Monday, June 24, 2013

Unexpected Pulang Bermalam ever.



SESERI balik!

Sekarang dekat mana-mana pun orang cakap pasal jerebu. Aku ingatkan benda ni teruk dekat Johor je. Sebab aku ni pun surat khabar kat kelas duk bayar tapi baca nya tidaak -_- Sekali bila aku nak balik dorm, aku mencari KLCC kesayangan aku yang buat aku senang hati everytime penat balik sekolah. MANA KLCC AKU ?!? Hilang. Jerebu. Jahat :(

Nina kept on saying 'Weh kuat gila bau jerebu' tapi aku tak bau langsung. Aku kan memang jenis yang tak kisah langsung pasal sekeliling, and aku rasa mmg bau bumi selama ni sama je dengan jerebu. Hari ahad lepas inspection, every week akan ada extra class in our respective classroom which our own batch punya initiative to teach each other on weekends. Sekali ada announcement, extra class tukar dekat dorm. Tak sampai satu minit ada lagi satu announcement 'UOR pada hari ini dibatalkan'. That moment baru aku sedar. Jerebu teruk gila.

Everyone was wearing mask. Tapi mask yang ala ala doktor nak operate orang tu ahahaha kelakar aku rasa. Sekolah aku ni dah lah memang tengah bandar. Memang super duper tercemar lah. Tapi aku ni degil bin dogol. Taknak pakai mask. Takda effect kononnya, imuniti badan aku beyond the max. Kaahkaaah pergi surau pun tak tutup hidung langsung its okay because yolo yolo people


Blok akademik yang nampak okay. Nampak je.


There supposed to be my KLCC but only can see Bangunan UMNO.


And malam Ahad tu malam nifsu Syaaban so lepas maghrib kiteorang baca Yaasiin tiga kali. First time aku baca Yaasiin tiga kali hihiii. Dah lah pagi ahad tu ada Qiammullail, aku bangun pagi pergi surau dah macam zombie kahkahkah. Aku, Marina ada budak-budak Brassi 4 solat sama-sama dalam surau. Kiteorang pakat niat dapat balik sebab jerebu masa baca Yaasiin hahaah jahat tak.

Sekali, betuul betul lepas kiteorang habis baca Yaasin and solat Isya', announcement boleh balik malam tu jugak HAHAHAHAHAH apakah ini semuaaa ?!? Kiteorang percaya, semua ni sebab doa kiteorang dimakbulkan Allah :) Masa tahu boleh balik tu aku rasa macam nak peluk Marina and baling dia ke luar surau! Hahaha nampak tak.


I love Malaysia, get well soon. Self-made kahkah

And semua orang lari lintang pukang nak suruh parents datang amik malam tu jugak! Padahal boleh je tak balik. Tapi tolong lah mesti aku balik punya -_- Tapi bila aku call ibu, ibu cakap 'Ala buat apa nak balik duduk je sana' I was like 'IBUUUUU! Rumah kita dekat je okay Eera kentut pun ibu boleh dengar. Amik sekarang :( ' 

Dalam dorm jangan cakap laaah kabut gilaaaaaaaaaaaaaaaaa. Semua orang packing macam kilat. Laju je. Ni first time aku balik rumah tak bawak balik apa-apa. Aku rasa macam heaven gila. Tapi kita semua tak sedar, bila kita happy sangat boleh balik, ada je orang yang duduk jauh ni hati sedih sebab tak dapat balik. Busyra was one of them. Kiteorang semua lupa, dia dah lah duduk Perlis memang takkan lah nak balik. Tiba-tiba dia nangis. Aku terus call ibu cakap nak bawak Busyie balik, and yes right now Busyie tengah baring sebelah aku layan korea satu hari lol. Alhamdulillah semua Brassi 4 balik rumah masing masing :) 



Okay haritu aku order coolblog. Aku tuka perisa aku yang selama ni aku duk order Honeydew Mango jelly. Kononnya nak merasa Yam pulak kahkah. Tapi aku rasa aku perlu kembali kepada perisa yang asal hahah apakah. But whatever aku still suka coolblog haritu sebab aku order dengan nama Firash Arshad's  hahaha omg no one can describe betapa gila tahap gaban nya aku dengan SSID :( 

Pray for Syadin. Pray for Firash Arshad's (ihik)

And we are going to go back to Seseri tomorrow. A lit bit sad but yeah ikut logic 2 nights at home are enough for me, daripada kena tunggu lagi dua minggu untuk Pulang Bermalam bulan puasa hmm :( And this is first time aku angkut kawan balik rumah hihii Busyie should be honoured gaaaah.



Please stop it qrtqvwmaiol I can't.







No comments:

Post a Comment