Monday, August 3, 2015

raya







2.25 AM at the moment, esok dah start class pastu aku dgn bajetnya tak tidur lagi jetjet esok kelas boleh redah punya ek eleh padahal nanti masa belajar tetiba rasa cikgu skip 5slides opps! Just got back from raya holiday and semangat is nowhere to be seen (as always) Sekarang sampai ada org ingatkan "blog kau tak gerak pun weh" WEH MACAM MANA NAK GERAK, dia takda roda hahahahahahah k apa do

 

budak kecik dua orang ni kekecik pakai dah cun melecun

Raya this year was great. Simple yet febles gitu. I tried to make time for friends tapi wak, memang lah kita ada 24jam sehari tapi nak ke beraya pukul 3 pagi haaaa gitu semangat raya dia membara mcm 2 bulan straight gitu. Balik kampung, anyam ketupat kot! Aku ni memang lah tak artistik tapi kalau benda kacang and celah gigi macam ni terfikir jugak nak buat kelas tuisyen ketupat syadin (konon nya gitu anyam tiga ketupat je pun)




Selalu nya every year after solat raya, kaum adam dekat rumah atok pergi makan dekat rumah D.O (bukan dyo tapi district officer ok) tapi entah lah mcm mana aku boleh diseret ayah  pergi join makan dekat sana. Omgaaaad ayah, konpius ka eera laki ke pompuan?!? Pastu dekat rumah tu semua laki...... And theres me trying hard with poker face sit with the gentlemen. Yes (muka redha)



And the same thing, second day konvoi raya muar-johor lepastu malam ada makan makan and the next day raya kluang pulak. No tak penat langsung, sebab apa? Sebab kerja aku membuta je dalam kereta luls k

Lepastu plan lah nak raya dengan budak btho sbb thats what we used to do so taknak lah dah besar pastu tak jumpa dah (acah gitu) so ajak lah yang rapat rapat ni meh le kita mengeratkan silaturrahim gitu hallamak ayat nak bunga bunga je, tak rugi kawan dgn aku dulu walaupun suara aku bingit luls. First house rumah bangi hiks nampak tak!! Semua dah besar, dulu mesti takleh nak datang rumah sbb problem transport pastu sekarang drive kereta masing masing sobs i crey sobs dah besar anak mak (moms proud smile)



Lepastu rumah aku nak pergi rumah dekat btho pulak. Cerita nya yg tahu jalan balik ni semua dalam kereta dak perempuan. Taaaapi kereta laki pergi lead jalan, last last aku tengok je budak lelaki menonong tersilap keluar simpang highway. Gasaaak lah kau hidup sendiri cari jalan, survival ye dok sbb aku nak tolong carikan jalan pun takleh jugak aku buta direction luls


Tapi dapat join raya dengan gang btho sekejap ke :( padahal kita yang duk tolong kumpulkan orang :( sebab ada raya budak dorm pulak. Kalau tak pergi orang kata kita lupa daratan (mata bergenang air mata) so nak adil aku pergi dedua lah ye dok. Ciri ciri macam ni lah boleh poligami, adil dan saksama! Dekat rumah azfar, aisyah habib dah tunggu dekat depan rumah haaa gitu kata member



Aku bukan nak cakap apa lah. Tapi destination nya petaling jaya. Lepastu dedua species yang kau letak lah map ke buku atlas dunia ke gps 10 jenis pun memang takda guna ya! Bila masuk highway je dah mcm kat mana doooo sekarang ni pastu sedar sedar kiteorg stop tepi jalan call elisa "macam mana nak pergi rumah kau niiiii!"


Segala benda dah diikhtiarkan, dah hantar location kat whatsapp, dah insert alamat dekat gps, dah stop dekat petrol station pastu cashier pulak org bangla taktahu jalan hadoi last last tunggu je elisa pick up dekat shell. Sekali dah sampai, follow kereta elisa. Taaaaapi aisyah habib ni pun sekor jugak kereta elisa lead tapi dia nak jugak drive sebelah sebelah. Aku pulak gatal mulut pi cakap "kau nak dengar plot twist tak, kalau tetiba elisa belok kiri pastu kita menonong straight masuk highway hahahaha"

SEKAAAAAAALIIIIII!!!

Bebetul elisa masuk belah kiri and kiteorang straight....... Masa tu dalam kereta aku dah menjerit AISYAAAAAAH pastu aisyah pulak sebelah tangan pegang stereng, sebelah lagi pegang tangan aku dah taktahu nak buat pape sbb kiteorang dah otw masuk highway jalan besar. Gelabah gila ah kiteorg main masuk je mana mana simpang asalkan jangan masuk jalan besar sbb kalau tak memang patah balik aku ke rumah tanpa beraya

Entah mcm mana jalan yg kiteorang terbabas ni boleh masuk jalan pergi rumah elisa hahahaha magic gila lah, entah tak faham aku jalan petaling jaya ni belit kanan kiri naik turun fly over je kerja dia. Turun kereta suara dah serak serak sbb habis menjerit dalam kereta.


Lepastu akak elisa ni photographer tau pastu baik gila lah lagi baik drpd aku yang baik ni (acah) tengah panas terik dia suruh je kiteorang posing, lagi lagi kiteorg ni syok sendiri macam nak amik gambar sampai maghrib taknak stop. Makan dekat rumah dia less than 45 mins tapi amik gambar berjam jam! Pakai high heels pun nak melompat jugak, taknak kalah ni patah kaki masuk newspaper headline metro "Kaki terpeleot akibat high heels ketika bergambar raya"




Masalahnya bukan tu je pengakhiran kesesatan aku dekat atas jalan. Lepas balik rumah elisa, elisa dah terang 40 kali dah mcm mana nak keluar highway. Pastu kiteorang confident ni, mcm kak long kawasan PJ gitu. Pastu keluar rumah je, pusing pusing 5 minit "ehhh ni bukan rumah elisa ke?! Apesal kita datang sini balikk" Nak jumpa jalan keluar sampai kena tanya uncle naik motor dekat junction  sementara tunggu traffic light. 

Dah jumpa jalan bebetul depan mid valley, ayah call so aku tak focus tgk jalan lepastu aisyah dia berangan entah macam mana depan mid yang dah pergi beribu kali dia boleh salah pilih yaaaa tuhan aku rasa mcm nak hantuk kepala dekat tingkap tu nak sesat berapa kali niiii. Nasib baik last last aku sampai rumah herher thanks esah habib


Macam mana tak sesat, sopek mato hitam 5 kali ganda lagi besar drpd mata sendiri

It was fun to get back together after almost a year just contacting each other via whatsapp. Dulu selalu berangan dengan budak dorm nak buat tour dorm, pergi each rumah sbb dormmate aku banyak yang bersepah negeri sampai ada yang dekat nun perlis atas utara. Lepastu semalam busyra suddenly call, dah lama tak dengar suara kau orang utagha pekaaaat nak mampuihhh. Good old times ;)

No comments:

Post a Comment