Monday, February 11, 2013

This is Langkawi, people #1

Assalamualaikum everybody.


So first of all Happy Chinese New Yeaaaaaaaaaar yay yay yay which is mean aku sekarang tengah duduk bersila dekat depan laptop atas sofa empuk dengan baju tidur .. dekat rumah muahaha. Omg hell yes ini lah apa yang dikatakan heaven. Walaupun homework banyak menggunung weh sumpah aku macam pelik ni cuti ke tak ni woi, tapi apa-apa pun bila Pulang Bermalam biarlah homework banyak mana pun aku tetap bahagia. 

10 days exactly for holidays, one week for revision and another three days for diagnostic test. And apa yang aku tengah buat sekarang? *scroll twitter* Aku dah cakap dengan ibu nawaitu untuk aku bangun pagi nak belajar. Hanya Allah yang tahu apa yang akan jadi esok: bangun ke tak bangun. Aku bawak balik buku sampai rasa macam nak angkut satu locker, ye lah last minute revision katakan kat sekolah tidur je kerja. 

And actually aku baru balik daripada Langkawi muehehe. Bukan senang okay Ayah nak bawak aku bercuti sebab ayah lebih prefer duduk santai dalam rumah dan bercucuk tanam di halaman rumah. Almaklum lah ayah saya amik bidang Agriculture tapi sadisnya seciput genetik minat tu tak turun dekat aku tsk tsk. So bila aku call ibu and ibu bgtau last minute planning for Langkawi aku macam nak menari dekat tepi public phone. That's why lah aku kena call ibu hari-hari sebab nak tahu everything update dari rumah. Haritu planning nak pergi USS pun aku tahu through phone call -_-"


Safely arrived !

Aku punya lah expect pergi Langkawi naik flight, kereta jugak pilihan ayah *hentak kepala* Tidur lebih kurang pukul 1 pagi and pukul 3.30 pagi aku dah dekat dalam kereta on the way to Kuala Perlis for ferry ride. Yang penting aku mandi okay. Memang aku dah ready 5 botol asam cina just in case any of us pening lah mabuk laut lah almaklum lah kita naik ferry bukan flight *cries* Aku dengan efisien nya hanya bawak satu backpack yang disumbat segala baju. Dah macam backpack travel pun ado tapi last last ayah yang bawak kan bag aku hihi I love you Ayah. 

3 hari 2 malam bermalam dekat SeaView Hotel tapi kenapa aku bukak tingkap tak nampak laut pun -_-" Kalau dulu lah kan, sampai hotel terus cari Swimming pool tingkat berapa. Tapi sekarang dah besar, jenguk swimming pool pun habuk tarakkk! 


Take pictures in unknown places just because the scenery is so beautiful.


The boss with our own little ferry behind us (eh?)


Tajuddin owns.




Petang tu pergi Pantai Tengah. Aku sangat lah terkezut dan heart attack, ada lagi pantai cantik dekat Malaysia ni! Sumpah cantik cun meletup aku jamin lah scenery dekat sana *nangis* Ni taaak duduk Seseri hari-hari menghadap KLCC je huwaaa muak muak. Aku sangat lah promote kalian semua beli new brand Ipod Touch sebab camera sangat cun. Kiteorang tak bawak langsung dslr or digital camera (charger tinggal dalam locker dorm asdfghjkl) so we trust iPod for the best pictures. 


Aku suka gila pantai tahap dewa dewi.



Anak gedik




Sunset.

Semua orang kalau cakap pasal Langkawi mesti teringat chocolate -_- Why laaaaaah. Aku ni pulak tak minat chocolate sangat so aku macam bosan nya mak duk ngadap chocolate ni. Orang sampai berbakul bakul weh masuk kedai Haji Ismail Group, beli chocolate macam kena sampuk aku rasa. Banyak sangat macam dah taknak makan chocolate dah lepas ni. I've tried white chocolate Ferrero Rocher (sedap gilos) and toblerone fruits mix with chocolate original. 




A day in Langkawi w/o eating its food is abnormal, nuff said. Laksa time!

Satu post cerita pasal Langkawi tak muat den jamin. To be continued tomorrow xx

No comments:

Post a Comment