Friday, January 1, 2016

Shine 2.5: Trip to Kuala Selangor

Lets give self-pat on our back, say good job after aaaaaaaall amazing and pain in the ass moments throughout the year! Scrolling back to all pictures in the ipod and phone, sedih nyaaaa bila tengok berderet gambar notes, buku, slides instead of my own face (cries) Species taknak salin masa cikgu mengajar lepastu malas nak bawak balik buku pergi bilik. But then there are a few pictures that are looking good but not yet included in the blog (noOOO) 

Its time to make this blog more to good memories than piles of depressing post about studies, future whatnot and lets see how amazing it was on the other side. "Amaaaaazing"

Last post pasal class-based project (cbp for short) dekat sinabung, aku akhirkan dengan "papehal pun cbp dah habis" ITUUUU SEMUAAA TIPUUUUUUU. Kita merancang je ye dok, tapi Allah dah plan kita tolong org lagi banyak. Sebenarnya dah habis dekat Indonesia haritu, tapi entah macam mana another few weeks after that cikgu cakap "weekend ni kita pergi cbp lagi"

Whaaat T_T Takleh balik crey crey, bukan homesick tapi kena faham, kan dapat pahala balik rumah tengok muka mak ayah (lets use this reason sampai tua guys, it always works hehe) cerita dia duit funding kumpul tu terlebih hahahaha tak faham aku kurang salah, terlebih pun sampai kena buat cbp dua kali wowerz. Tapi bagus lah terlebih tu, tak sampai hati aku tengok class lain yang tak cukup fund. Kadang-kadang kita beli kawan jual utk cari funding sebab teringat balik perasaan berjual tu peh memula class aku start jual kuih depan surau lepas solat jumaat kot (self-pat) (moms proud smile)


So we went to hm satu sekolah tahfiz dekat tanjung karang ni for our last cbp. Sekolah ni pernah terbakar dulu, aku rasa aku pernah baca dekat twitter sebab aku ingat gambar terbakar dia macam dahsyat gila and viral. Tapi lepas pilih situ, sekolah tu dah siap rebuilt hahaha so instead beli keperluan macam almari baju and ampaian for them herher



At first it felt like cbp sbb kena bangun pagi buta masa semua orang sambung tidur, but slowly it became more to class trip lol. Cikgu yang ikut pun semua sempoi sempoi gitu. Turun bas je cikgu sekolah tu dah ajak minum...... Welcome dieorang tu mcm warm gila ah pendek cerita. Ramai yang first time sampai sekolah tahfiz and the girls be like "Weh behave, budak tahfiz tu." and yeah we tried to behave as possible 

Almari dengan ampaian yang beli tu jenis d.i.y so macam buli je kalau bagi cenggitu je, takkan datang satu kelas setakat nak hantar delivery je ye dok. So kiteorang pun tolong pasang kan. Ni lah masanya untuk aku tunjukkan bakat terpendam aku lol baca manual pun terkial kial. But yang seronok tu bila it turned out to be "competition" siapa cepat siap dia menang. Bayangkan lah bebudak tangan kayu tetiba nak pasang sendiri


"okay ready?!"

Aku partner dengan teacher nazliah, lawan mak dengan sue. We provoked each other when it was so obvious that both team tak tahu macam mana nak pasang. Bila teacher tak reti lepastu aku nak tolong, memang the best situation untuk tikus membaiki labu. Ampaian dah jadi macam pagar besi. Papehal pun team aku (sort of) menaaaaang! 


Lepas habis dekat sekolah ni, pergi makan mee rebus tanjung karang lepastu trip to kuala selangor yassss! Sebab coach yg ikut kiteorang ni org kuala selangor lepastu bawak lah pusing pusing area situ naik train jetjet tourist padahal dari banting je pun, duk dengar coach throwback tak sudah "ni lah sekolah saya" "hah dulu saya macam tu lah" 


Coach bawak dekat satu tempat ni banyaaaaaaaaaak gila monyet like seriously banyak, dia macam monyet yang bela tapi takda tuan sebab dia lepaskan macam tu je. Siap ada motor jual sayur sayur untuk si monyet ni. Tempat ni memang sengsara gila. Semua orang macam main kejar kejar dengan monyet, but problem nya: monyet yang kejar kiteorang. 





this only 1/4 of them, imagine



Serious monyet tu macam dah tak makan sebulan, orang tengah makan aiskrim pun diaa rembat nya aiskrim tu. Dah lah ada anak monyet yang bergayut dekat perut mak monyet, dia macam lovely and scary in a picture. Dia takpa tau kalau classmate aku yang berani bagi monyet makan ni, dieorang bagi sopan sopan. Tapi sampai ada sangkut dekat bag, monyet bergayut atas kepala lah memang perangai sebijik macam monyet

THE HIGHLIGHT 

Malam pergi tengok kelip kelip yehuuuuuuuuuuuuuuuu aku takleh nak describe betapa excited nya aku nak pi tgk kelip kelip sebab aku tak pernah tengok. Syadin soooo lame, but no more!! Dia macam wishlist gila nak tengok kelip kelip, sebab duk tengok dalam cartoon je ye dok

Mahal jugak eh kelip kelip ni, memandangkan aku rasa cost dia tak banyak mana pun setakat perahu kecik dengan pendayung. Satu boat kecik tu muat 4 orang. Taktahu lah ni dongeng ke mitos ke rekaan nenek moyang ke, cikgu cakap sungai tu ada buaya so hati hati. So masa aku dengar aku macam terdiam. Dah lah tak reti berenang, buaya pulak tapi takpa wa relaks hati kental, wa datang niat baik (eceh)


the reason why aku rasa perahu kiteorang macam nak tenggelam


Kesian pakcik tu kena stop mendayung everytime amik gambar :")

Mula-mula aku nampak satu pokok ni dia bercahaya gila tapi dia punya kelipan tu macam lampu kelip hari raya tu, ala yang warna warni tu. Haaa so aku macam "eeee tipu agak-agak lah" pastu pakcik pendayung tu bawak betul betul dekat dengan pokok..... SERIOUS DO SEMUA NI KELIP KELIPPPP (mode jakun turn on)

Cantik gila comel gilaaaa like so tiny that im so scared i would hurt them tapi pakcik tu kata boleh pegang so aku tangkap lepastu 3 saat lepaskan sebab takut mati dalam genggaman aku. So cute tak sampai hati nak pegang, let them free! Gelap sangat, takda satu lampu pun tapi tu yang buat lampu fireflies tu nampak cantik gila. Tapi sayang, kalau amik gambar guna camera tak nampak :( So lets feast your eyes and remember by heart



Datang laaah tengok fireflies kuala selangor (!)

And the second highlight was the last "reward", our last dinner yassss. Dinner seafood guys meriah wuuuu memang kenyang gila. Tips dia, nak pilih meja tu join meja dengan perempuan yang jaga badan lah diet lah so portion banyak sikit wakaka. Lepas dinner pergi tepi laut, amik gambar kejap bual-bual. Aku cakap dengan aisyah "Weh taknak balik (muka sedih)" lepastu coach dengar, dia jerit "OK GUYS SYADIN TAKNAK BALIK, tinggal je dia nak basuh pinggang" -_______- Sebab kuala selangor quite far from banting and dinner pun habis lambat, sampai kmb dalam pukul 1 pagi wow


Thats how amazing our trip to kuala selangor. It was more to escapism rather than school activity. Helping ppl and enjoy at the same time. Recall back those days when we raised fund, jual kuih, buat rumah hantu, megafair, masuk competition sebab nak menang duit lol in the end, its fun

No comments:

Post a Comment