Friday, November 4, 2011

Jamuan Form Three 2011

 

My Lee Min Ho so cuteeee :*

Minggu ni aku datang 3 kali ! Aku rasa macam pelik bin ajaib. Nak kata aku mimpi Puan Zaharah suruh datang sekolah, tak jugak . Nak kata pak guard sekolah text aku suruh datang sekolah, tak jugak. Ibu sampai malas nak hantar aku pergi sekolah wakaka. Anak malas nak pergi sekolah tak boleh, anak rajin nak pergi sekolah pun tak boleh. 

Every year sekolah akan buat jamuan untuk Form Three. Yeaah, maybe ramai yang akan melarikan diri masuk sekolah asramaaa. Aku still tak paham apa best sangat sekolah asrama tu asdfghjkl . Sekolah asrama ada hantu kay sila berjaga jaga -_-" Aku tengok trailer Paranormal activity yang seciput tu je pun sampai takleh tidur satu malam asdfghjkl . Cikgu kata jamuan pakai baju yang luarbiasa. Siapa yang pakai baju sekolah, memang aku tabik. Suka sangat ke baju sekolah o.O 

Aku dah lah tidur lambat sbb eeka balik dari universiti and aku dengan dia pergi layan video Kyuhyun :* Kyuhyun saya makin lama makin comel, eeka dah suka Kyuhyun asdfghjkl terpikat lah tu ciss. Dah lah aku terlupa nak charge camera, pagi pagi buta bangun terus ingat camera. Bila nak mandi baru aku perasan; hujan lebat gilaaaa. Badan aku dah mcm sejuk beku pun ada. Mandi guna water heater pun menggigil jugak. Ada hati nak pergi kutub utara amik gambar dengan polar bear -,- 

Datang sekolah aku dah takda arah tujuan. Aku ni tak sedar diri rabun tapi taknak pakai cermin mata. So aku tak nampak siapa siapa pun dekat sekolah, terus lari pergi kantin. Nasib baik jumpa Jasmine *hembus nafas bajet lega gila* Dah jumpa kawan semua, baru teringat "Kurang hasam lupa nak bawak coupon ! " Aku memang suka lah kan buat gempak pagi pagi ni. Even masa cikgu bagi coupon kat aku, aku terfikir bertuah nya lah kalau aku bawak coupon ni masa jamuan. Boleh buat kenduri -_-" Lepastu budak FormThree kena sumbat dalam dewan tanpa buat apa apa. 




And jamuan start lambat gila, pergh perut aku dah buat konsert rock kapak tauu ? Aku dah mcm lapar gilaa cikgu, kang tak pasal pasal mati kebulur terus sekolah jadi Somalia asdfghjkl . Afif and Wardah jadi MC, kiteorang excited gila hahaha. Even tengok dieorang berbual dah macam ---> Awww comel nyaa ! Tu belum tengok dieorang tengah relaks and duduk sama sama, dah macam kena sawan pontainak dah. Rupa rupa nya jamuan start lambat sebab tunggu Puan Sri, hahah takpaa takpaa budak sekolah semua dah biasaa ~ Puan Sri memang didik kiteorang jadi seorang yang penyabar.

Semua orang dah janji "Esok kita pakai baju warna sama okay ? " Especially yang couple. Sweet lah tuu ? -_-" Tapi memang sweet pun wakakaka. Aku pakai baju warna pink dengan berfikir "Bagus lah, mesti takda yang sama punya " . Sekali time tengah lepak dengan kawan aku, dieorang jerit "Syeeraaaa, tengok Umar ! " Aku malas nak tengok lah kan, sbb kalau aku tengok bukan nampak pun ye laah rabun lah katakan. Sekali bila dah dekat baru aku perasan , mak aihh warna sama lah Umaaar ! Okay ramai orang jealous, harap maaf jangan kecewa. Sila cuba tahun hadapan wakaka 



Sumpah aku cakap, tak janji langsung -_-"



Betul tak aku cakap, amik gambar jauh gilaa. Gaduh ke ? Wakaka 

Makanan not bad, okaay lah tapi air warna macam sirap tapi laici hahah amende ntah. Ke taste bud aku bermasalah agaknya tiba tiba air sirap rasa laici whatever. Kapasiti perut aku ni sangat kecik so makan nasi sepinggan pun kenyang macam nak gila. Dah lah Kak Hamimah jumpa aku suruh stayback sebab ada jamuan Kokorikulum. Perut aku dah macam nak meletup kebaboom dah ni. Actually Najihah ngan Jasmine taknak ikut tapi aku seret dieorang jugak. Apa guna kawan kan ? Haha aku memang suka ambil kesempatan ni.




Izzaty pakai kasut yang tinggi, and aku pakai flat shoes. Aku memang suka -__-" Pendek nya kau syaheeraaaa


With Jasdeep; Lelaki terhangat terhangit di pasaran asdfghjkl 

Masa Jamuan Koko, kiteorang macam lonely gila sebab Form Three sikit jee. Datang kantin terus ambik gambar. Selalu ada gambar yang berdiri tegak macam nyanyi lagu Negaraku, memandangkan dekat kantin takda laki so baru amik gambar buruk tak senonoh. Pengsan tertonggeng mak mentua tengok gambar, terus reject !





 






Ada cabutan bertuah, aku dapat nombor 13 Najihah dapat nombor 12 Jasmine dapat nombor 14. Masa aku dapat nombor 13, najihah cakap actually orang cina selalu cakap yang nombor 13 ni tak bertuah hahah. Sekali bila cabutan bertuah, aku dapat first hahahah. Aku dah macam nak menyorok bawah meja taknak amik hadiah T_T Lepastu Najihah pulak dapat hadiah cabutan bertuah, terus ketawakan Jasmine sebab dia yang semangat time nak umumkan nombor bertuah tapi tak dapat. Baru gelakkan dia, nombor dia pulak yang bertuah. Aku rasa macam nak terguling pun ada, sebab kiteorang bertiga yang dapat hadiah. Pergi koko pemalas, hadiah dapat je ciss hahah.


Next week hari Isnin aku fly pergi Indon smpai Khamis. Again. And again and again. Dah masuk 6 kali pergi Indon -_-" Dah lah tiket semua aku yang book sendiri, kay fine lepas ni amik credit card ayah book sendiri tiket pergi Korea. This trip to Indon may be the last time we go there, honestly I wont go there anymore. Sebab kakak saya tercinta nak graduate next week ! Kakak saya officially jadi doktor, kakak awak jadi apa ? I'm so proud of you :') Kakak saya graduate masuk dean list, kakak awak ada ? Wakaka 

Somehow, I'm disappointed with ayah ;/ Aku taktau kenapa tapi asal bila aku ajak ayah pergi vacation mana mana je, aku tak kesah pun kalau bukan Korea, mesti ayah tak boleh. Yang aku tak paham mesti alasan sama; Ayah tak boleh cuti. Alasan yang every year sama sejak aku kecik lagi *sigh* I repeat, every year. And bila aku tanya ayah lagi last week, ayah kata cuti ayah habis sebab pergi graduation Angah :( Bagi aku, pergi Indon ni bukan holiday pun -_-" It is not holiday when you already been there for the sixth time. You go to the same place, eat at the same place, shopping at the same place and I hate Pasar Baru the most. You need new experience right ? Kadang kadang bila pergi Indon rasa macam balik kampung pun ada -,- Even aku pun taktau kenapa aku tulis benda ni dekat blog *sighh sigh*

I hate the moment when my friends keep on bragging "Tahun ni family aku pergi blablablaaa" Somehow aku nak jugak feeling macam tu. Just saying. Bukan tak bersyukur dah pergi Indon 6 kali, okay whatever. Tapi aku kena fikir positif, sebab ni first time pergi dengan TokYem and TokYah :* Tahun ni first time celebrate Hari Raya Aidiladha dekat rumah Bangi. Family ayah auf pun datang bangi and celebrate sama sama. It will be better kalau arwah Toktik ada lagi :( Mesti family aku balik kampung, takkan celebrate dekat bangi. Yeaaah, aku dah agak jadi macam ni bila Toktik dah takda ;/

I just wanna wish Selamat Hari Raya Aidiladha. Be careful peeps, have a wonderful day.



"I act like I dont even care a single thing about you just because I know that you are not forever mine. "

No comments:

Post a Comment