Tuesday, March 26, 2013

Sesepi Batch-marking.

Takda angin, takda ribut. Tup tup Form Five dapat tahu beberapa hari akan datang, ada budak SSP datang sekolah kita nak buat batchmarking. Yang paling kelakar, respond semua orang was like 'Kenapa nak datang sini ? -.- '  Basically everyone is thinking like takda apa yang dieorang boleh amalkan. Nak kata cara belajar, dieorang lagi mewah. Nak kata result okay, SSP's result is much better. So.. WHY ? Dekat mungkin? Hmmm..

A night before dieorang datang aku lah yang paling penat. Nak cari meja untuk dieorang nak letak dalam kelas. Satu sekolah aku round nak mencari meja. Sampai ke kelas Form Four aku mengemis, mencari meja tsk tsk sadis. Sampai mandi peluh aku malam tu *screaaam*

And esok pagi nya we know SSP students already here when SBP bus entered school compound. Malam tu ada dua orang SSP student join class 5 Adioda. And tak boleh dinafikan, awkward gila. Ye lah taktahu nak cakap apa hahahah sakai much. We do small ice breaking. And yet we still awkward. We do talk... But still awkward. We tried to do everything to make them comfortable. But for me..we still awkward.

Next day, masa PJ main game 'Buaya Biawak' dengan 'Capkalicap'. Before this, semua game tu used to be fun. Tapi maybe sebab still ada gap between us Seseri and SSP, rasa game tu macam hambar hahahaha. Tapi biasalah manusia, menggedik je lebih. Last-last we get along better than the first day hihii.


Kau boleh bezakan SSP student and Seseri. Yang sopan sopan tu SSP, yang macam taktahu malu tu ha konfem Seseri hakhakhak. 

But the worst thing is, I've made the most stupid thing ever. Masa dalam dewan makan, 5 Adioda is the only class yang lupa nak buat announcement untuk SSP students dalam class kiteorang. Aku ni haaa yang paling pelupa nyanyuk gila makan otak udang berapa ekor agaknyaa *hentak kepala* Aku ni rasa paaaaling bersalah. Other people will like 'Syaaadin, dah kenapa kelas kau je yang tak buat announcement? ' Shut up before aku baling kasut sukan aku yang tak basuh tu.


Kiteorang sembang sampai masa prep tak buat homework langsung.


Aku suruh buat muka buruk. Ni ke muka buruk dieorang? *screaam*


Guilty faces for not making any announcement. Yay.

Masa prep malam, terus aku cari jalan nak surprise SSP students. Hak aloh class aku tak main lah setakat announcement satu minit dalam Dewan Makan tu. Tak syok. Ayat cover watlek watpeace. So aku terus suruh classmate aku tulis speeches atas colourful sticky note. Trust me, Dodos is the best at last minutes project.


Tadaaaa. Siapa punya masterpiece ni ? 


Thanks Mas for cooperating greaaat virtual hugs *hugs*


Aku dengan Mas sangat berbangga dengan hasil kerja kiteorang hihiii. Duk puji diri sendiri .

Aku dengan AT tak tahu macam mana nak bagi dieorang. Aku fikir jugak macam mana dieorang nak bawak balik cardboard se-gedabak ni -_- Huehue. Nasib lah, dah bersalah tak buat announcement punya pasal. We gave them before we take pictures wakaka kesian dieoraaang dapat classmate baru camwhore macam kiteorang *hentak kepala*


Much love, XVA's 2013 


Reaction dieorang hihiii. 

And esoknya dieorang dah balik. Baruuu je kiteorang rapat semalam, esoknya dah balik. Timing tak ngam betul haha. And yes both Seseri and SSP made a nickname for us which is SESEPI. "Sesepi now a name, soon a legend. Amin "

Masa kiteorang balik dari class Fizik, terkezut heart attack mak datuk tengok dekat whiteboard adaa, speech from oh wait siapa nama dieorang ahahahha. Yes, Nasha and Nazatul !! Bye peeps, sayonara xx

No comments:

Post a Comment