Saturday, October 4, 2014

Working hard in silence

The best, but not that best, but not that bad either for taking IB is this programme is not 100% exam oriented. Bagus lah jugak memandang otak aku sejak dua menjak ni macam tak bagi kerjasama je, mata aku ni paling legend bila part tidur. Tapi tak legend jugak bila aku ni bukan nya dakdak main sports lol mana aku nak kutip cas hour ni mampus aku (immediately gali kubur) Tapi yang tak bagus nya kena buat EE hm macam amik degree je

So 2 minggu sekali we did some community services and aku pergi rumah orang tua, Rumah Kebajikan Rose yang mostly perempuan. Tapi tetiba haritu aku datang entah mana lah agaknya agaknya 5 adik beradik dari myanmar tumpang rumah tu, turun dari langit agaknya luls. Tapi bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya.


Aku datang lagi sekali last wednesday, and jumpa favourite nenek aku. She alwaaaaaays smile because she remembers nothing. Aku nampak makcik ni dari jauh and dekat leher dia, dia duk pakai accessories warna hijau striking habis ah. Aku pun pergi dekat nenek tu dengan excited gila bapak tanya "Makcik, wow cantik nyaaa rantai makcik! Baru keee?"

And as always, makcik tu senyum tak habis habis. Tiba-tiba cikgu sebelah aku cakap "Awak, tu bukan rantai. Tu tasbih" 

(FACEPALM KUASA SEJUTA MANA PATUT KU LETAK MUKA ) Budak lain memang dah gelak terguling. And aku tahu apa tu tasbih omg seriously takkan tak tahu, syaheera being so syaheera so careless so random so hopeless

Sebab aku mcm hopeless sangat, I'm in charge of taking care the children instead of the old folks kahkah. Bawak jalan jalan keluar gate, ingatkan nak buat wheelchair racing tapi takut ada yang jatuh bukit ke kain terbang ke roda wheelchair tercabut ke. So first thing first; headcount for the children. Takut kang balik playground kurang sorang, tu takpa lagi kalau terlebih sorang lagi aku takut.


Aku bukak camera semua tahu pulak nak diam


Lepas aku berjaya berebut dengan budak kecik (smirk)


Monitoring the children is tiring, I end up carried the youngest because her slippers nowhere to be found (sigh)







OH YES NANTI ADA SPORTS CARNIVAL (even though aku bukan sportsman anyone knows it) TAPI THEME DIVERGENT AND AKU BARU TENGOK AND AKU DAPAT DAUNTLESS EVEN TAK SESUAI ITS OK SEBAB THE HERO AND HEROIN USED TO BE DAUNTLESS AND END UP BEING A DIVERGENT ANYWAY 



It's weird when noobies in sports get excited for sports carnival it sounds so wrong





1 comment: