Tuesday, March 17, 2015

Action week


Assalamualaikum zass tung tang tung tang tumpang lalu

Aku tahu kang esok pagi aku konfem menyesal buat benda alah ni. Kang mesti "tu lah kau patut semalam buat ini, time ada 24 jam je sehari bukan boleh beranak jadi 30 jam" (forever psycho my own self) (self tortured) (syadin survived) (malaysia boleh)

Last week before mid sem break best gila bapak sebab takda class. Bukan senang sekolej (sekolah campur kolej) aku ni nak cancel class. Tiba tiba rasa aman gitu takda presentation takda quiz sebab ada action week. Kolej lain dah pernah buat action week, aku perati je daripada instagram apa jadah lah action week ni. 

Dia macam 3 hari ni tak belajar tapi berjimba herher. First day math festival, second day science subject day and last day english's action week. Aku ingat benda ni macam buat lek je tapi last last sampai malam tu buat meeting last minute sebab tak prepare apa-apa. Cerita besar rupanya benda alah ni. 


laying on the library floor because i can


Maths festival class aku assigned kena buat poem. NASIB BAIK POEM DIK, NASIB BAIKKKK RASA NAK BUAT KENDURI PULUT KUNING. Ada kelas lain kena buat choral speaking, menangis akak tengok dik. Rasa macam nak gelak terguling pun ado, aku duduk paling depan aku perati je budak mana tak hafal script choral speaking dieorang. Kelako nak mati, cover lah sikit kalau ye pun ni mulut miming tak sync langsung pui

Nasib baik jugak sebab yang kena baca poem nya sekor  je, kalau choral speaking satu kelas kena terpacak atas pentas dik mana nak letak muka. Dan lagi goyang kaki lah bila yang baca poem tu bukan aku hahahahah (motto hidup guwe: asalkan bukan aku), tapi aku ni takda lah tak berhati perut. Sejak kena jadi class rep math bidan terjun ni, aku tolong lah sikit tunjuk muka settle kan props poet luls.


How can I know so many hundreds of digits of pi and not the 7 digits of your phone number? (ew)


Malam tu aku stay up lah mencari pickup line- pickupline based on math pastu tulis atas kertas and lilitkan dekat batang bunga, sebab nak suruh yang baca poem tu bagi dekat judges. Ni bukan rasuah, ni namanya "perkara boleh bincang" wakaka. Jangan main main uolls, M14E menang 3rd place tau, ok lah tu sebab dah expect pun siapa 1st place luls

The next day would be science subject day. Nasib baik lah nama aku kena tetiba jadi facilitator yang kena tolong cikgu buat explorace. Kesian aku tengok budak yang kena masuk explorace. Soalan entah apa-apa. Bayangkan tengah dah lama tak belajar chemistry topic sem 1 sekali keluar soalan masa explorace herher kasihan deh lo. Aku tolong mark jawapan je tu pun dah ada mark scheme wakaka luls.



M14E really really break a leg, muka je macam ting tong trang tang tang tapi quiz sapu explorace pun sapu 1st place!!! 1st place kot dua-dua game, tembak macam mana pun kena tapi pelik jugak aku, masa explorace sampai station aku salah banyak je hahahah. Lepastu macam happy gila tak sabar nak bukak envelope hadiah, ingatkan duit lah math department bagi. Kalau duit boleh masuk tabung CAS masjid medan ye dok, sekali...... kupon koop RM55 each game hahahahahah so kiteorang ada RM110 worth coupon hahaha adoi magnum sakan ah apa lagi

And I thought it would be the end taaaaapi, cikgu suruh pergi main hall and told us there would be art competition. Aku assume "Oh arts hm mesti untuk budak budak arts ni" SEKALI RUPANYA kena buat impromptu performance about science. Yaaaaaaa t0han, dah lah dapat menyanyi pulak tu. Suara aku bukannya sedap pun luls. Kan bagus kalau dapat poem boleh aku validkan motto hidup aku sekali lagi (herher)


sebelum dimalukan

And there we go, the most embarassing performance that i would like to forget. Counting stars version of biology's organelles. Aku dah sedaya upaya menyorok kan diri aku, walaupun takda siapa nak tengok aku pun, aku sorok jugak sebab dia punya malu tu peh macam orang bodoh ah atas stage har har taknak aku ingat lagi. Masa classmate aku menyanyi, aku boleh lagi berbual dengan Aisyah "weh apa kita buat ni" "malu do" "nyanyi lah gila" "kau pun tak nyanyi" . Papehal pun, cikgu belanja kfc untuk semua orang. Sorang dapat 2 ketul, boleh lah tu hilang perasaan malu aku sebab lapar dia tak terkata. 


Women in black (acah acah)


And the last day would be english day. DAH LAH KELAS AKU KENA BUAT RAP adomak kau bayangkan lah kelas medic nak rap apa do, lain lah engineering ke arts ke architecture ke. Ye ah orang pun kata dakdak medic dak scanner buku, dak takda life gitu ye dok (stare) (endless stare) (scanner buku ye hm scanner buku takkan update blog kot) 

Unexpectedly, budak kelas aku ni bila mode lantak memang semua benda dia nak lantak tapi bila mode dia nak buat betul betul sampai practise pukul 12 malam tahu tak. Actually dieorang nak buat betul betul sebab nak tebus malu atas stage untuk impromptu performance semalam yang hambar tak terkata tu luls. Yang sedih nya tu semua kena masuk rap tu, and marks allocation for dance banyak nak mati -_-" 


Last practise

Taktahu lah judges ni nak dengar rap ke nak tengok aku joget inang makyung canggung takpun zapin agaknya. Lepastu last-last 1 rap, 1 nyanyi yang lain.... menari (tahan gelak) SUMPAH LAWAK GILA WEH nasib baik lah all the girls wore the lab coat and the mask yang jerebu tu so aku assume no one detect yang mana aku (and also no one want to see me too ye dok) 

And yes aku malukan diri lagi, another performance yang aku taknak ingat and jangan buat aku ingat pls ya tuhan. BUT we really really really enjoy the performance hahahha aku serious gelak gila bapak, kau bayangkan aku kan depan judges tu boleh tergelak macam mak nenek tengok budak laki menari. Luqman dah macam orang high isap ganja, zaid suddenly did the b-boy thing, umar and jazlan punya indian dance luls sumpah aku semput gelak, nasib lah aku pakai mask


forever my annoying betik

And believe it or not........... we got 2nd place hahahahahahh nasib weh tak dapat 1st place sebab kalau menang kena buat lagi sekali haha tak sanggup aku padahal hadiah macam sama je dengan 1st place. Consider that we got top ranking in every 3 days of action week, M14E did really good job in sapu everything (mom's proud smile)


ni lah dia dakdak scanner tu, celah mana scanner pun taktahu lah aku


and then we end our action week with dominos party, cikgu macam tahu je we want food herher macam best kan bunyi dia punya berjimba tapi dia macam tak best jugak tau bila cikgu ingatkan suruh ready maths competition pastu after mid sem break terus ada test(s) and ask to start our EE early and dont procrastinate. Are you sure it is mid sem "break", tang mana break pun aku tak tahu lah hm 








No comments:

Post a Comment