Tuesday, August 21, 2012

Pulang Bermalam : Hari Raya

This is the most exciting Pulang Bermalam ever. Dua minggu sebelum PB , ada ujian diagnostik. Loser gila siot susaaaaaaaaaaaaaaaah *hentak kepala dekat dinding* As usual, last minute study sampai tidur almost 2 pagi and esoknya time exam dah macam zombie takpun mayat hidup. Habis buat exam mesti terus tidur ngeh  tidur forever diutamakan *peace* At least result dapat lepas raya haihhh sujud syukur gilaa dapat raya aman damai sentosaaa. At least bgtau ibu and ayah result pun through call so marah tu kurenggg muahaha. Ibu nak lari kejar aku sambil bawak parang pun takleh *sigh*

Tapi takleh nak describe feeling lpas habis exam. Heaaaaven ! Form 4 pergi mana-mana bawak novel, tak pasal-pasal Form 5 yang tak habis trial ni macam nak baling kerusi tengok kemerdekaan kiteorang wakaka. Dah lama tak baca novel, almost tiga tahun. Ingat dulu bukan setakat kaki novel, tangan kepala semua novel. Tapi lepas dah gila korea, novel dilupakan. Dekat asrama takleh tengok korea, soo novel come here to mummyyy!! -_-" zzzz

Baru aku perasan, novel semua jalan cerita sama je. Tak kahwin paksa, mesti kahwin kontrak -.- Tak pun couple lepastu ex girlfriend tiba-tiba datang. Aku yg bertahun-tahun tak baca novel ni pun dah boleh agak jalan cerita. Lepas dah banyak baca novel, aku dah buat conclusion ; dah besar pesan dekat ibu suruh aku kahwin paksa muehehe paling loser. Takpun jadi maid untuk anak tan sri yang ada hotel gedabak popular gituuu, lepastu bercinta dengan majikan sendiri. Hallamaaak senang nyaa hidup !

Back to the topic, orang mesti fikir kiteorang gila bila tengok betapa loser nya hari-hari tengok calendar lagi berapa hari nak Pulang Bermalam. Everyday update kat whiteboard 4Adioda countdown PB. Parah wehh. Pass book dah hias nak balik raya sampai ada yang amik satu page hias nak balik raya -.- Kalau aku lah jadi warden dengan pak guard yang nak kena tandatangan, gelak terguling sampai jatuh kerusi mungkin ? Last day of school before PB sangat awesome. Ambik gambar tapi gaya macam last day sekolah terus !












4 Adiodators 2012 where all the monkeys dream to be predators.



First reason kenapa aku semakin loser : Mawaddah



sebab kedua kenapa aku semakin loser : Mek Una .


Can barely focus in Math Class, blame Mawaaa !! Mawa racist gila wooooi



They love me too much, I guess.


To-do-list during PB Raya. 100% guarantee takkan siap.

Ada ke patut Miss Vas kata kiteorang boleh raya sampai hari selasa je ? -_-" Well even menggunung homework cikgu bagi, raya tetap raya. Takda makna ah study leave ke apa holiday tetap holiday ! Bet aku kena siapkan bio dulu, kang bio tak siap aku termimpi miss liza asah parang omg seramm. Cuti raya seminggu je mana cukup seh, even Anis pun cakap tak cukup. Aku call anis monstaa smpai bual 22 minit, gaduh pasal dia ingat cuti raya 2 minggu. Aku dah cakap "Tunggu anak kau sekolah, and aku jadi Menteri Pelajaran Malaysia bukan setakat dua minggu aku bagi cuti raya! Terus sebulan Syawal tu cuti. "

I wont countdown lagi berapa hari nak naik sekolah, I WONTTT !! Siapa kata dia rindu sekolah, aku sembelih sorang sorang buat akikah kang. Well I just wanna wish Selamat Hari Rayaa, sorry kalau anything yang aku buat ni secara tak disedari membuat kaki korang semua terangkat untuk menganugerahkan aku flying kick. Sorry kepada sesiapa yang terpaksa memekak kan telinga everytime aku membebel pasal boyfriendss Korea aku and sesiapa yang menahan kesabaran fizikal dan mental everytime dengar aku menjerit bila baca novel takpun layan Korea. Mungkin masa tu perasaan nak selotape mulut aku membuak-buak dalam otak -,- SORRY kalau smua sorry ni hanya bertahan untuk satu hari sahaja ... Hihiii *bunuh diri*

Take care, have fun .

Salam Aidilfitri,
Syaheera Tajuddin.

No comments:

Post a Comment