Friday, March 22, 2013

Puan Mahadiah Muda

Sejujur-jujur jujur nyaaaa, aku ni memang student yang tak kenal cikgu sangat melainkan dia mengajar kelas aku ahahahha. Takpun cikgu yang selalu ganti kelas aku tahun lepas kalau cikgu aku amik cuti. Tapi tahun ni aku baru kenal yang mana satu Cikgu Mahadiah. Macam mana boleh kenal? The only cikgu yang online facebook 24 hours.

Puan Mahadiah is one of the dedicated teachers I ever knew. Haritu baru naik pangkat pun hihiii congratulations *fireworks* And bayangkan je lah betapa untung je 5 Adioda dapat guru kelas macam dia. Baru menang Kelas Terbersih dua kali je, cikgu dah belikan Secret Recipe. And Cikgu janji kalau kita menang buat kali ke-5, Cikgu belanja Pizza Hut. Semua budak jeaaaalous wuhuuu kiteorang dapat makan. Tapi.. dua kali tu je lah kiteorang menang. Lepas tu dah takda bayang -_-


And we so desperate to eat Secret Recipe during night prep so we decided to use cake box instead of any plates/polystrene or whatsoever. 

Cikgu buat Oh My Bio (Biology version of Oh My English yang macam kat TV tu hikhik omel tak cikgu kitaa) dekat Facebook group. Memang cikgu je yang duk post videos and photos about Biology. Cikgu memang akan update facebook every hour lah! Kalah kiteorang kat sekolah. Cikgu nak bagi announcement pun through facebook. Kelaaaaas youuu.

So diagnostic test bulan March harituh, cikgu cakap siapa dapat A+ cikgu akan bagi Toblerone! Kalau nak difikirkan balik, kalau cake secret recipe gedabak tu pun cikgu tunaikan janji, inikan toblerone mesti sure cikgu betul-betul bagi. 


And hihiiii Alhamdulillah I'm one of those 7 students who manage to get an A+ for Biology. Cukup-cukup markah untuk dapat toblerone, atas pagar tiup angin boleh jatuh tergolek. Yang mana satu aku? Hahahha yang baik suci pakai baju Puteri Islam tudung pink tu atototooo mintak kaki! BTHO people mesti kenal Ayie jugak. Sebelah aku hihii. BTHO ftw .


Bila fikir balik, this is just another way for Puan Mahadiah tu motivate other students to get A+ for Biology. Cerita dari senioritas, pernah masa exam trial for paper Bio, masa nak masuk dewan peperiksaan tu diaorang semua terkejut sebab dekat atas meja dieorang semua ada toblerone dari Puan Mahadiah. Terus semangat nak jawab exam. 


Aku sayang betul Toblerone ni. 

Tapi sayang macam mana pun, perut aku lebih menyayangi Toblerone. Kalau nak simpan buat kenang-kenangan tu memang kirim salam je lah. Aku simpan kotak. Chocolate aku simpan dalam perut. But we must share our happiness with our beloved ones. Derr of coursee, takkan nak makan sorang-sorang. Bak kata omputeh sharing is caring. At least makan ramai-ramai, lemak kita bahagikan. Hmmm 


Padahal ni action je. Aku makan sampai chocolate melekat kat spec mata okay. Comot!



3 comments: