Monday, August 12, 2013

Pusat Latihan Khidmat Negara



Hai saya dapat chocolate lagi dari Puan Mahadiah siap dua lagi yay kali ni bukan saya je almost satu kelas dapat yay yay majulah Bio untuk chocolate. We will try our best for even better result, Puan Mahadiah xoxo XVA loves you

sekian .

****

Habis kelas physic, aku lepak dalam lab computer sebab nak online. Dah puas aku online aku pun chiao lah apa lagi, tapi tak sempat sampai blok asrama lagi aku dengar orang menjerit. Hanya ada dua kemungkinan, stress sangat atau histeria. Tapi sekolah aku bersih daripada histeria, so maksud nya tu stress tahap gaban langit ke tujuh lah nampaknya.

Aku pergi surau, habis solat aku dengar lagi orang menjerit. Dahsyat jugak schoolmate aku ni kalau bab bab jerit nombor satu, kamilah juara. Kau ingat dekat blok akademik daripada surau? -_- Aku fikir positif, tu stress jugak.

Sekali sampai dorm, terbongkar lah rahsia negara : Listname PLKN dah keluar. Kebapakan apakah semua ini aku dah jadi macam mereng tak siuman. Aku taknak check, tapi budak dorm aku semua suruh aku check. Mulut mulut puaka berbunyi apabila 'Aku rasa kau kena lah Syadin, kau kan anak last lepastu adik beradik kau sorang pun tak kena.' Puaka.

Aku sampai rasa nak menangis. Aku rasa kawan tak perlu macam tu... Jangan sampai kaki aku ni berpusing 360 darjah yes. Aku call ibu nak mintak semangat. Aku tak bagi ibu checkkan, sebab aku nak check sendiri. Tapi aku tahu, ibu punya kejoyahan turun kepada anaknya. Ibu check jugak. Tapi padan muka page PLKN jammed yabedabeduuuu.

Lusa nya pulak kot, aku naik blok akademik awal sebab taktau kenapa semangat pulak. Petanda apakah itu. Dekat surau jugak aku dengar orang menjerit tapi yang real nya jeritan tu sampai masa subuh. Tak senonoh betul agak agak lah jerit tu. Masa aku otw masuk kelas, aku dengar orang menangis teresak-esak tapi kuat nak mati.. ((bapak mistik))

Rupa-rupa nya PLKN punya page dah okay. And Sakinah semnagat check and yeah dia kena. Aku ni dah lah ngantuk, nak pujuk si Kina ni lagi. Elisa datang kelas aku nak seret aku suruh check kemain kau Lisa baling kang. Aku taknak check tapi bila fikir lagi, last last aku tahu jugak. Daripada ibu tahu dulu, baik aku check.

Aku rasa macam nak menangis bila ....


ALHAMDULILLAAAAAH TAK DAPAAAAAT !!!

First, those yang confident gila bapak anak last and adik beradik dia tak kena confirm dapat tu tolong lah faham bahawa fakta korang tu auta belaka. Sebab termasuk aku, enam ke tujuh orang budak seseri tak kena pun walaupun kiteorang anak last blablablaaaa. Tu je lah anak last yang aku jumpa. Aku dah buat survey okay. Siapa yang kena tu mungkin nasib random. And yes second, orang macam aku ni pulak jangan comfortable sangat sebab plkn ni nak jugak mcm sbp banyaaaaaak intake lol. Doa doa lah aku tak kena, amin. Orang kata selalu budak sbp dapat first intake, jarang intake seterusnya. Jarang bukan tak ada.

Tak baik mendoakan buruk kepada orang lain. Semua mulut puaka yang cakap aku kena, last last dieorang yang kena. Yang confident tak dapat tu yang dapat ye sayang iloveyou Marina Aisyahabib Athilah xx adios peeps.

Siapa tak check lagi: http://www.khidmatnegara.gov.my/terpilih.html sekian.


No comments:

Post a Comment