Thursday, October 13, 2011

True story .

Aku expect nak update blog lepas pmr and tulis "Hahahahha PMR Dah habis !" besar besar ;/ Hanya kita merancang and Allah yang menentukan. Aku tak boleh nak enjoy macam orang lain. Malam sebelum last paper tu aku dah menangis macam orang gila dekat rumah. Toktik masuk hospital, and pakcik pakcik dah call suruh balik. Aku tak boleh nak balik sbb pmr ada lagi sehari. And ibu dilemma sangat nak pilih mana satu, nak jaga anak nak exam or tinggalkan and jenguk mak sendiri dekat hospital.

Aku takleh nak buat apa since aku dah besar and kena faham perasan ibu jugak. Aku cakap dengan ibu balik je kampung jumpa atok, jangan risau pasal aku nak exam. Masa tu aku terus masuk bilik , menangis macam org gila taktau pahal bersalah agaknya ibu takleh balik kampung sbb aku nak exam. Malam tu ibu cakap dengan aku ibu betul betul kena balik kampung and aku macam "takpa lah ibu balik je kampung " . 

Aku terus guna phone ayah bagitau eeka yang ibu nak balik kampung. Last last aku menangis lagi bila dia call -_-" And esok pagi ibu balik kampung dengan keadaan aku nak exam and tiba tiba time pagi sakit perut sampai berpeluh peluh. Tak pasal pasal pagi dah pergi petronas beli panadol. Bila cerita kat kawan pun rasa macam nak menangis tapi air mata dah kering kontang so macam takda feeling je cerita.

Aku risau lah sbb aku tak prepare sangat malam sebelum exam tu ye lahh duk menangis je satu malam -_-" Nasib cukup masa nak jawab, yang tak berapa nak konfem jawapan pun aku bantai je. Rehat tu aku ddk dengan jasmine & najihah. Bukan nak poyo sangat lah kan tapi time tu rasa macam dieorang betul betul best friend for life ;/ Masa tengah exam KH tu tiba tiba rasa tak sedap hati tapi aku just fikir takyah nak sedih sedih sangat pun sbb aku dah nak merdeka dah .

Aku dengan kawan kawan aku dah plan nak terus pergi McD lepas habis PMR. So kiteorang excited gila. Tapi bila aku keluar sekolah aku carik kereta along. Malang nya aku nih aku tahap memori yang hampeh bab nak menghafal no plat kereta termasuk lah kereta abang aku yang hari hari depan mata aku . Tiba tiba aku ternampak along keluar dari kereta lambai tangan dekat aku. Masa tu aku dah dapat rasa ; Something bad happened. And bila aku sampai kat kereta along cakap "Eera takyah pegi McD lah, Toktik dah meninggal . "

Nenek saya meninggal masa saya tengah amik PMR. Masa budak lain tengah happy melompat sana sini habis PMR, nenek aku dah takda . Well maybe Allah wont let me be happy that easy ? Aku balik rumah terus kemas baju and ayah amik aku terus balik kampung. Ayah bawak kereta mak aih laju tak ingat dunia. Tak pernah ayah bawak laju mcm tu sekali. Aku tak pelik kalau kena saman pun ngeh -_-" Kiteorang datang cukup cukup makan. Aku dengan eeka masuk terus pergi tengok arwah. She suffered a lot :(

Teringat aku dengan ibu dah plan nak jaga atok dekat kampung lepas habis pmr . Well, semua plan tak sempat. Tak sempat jaga , even tak sempat tengok . Last jumpa atok masa hari raya ;/ And teringat bila Arwah Tokne meninggal dulu , ayah tak pergi cium Tokne for the last time. Bila aku tanya kenapa , ayah cakap air mata ayah tak boleh berhenti taktau kenapa. Of course, ayah saya rasa ibu dia segala-galanya :(


I will miss you 

Syaheera Tajuddin

No comments:

Post a Comment