Wednesday, June 22, 2016

Salam nuzul quran ☆


It was the same quran that I used 11 years ago, since I was standard 4. Ibu ayah baru balik haji lepastu bagi uda quran and this annoying little girl rasa tak aci sebab dia tak dapat lepastu "nak jugak tak kiraaa", thank god my annoying traits not only concerned about food lels. Aku still guna quran yang sama walaupun kawan kawan dah tukar quran berkali kali.

Maybe one of the reasons aku still guna quran yang sama walaupun dah besar panjang & tua bangka ni sebab the notes ibu ayah left on the first page. Yas im the sentimental-value-is-important kind of person who appreciates every little things hehe.

"Ayah & ibu senentiasa mendoakan Era dirahmati Allah, berjaya dalam hidup dan sampai semula ke Baitullah satu hari nanti" 

And it was cute to see the old me scribbled in the quran. Ready for khatam. "Last page sekolah agama" "last page ngaji malam" and semua tanda tajwid yang ustazah suruh mark lels. And I used the same quran for exam tilawah so the preparation made by 12-years-old syaheera was cute (and 20 y/o syaheera is still cute anyway bye)

Untuk bulan puasa, aku join kumpulan tadarus. Sebenarnya ibu masukkan nama aku tanpa pengetahuan guwe so dia mcm paksa rela jugak mula mula. Maybe ibu tahu aku mesti reluctant sikit sbb tadarus start subuh so maksudnya hari hari kena subuh sana lels. Tapi didikan tu start dengan paksaan dan akan bawa kepada kerelaan (waaaaaah gitu) aku pastikan aku paksa anak aku jugak kah kah kah what goes around comes around my dear /evil/

Aku tak kisah sangat tapi masa first day datang, baru aku tahu tadarus ni rupanya group makcik makcik cucu satu dua dan surirumah semua ngaaaaa aku sorang je umur aku. Aku pandang ibu, ibu tak pandang aku -_- it was awkward and I can feel the generation gap but hey I got 3 baju baru mak ani jiran sebelah gave me last week sebab dia nak bagi orang tapi tak jumpa any person with the right size.

So yeah maybe mula mula bagi baju, lepasni promote anak laki ke ahahhahaha ok tak gurau je anak laki semua dah kahwin I told ya cucu sorang dua right


If you have that one particular quran that you love, hey same goes to me

No comments:

Post a Comment