Monday, February 8, 2016

ATV Adventure Park, Kuala Lumpur


It just happened that Along whatsapp "jom main atv" and this useless soul in mine was so excited that her brain wouldnt function properly. Aku pun jawab "naaaaaak jommm" tp aku takda lah memberi harapan yang tinggi sbb family aku ni bab bab sembang kencang dalam whatsapp memang hobi agaknya lels. Boleh haritu tiba tiba je nk booking tickets pergi entah ke mana mana and plan tu dah diakhiri dgn tasbih kafarah dan surah al-asr.

Tiba tiba esok nya bangun pagi along cakap pukul 3 ada kosong, and otak aku mcm delay for 2seconds. And with no sense that i have lotsss of assignments, revision and slides to do, i still said "Nakkk" takpa semua tu boleh settle malam sebelum, paling teruk stay up je ek eleh (pats on my back) 



Our plan was sooo sudden and last minute to the extent kiteorang baru perasan yang takda kasut sport.......... Lepastu aku pakai je lah kasut yg paling menyerupai kasut sport, along and kak yana sampai ke balik rumah btho sbb nak amik kasut lels.
Tempat nya masuk simpan zoo negara rupanya cuma dia belah dalam dalam sikit (did i ever mention that i never go to any proper zoo, not even once crey crey my childhood sobs) Aku rasa kalau aku menjerit naik atv ni kan, gajah harimau dalam zoo ni pun terkezut dengar lels. dekat area tu banyaaak atv centre but the one we went ni paaaaaaaaling hujung.


Sampai sampai je aku tgk banyak gila atv. Atv bersama lumpurrrr, to be exact. Nak pergi benda ni takyah lah nak cun cun baju baru sangat, keluar dengan lumpur jugak lol. Lepastu sign a form (idk whats that literally filling in without even read properly smh) and waited for our turn. Masa ni mcm biasa ah aku dah ada unsur unsur penyesalan "kenapalah aku pergi tempat ni dah sewel agaknya"
Lepastu atv guide ni panggil sbb dia nak brief mcm mana nak guna atv. Aku ni hahahah tak guna sikit kalau dah gelabah tu kau cakap lah mcm mana pun dia masuk telinga aku and keluar macam touch n go je lels. Lepastu ada atv guide lain tolong explain dekat aku mcm mana nak on engine (back to very basic) 



Thoughts like "REMEMBER I HAVE A LICENSE SO IT MUST BE OK" boleh simpan je dekat rumah sebab aku pun tak ingat bila last time aku drive lol. Mula mula dia suruh round round area registration counter je, so aku pun start lah atv tu. Aku taktahu lah aku buat apa hahahaha aku turun bukit try untuk sechill yang mungkin tp ada atv guide yg sorang ni jerit "AKAAAAAK TEKAN BRAKE KAK!!!TEKAAAAN" and again there was like 2 seconds delay in my head, trying to figure out "uhm ok which one is the brake eh"
Sedar sedar aku dah terstuck dekat tepi divider hahahaahha adoi masa tu aku mcm biar betul aku nak naik benda ni ahhah. And yes do not worry because the atv guide are all super nice esp to stok stok human being yg ikut suka hati dia (grin)



Masa dah habis ronda ronda tu aku parking tepi along hahaha lepastu park dekat bukit lepastu aku gelabah kenapa atv aku turun ke belakang. Aku pun tanya along like 3 4 kali "along kenapa ke belakang ni" and along hve to repeat many times "tekaaaan brake ni tekan tekaaAANN" haha syadin really need to get a grip
Aku tak nak jalan first dalam trail tapi atv guide tu like "awak depaaaan" "taknaaaak" "depaaaan" nasib baik aku dengar sbb sebenarnya lagi depan ni lah yang guide boleh tolong banyak. Last last dia mcm ikut ranking; aku first lepastu eeka kak yana and along last. Masa nak masuk trail tu guide tanya aku byk kali "okay kak?" Dia macam lawak jap sbb semua panggil aku akak lol when it was so obvious im way youngerrr. Kekadang aku ni nak je reply "akak ok je dik" tapi aku tahan je takut ada yg kena tinggal dalam hutan ni kang. Oh yas trail tu bebetul dalam hutan.



Trail dia masyaAllaaaaah dah lah naik turun bukit curam lepastu lopak lopak lumpur (tp tu yang best sometimes aku saja je lalu lopak lumpur lol) track dia kekadang banyak tak sama rata lepastu boleh buat atv kau senget 45 degree lepastu buat kita rasa jetjet tengah buat filming kl menjerit kbai
Tapi cerita aku ni yang paling class. Masa nak naik bukit tu entah apa benda lah yg aku tekan (make suree to listen to the briefing and dont be like syadin) tetiba je atv aku dah naik divider. Track dia lurus tapi atv aku boleh melintang atas jalan hahahah. Masa tu pun hanya mampu sengih sengih tgk guide and pandang belakang dgn muka pasrah. Last last guide tu tanya "akak nak tak saya naik atv ni sekali, mcm bahaya je" lepastu aku mcm boleh ke......... Sbb dekat atas atv tu dah tulis no passenger lol. Tp dia kata "akak drive tapi kalau tak boleh baru saya buat" jadi mengenang kan masa depan aku dalam hutan tu, guide tu duduk tepi aku (its weird but it would be more weird if i keep on driving on my own)



Mcm mana dulu aku pergi skytrex ada 2 org pekerja skytrex menyanyi utk alleviate kan cuak aku, mcm tu jugak lah guide sini (uhm now i should call him my personal guide lol) pakcik tu buat mcm mcm sound effect "wuuuuuuu" "waaaaah" "pandang tepi ada kubur lama" (this one was......) tapi ada jugak times dia cakap "akak brake kak braaaake! Laju ni kakkk!" Muahahahah (evil)





Yang best nya half way kitaorang stop dekat air terjun. Lepastu guide tu tanya uda "nangis ke kak" hahahahahahaa booo (boo org jetjet dia power je) lepastu dapat 30 minutes free time and dia bagi mandi air terjun. Tapi yang mandi along sorang je lol aku boleh lah basuh segala lumpur lumpur dekat baju and seluar aku tu. The view was amazingg





Balik tu aku drive sendiri okay bangga jap. Dah lah ada atv guide group lain gelakkan aku sabar jap aku nasib baik aku tak dapat dia ni lol kalau tak mesti whole journey kena bahan. 


Overall, this RM100 ride was worth it, serious talk. At some points, you need a brother that make you do things beyond your comfort zone instead of laying down at home watching tv and do works. Harapkan kakak kakak dengan perangai sama macam aku ni tak shopping mesti tidur, tak tidur mesti shopping lels.

(Balik balik tangan semua sakit lels bertepek tepek salonpas)

1 comment: