambat gilaaa padahal seperti yang aku kata ibu sangat sangat sangaaaat kebuluran

Aku kesian tgk mak aku yang macam tak makan seminggu ni , so aku suruh ibu pergi makan dulu biar aku beli zinger burger sorang sorang . So ibu mesti dalam hati 'Akhirnya , dah lama aku tunggu time eera suruh aku makan dulu hehe ' Ibu tinggalkan aku dengan sehelai not RM10 and of courseeee aku like 'SEPULUH RINGGIT JEEEEE ? Upp sikit lah buu . ' Ibu tunjuk harga zinger burger yang set tu RM7.07 and aku like 'Fine , pergi lah makan. ' 

Bila time aku nak beli , akak tu dengan semangat nya greet aku . Terkejut aku -,- Serious , tapi takkan lah nak cakap 'Chill lah kak , saya tak kan complain lah kat manager yang akak sombong ' Andd aku order lah Set Zinger tu ,

Set Zinger satu kak . 
Okay , nak air sekali ?
*Tengok harga air RM1.80 . Err soo RM7.07+RM1.80= Cukuplah duit . Kot.
Nak tak ? 
Hmm nak lah . 
Okayy total SEPULUH RINGGIT LIMA SEN
*And telinga aku terngiang ngiang 'lima sen .. lima sen .. '
*Akak tu senyum tanda 'Adik, sila bayar ' 

AND OF COURSEEEE otak aku teros jam . Panic gila siooooot . Mana aku nak carik lima sen time ibu tengah kat restoran Ayat Penyet and belakang aku ada customer tunggu turn nak order . Start lah dalam hati 'Crappp, Shoooot macam mana niii My Goddd My Goddd ' FYI , Aku pergi jusco ni pakai kasut eeka yang tinggiii sebab kasut aku tali dia dah putus :( Sooo kau nak expect aku berlari dari KFC ke Restoran Ayam Penyet dan ke KFC lagi sekali dengan kasut eeka yang tinggi nii . Semata-mata nak kejarkan  duit Lima Sen tuuuuu ? Aku repeat limaaaa sennn tuuu ?  Oh man , you wish .

Pada pertama kali nya (Kot? ) aku menebalkan pipi aku yang memang chubby ni tsk tsk . Aku cakap dengan akak tu 'Err kak tak cukup lima sen lah *muka sedih* ' And of courseeeee akak tu macam tahan gelak asdfghjkl mesti ikutkan hati dia nak terguling ketawa kat kaunter tu kaaaan T_T And akak tu kata takpa . Ye lah tu kak , takpa takpa saham saya macam mana sebab ... Kat kaunter tu ada lagi sorang laki jaga kaunter . Well walaupun laki tu tak handsome , still L-A-K-I .

And biasa nya , ibu kalau order KFC akan mintak 'sos cili  lebih' tapiii dengan keadaan aku yang TAK CUKUP LIMA SEN lepas tu nak sos lebih gila nak pelempang weh ? Okay aku terus cabut lari pergi restoran ayam penyet dengan perasaan bagaikan nak terjun KLCC . Semua sbb lima sen . Dan kasut eeka , kalau aku pakai kasut aku mesti aku dah lari pecut ala ala Usain Bolt  mintak lima sen kat ibu :( Walaupun derrr lima sen jeee . 

Sampai Restoran Ayam Penyet aku terus menjerit IBU TAK CUKUP LIMA SEN HUAAAA T_T And aku rasa pekerja restoran tu pun boleh dengar hahaha . And aku duk menyalahkan kasut eeka . Guess what lepas makan ibu terus belikan aku kasut baru hahahahaha . Well supaya lepas ni kalau tak cukup duit aku boleh lari pecut pergi dekat ibu ? Kot ? Soooo kalau pergi mana mana , pastikan jangan pakai high heels *Walaupun takda kena mengena so what kan haha *

P/s : Aku tau lahh yang total actually RM 9.50 tapi macam laaa kau taktau yang ada tax entah kebendaaa semua tuuu . Tu yaang jadi smpai tak cukup lima sen adoii buat malu aku je lah KFC ni ! Taknak aku makan kat KFC situ lagi :( Makan kat KFC Carrefour je tsk tsk . Tapi still Hidup Zinger Burger ! :D

2 comments: