Wednesday, July 6, 2016

eid

Random rant

12.44AM right now so practically selamat hari rayaaaaa! Eid mubarak! Already malam raya (still tak consider pagi selagi aku tak tidur & bangun so yeah) but for some reasons you want raya but you dont want raya, you get it? No? 

Balik kampung and sebab rumah pakcik aku semua area muar je sepanjang satu lorong so berhenti setiap rumah rasa mcm banyak pulak RnR setiap tahun. Paklong is not amil zakat anymore, so tahun ni takda bayaran zakat secara live hm wa tak feel raya lah tak tgk ayah bayar zakat selalu excited gitu tgk mcm betul betul ditanggung ikut agama hahah what did i say just now (?) the best stop is always rumah maklang lepastu tolong anyam ketupat (10 kali datang raya, 10 kali ajar anyam, 10 kali reti on the spot, 10 kali lupa tahun depannya and the cycle goes on) 

The way atok called me by my full name "nur syaheera" is what im longing for lol it was like waaaay different feeelss with eeka's "SYAAAHEERAaa!!!" bila dia tahu aku guna baju dia or cikgu called "Nur syaheera" sebab aku selalu tak ngaku nama aku selagi takda panggilan tajuddin (like yeah my name is one set dgn nama ayah so you call me both gitu wah. )

And so far so good atok cam lagi muka aku and tahu nama aku alhamdulillah make it last long pls (sigh)

Rumah atok tahun ni tukar langsir hahahahah penat gila weh sangkut langsir i tell you buat rumah jangan lah buat banyak tingkap!!! I know it is for air ventilation, ok at least make it tinted lol demanding nak mati. So aku mcm fed up nya sangkut langsir ni dh berapa kali pasang bukak pasang bukak

Nampak atok nk keluar rumh terus "ATOK NAK PERGI MANA TOK NAK IKUTTTT" "Ha meh lah atok nak amik ketupat" masa tu hati guwe berbunga bunga like yasss dapat larikan diri daripada langsir seakan langsuirrr tapi terkantoi pulak dengan ibu yang tahu aku nak curi tulang. 

Tapi that feeling when atok back me up like "biar lah dia ikut abah, banyak tu abah nak angkat" wohoo i got my atok's back esp when ketupat tak banyak pun nak angkat sebenarnya (kuang3) lepastu melencong pulak beli cendol lah abc lah kedai kasut lah wohooo love you atok, you save my life 

So yes love your atok and selamat hari raya (again). Sorry if im not super at all, i already ate bags of super ring. Unfortunately i havent gain any superpower but fats :( 

No comments:

Post a Comment