Monday, December 29, 2014

Escape


Ok wa bagi 5 markah bonus utk gambar intro kuikui

Cuti ni nak berjalan pun tak boleh, ibu ayah banyak beno jemputan wedding sana sini. Semua nak mengkahwin kan anak, tapi anak ibu ayah bila lagi (eh) (oopps herher) Kalau boleh nya semua rumah nak disinggah, dapat pulak anak macam aku ni ha pergi rumah siapa pun tak kenal main redah je. Nak holiday gitu tapi Eeka pulak tengah study week adomak study nya entah ke mana, adik harapan negara ni jugak yang kena teman stay up (senyum bangga)

Bila aku duk memujuk jom lah jalan jom lah jalan, ayah kata "Eera book lah weekend ni" amboi besar dah kita ni nak book sendiri, kalau ayah bagi credit card sorg sekeping takpa jugak ye dok. Ni kad atm dengan credit card pun tak reti beza, nak suruh kita book hotel sendiri alhamdulillah ku panjatkan doa kepadaMu wakaka. 

Lagi satu tak boleh blah, macam macam lah benda yang tak boleh. Ajak pergi pantai kata musim tengkujuh. Ajak pergi air terjun kata kencing tikus. Ajak pergi naik flight kata "wuish tak takut ke nak naik flight (senyum ada makna)" Hm apa kata kita camping atas jalan tar depan rumah je lah macam tu nak (sarcasm is a beauty gitu) Tapi lepas ayah bawak shopping terus simpan sarcasm tu di dalam hati di folder sayang ayah xo


Overly-attached cuya

So aku book je lah hotel dekat melaka ni Bayou Lagoon, lagipun Aisyah dah pergi sini lepas aku dengar dia ni potpet (aku lah pendengar setia, suami dia pun aku bet kalah dengan aku) dia kata hotel ni ok. Lagipun rumah angah pun dekat melaka and bangi-melaka tak jauh mana kot walaupun aku sempat tidur sepanjang perjalanan wakaka. 

The main attraction hotel ni ada is dia punya waterpark. Tapi petang tu hujan pulak, ye lah musim hujan lebat ni. Paling best bila hujan pun nak acah acah, kejap hujan kejap tak. Si Qaseh dah menangis dah ni nak swimming (walaupun tak reti swimming, acah rendam badan je) pastu hujan pastu stop balik ready tukar baju and turun.......... dan hujan kembali yesza. 


Ibu pulak masa lauk ala ala hari raya gitu, nasi impit kuah lodeh dan seangkatan kuah plus roti jalan combo kari (wah ada combo macam restaurant cik ida) , ye lah anak semua nak makan. Tapi malangnya perut anak cucu ibu ni seperti buaya bila tengah malam. Along pun nak keluar malam buta, maka sekor sekor turut tumpang sekaki and ikut bersama herher

Along bawak pusing pusing Melaka, ye hanya berdasarkan waze tu yang aku ragu ragu ni jumpa ke tak jalan balik. Tak pasal pasal malam ni aku tidur dalam kereta. Tapi sebab melaka pun tak besar mana wakaka. Paling best bila dapat tumpang sekaki semua permintaan qaseh. Qaseh nak naik beca malam tu hahahaha ada beca frozen katanya

Ye nak, mak tahu dah nak 2015 tapi mak ni sekali pun tak pernah naik beca sepanjang hayat. Jakun tu dah try nak cover dah tapi tak berjaya. Qaseh pilih beca frozen, aku pulak kembang kempis hidung tahan malu naik beca hello kitty hahahahahahahha stop it (timbus muka) Aku kesian sebenarnya, sebab yang bawak beca ni keding larat ke nak mengayuh keberatan Eeka dan keringanan aku (?) 


Pakcik beca buat lawak hambar pulak tu "Adik dah naik beca tutup pintu" aku macam hah, ada pintu ke pastu boleh pakcik beca sebelah gelak "tu ada, pintu imaginasi" (facepalm times 10). Aku pun rasa bersalah kalau tak get along dengan lawak hambar pakcik(s) beca so aku pun buat buat tutup pintu (imaginasi?) beca. Beca Qaseh pasang lagu frozen kuat gila, sampai aku beca belakang yang gelak tahan malu. Along agaknya mesti tak sabar nak turun luls


Ni tambah lagi sorang agaknya tayar terus pancit

Balik dah pukul 1 pagi herher lepas along belanja supper. Sebab tidur lambat, bangun pun boleh tahan lambat. Ye ye je qaseh kata dia nak bangun awal sebab waterpark bukak pukul 9 tapi 9.30 baru bgn apa cerita hiks. The waterpark was ok, not that bad tapi maybe sbb too crowded, dia open to public jugak bukan org hotel je. 



As you can see, qaseh ada pelampung caterpillar ni. Panjang dia masyaAllah, nak bawak turun waterpark pun dah satu kerja yang malu. Masuk lift ada sorang makcik tegur "Amboi pelampung dia je dah setengah kolam" hahahaha ye makcik, taktahu jenuh nak pam pelampung ni. 10 kali ganda lama drpd nak pam tayar basikal, inikan kalau nak tiup guna mulut agaknya 100 kali ganda.

Dia ada 2 main slide untuk orang yang besar macam aku ni, slide dia laju nak mati. Or aku je yang tak boleh nak handle kelajuan slide. Aku stress setiap kali nak turun slide tu, 10 kali naik 10 kali jugak aku tenggelam. Ingatkan nak bukak mata, tapi bila dah turun slide tu adomak mata automatik tutup gitu, tak sempat nak bukak dah sampai bawah. 



Aku pulak mandi pakai tudung bawal, hm stress nya hanya Allah yang tahu. Muka ni dah mcm baru bergaduh dalam hujan gitu. Lepastu ada lagi satu slide, slide biru. Aku naik slide ni paling last sebab aku bagi uda dengan faeiz jalan dulu (im forever be a gentlewoman at a very critical time ya know) aku tgk slow gila dieorang slide esp faeiz dah macam stuck takleh nak turun luls

So aku pun mcm muka ni-playground-aku-je turun slide dengan tolak sekuat hati....... pastu aku slide laju gila bapak sampai aku terkejut and tahan dengan tangan nak slow kan pun fail. Dah lah slide dia yang half open so bila part corner mcm nak tercampak keluar slide, and aku teringat si faeiz yang stuck dekat slide so aku terus jerit FAEIZ DAH SAMPAI BELUM?!? ..... and say hello there abg faeiz still stuck there on the slide and berlaku lah pelanggaran yang menyedihkan (facepalm)


Aku taktahu nak guna teori fizik mana. Either aku terlalu ringan so kurang friction (?) or aku terlalu berat and terlebih inertia (?), takpalah biar ia menjadi tanda tanya sampai bila-bila wallahualam -_- 



5 markah bonus utk gambar sebagai penutup wow

No comments:

Post a Comment