Thursday, May 1, 2014

Majlis Anugerah Cemerlang Seseri 2014


MAC was last week on 26th padahal dah masuk May dah wakaka happy may everybody!! Dah masuk 5 bulan lah aku melanguk dekat rumah, bosan memang bosan tapi this is the best phase ever in my entire life, doing nothing tapi tak kena marah. And MAC lah the only day (and our last day maybe) to gather with  batchmates especially in school lol melainkan siapa first kahwin dulu and dia nak ajak satu batch aku taktahu lah kan kiki

Ramai tak dapat datang MAC sebab interview Mara, memang sedih tak terkata ah masa tengah check date interview lepastu ramai clash date dengan MAC tak penuh lah gambar kelas, aku dah agak dah! Tapi apa apa pun jodoh bukan setakat chemistry tapi biology and physic aku dengan nina memang top of the world kahkah, aku jumpa nina lagi dekat rumah pak guard macam hari amik result spm tapi yang lain nya....



(dah besar dah kita dua sekarang /cries/ dulu homesick exam macam hape)

NINA DROVE HER FATHER'S CAR HERSELF FROM HER HOUSE TO SESERI! Aku mcm dah jawdrop rasa macam nak ketuk suruh bukak tingkap lepastu suruh turun kereta, dia bukan nya bawak kereta kancil ke viva ke swift ke kereta bapak dia yang bmw siot dia bawak memang mintak kaki aku  masyaAllaaaah aku yang semput, dahsyat betul ayah nina percayakan dia (Cc: Ayah baca tak ni, ayah pun kena percaya kan eera! Bagi eera bawak camry please!!)

Lepas dah turun kereta tu, sekali baju sama colour dengan nina hahahaha tapi sumpah tak plan takda kerja aku nak plan baju dengan nina hahaha. Macam "Weh pahal baju sama colour doooh?!?" Lepastu masuk dewan, dari jauh dah nampak budak-budak class aku gather kecoh gila sembang. First thing diaorang cakap bila jumpa aku..

"Weh jap bagi aku tengok kasut kau dulu" (?)


Aku macam pahal dieorang ni tegur lah aku ni dulu! Lepastu dieorang semua gelak kan aku mcm kambing gurun, rupa-rupa nya dieorang check kasut aku bertutup ke tak. Siapa kasut tak bertutup takleh naik stage hahahahahahah kurang hajar. Mana lah aku baca details surat yang sekolah bagi kasut kena bertutup so aku pun pakat lah dengan budak class nak rebel naik je stage. Sekali aku nampak Ms Vas check kasut sorang-sorang after register nama hahahah terus semua lintang pukang pergi back stage tukar kasut

Pergi backstage cari kasut PVC student yang buat persembahan hahahah sangatlah tak guna punya senior, sorry eh dah keluar sekolah pun kacau hidup kahkah. Lepastu banyak pulak kasut, boleh siap pilih lagi tu nak kasut mana. Paling siot Athirah ni banyak pulak comment"Weh asal kasut dieorang semua flat seh? Pak ah besar pulak tu" "Habistu takkan diaorang nak pakai high heels ke wedges pergi sekolah ?!?" Anyway hamba Allah yang aku pinjam kasut haritu, terima kasih selamatkan aku drpd Ms Vas /giggles/





 (selfie lepas Ms Vas lalu check kasut)


So yes, aku naik stage pun ok je tak jatuh kahkah so takda apa nak cerita, tapi bila anugerah untuk guru panitia je bila cikgu perempuan macam sopan je semua tepuk. Bila cikgu laki? Bila Sir Hadip naik pentas? Bila Encik Ilias naik pentas? Mak datuk macam nak terbang bumbung dewan tu student bersorak bersiul menjerit tepuk tangan sampai merah (aku lah tu hehe) sekolah perempuan lah katakan. Tu belum Cikgu Amin dengan Mr Wong naik stage, aku yang berlari pergi stage bawak bunga kikiii 


Wa punya tentera meriahkan dorm; yang bagi pinjam laptop dan tukang cari wifi seseri yang paling laju untuk aku sambung online lepas otak tepu baca buku tapi tak masuk and my alarm clock yang kejut aku mandi setiap pagi dan sabar dengan sleeping habit aku heheheh



Lepas ni ayah pergi sekolah hantar cucu pulak lah ye anak semua dah habis sekolah yay


All my dodo birds are succesfully flying off from the nest, bye 


"kita kayaaaa"





And thats how my last MAC ended sobs. 

No comments:

Post a Comment