Sunday, May 26, 2013

Perkampungan Intelek.



Perkampungan intelek dah jadi macam aktiviti tahunan. Tapi tahun ni buat awal sikit, before mid year exam. Kejadah apa perkampungan intelek tu? -_- Dia macam the whole week kau tak belajar, kau just pergi seminar and slot SPM subject for answering techniques blaaablaaa. Aku suka gila perkampungan intelek. And I miss perkampungan intelek moments :(

To know that this year will be our last Perkampungan Intelek, Brassi 4 sat together for most of the slot. Macam tahun lepas, perkampungan intelek buat dekat PWTC and itu lah another reason why I love perkampungan intelek so much. Belajar dalam suasana yang sangat selesa; room with aircond. Aku siap pakai varsity wokay hallamak. 



Setiap hari cikgu dah tentukan ada subject apa. And cikgu yang bagi seminar ni mostly orang luar takpun guru-guru cemerlang sekolah lain yang diangkut untuk ajar kiteorang. Yang paling tak boleh blah kalau cikgu seminar tu laki baru semua orang tak tidur. Kalau perempuan kemain semua sopan santun tak bagi respon tidur rupa nya muahaha

Oh yes sebab aku terlalu jakun and excited sangat untuk perkampungan intelek, something terjadi dekat aku -_- Before jalan kaki pergi PWTC, semua kena beratur ikut kelas. And yes aku memang suka hari-hari duk mengira anak buah aku ni cukup ke tidok. Kang tertinggal takda kerja aku nak patah balik mencari. The best part masa jalan kaki nak pergi PWTC dengan classmates.


5 Adioda dapat jalan paaaaaling belakang *nangis* And aku jalan dengan Cunu, Mas and Ain. Dieorang sangat loser. Tahu tak masa on the way pergi PWTC kiteorang siap nyanyi lagu kuat kuat macam orang gila? Dah lah nyanyi lagu patriotik. Mula mula nyanyi lagu Jalur gemilang 'Meraaaah mu bara semangat wajaa, putih mu bersih suci pekerti blablaaa ' Siap dah habis satu lagu ni.

Aku pulak request lagu Keranamu Malaysia 'Weh jom nyanyi lagu Keranamu Malaysia, comel comeeel' Dieorang pun layan je aku hahaha. Bayangkan lah kiteorang siap buat gaya lagii sambil menyanyi. Mentang mentang lah takda laki! 'Buruh nelayan dan juga petani, rakyat hidup kini dah berubahhhh! ' And bila part chorus tu memang semangat patriotik aku ni dah highest level lah omputeh cakap.

Part 'Keranamuu ! Kami mendapat blaaaaa' Aku siap naikkan tangan ke atas sambil muka pandang ke langit, sekalii tak ku sangkaaa.. Aku sedar sedar aku dah dalam longkang T____T Kemurkaan apakah ini, susah payah aku semaikan semangat patriotik aku. Musibah pulak yang datang! Masa tu semua panic 'Weh Syadin kau okay tak ' Masa tu aku macam 'Haaa weh malu nya nak bangun mana nak letak muka T.T' 



Adiodos xx

Kawan-kawan aku dah gelak terguling macam nak mintak flying kick aku sorang satu. Sampai hari last perkampungan intelek dieorang perli aku 'Weh jalan tu tengok longkang, ni tak tengok langit buat apa'. Aku ingat aku sorang je. Putri bagitau aku yang dia pun jatuh, tapi sebab tengok student Maxwell practise basketball tak pakai baju MUAHAHAHA padan muka. At least aku ni mengorbankan nyawa diri untuk negara. Waalaaweh. 







And I love Perkampungan Intelek because we took pictures. Dorm mates and classmate xx









And the fairy tale ends when PWTC changes back into Seseri *sigh*




No comments:

Post a Comment