Monday, January 16, 2017

Mysteryyyyy


Aku punya pemalas nak update blog tu dah tak boleh nak dibendung lagi hhahahah last week i promised myself to post something this weekend tapi sekarang dah isnin wakakaka hence this gonna be a short mumbling session sebab if aku cakap update nanti lah idk when is nanti probably next week next month or next year

Aku scroll lah camera roll then mengenang nasib tengok gambar gambar winter break eyyy seghonok kau ye berjimba tak igt dunia sekarang ternganga dgn lecture notes tak habis habis gambar tengkorak, presentations, essays and group discussion tak sudah zzz. Aku rasa i did a good job to have 250% of my time enjoying my winter break and put everything last minute then cuti dah habis gelabah ayam  stay up siapkan kerja yg tak habis wakaka


Haritu pergi ireland for one week, and then balik london sbb family datang. Tu lah aku punya 1st time trip yang hashtag solo hashtag loneranger hashtag mati kau tertinggal flight menangis lah tepi lift. So dia punya anxiety tu mcm lebih sikit. Dah lah beli ticket flight tapi lupa beli ticket bas?? Mmg agaknya aku ingat boleh guna pintu sukahati kot or rasa mcm airport ni belakang rumah ke mcm mana taktahu lah

So bila anxiety terlebih ni haaa suruh lah ibu kejut pukul 430am then set lah alarm beratur interval 3 mins, mindset tidur tak nyenyak takpa nanti dlm bas dlm flight kau nak tidur sukahati lah. Bangun punya awal, kalau aku boleh bangun seawal tu utk class dan bukan masuk lecture bila lecturer dah habis baca learning objectives mungkin result aku tak cukup cukup makan mcm sekarang hahaha opps



Pendek cerita semua ok lah the gelabah syadin didnt miss her bus or flight or wtv she stayed at galway for 1 week jadi bibik utk aisyah yang tak hbis exam lagi (like literally a bibik who woke up early in the morning masak sarapan lunch whatnot coz yeah i maybe useless & hopeless but im a good friend *muka yakin lepas tertinggal barang aisyah kirim bawah katil sbb anxious gila takut tertnggal bas flight*)

The good thing was nak balik london balik tu i was not alone. Went to dublin airport dgn aisyah sbb dia pun nak balik msia (booooo balik msia time winter anak manja anak manja *said by a person yg family dtg lels dua kali lima*) so masa nak pi dublin tu turun bas dekat airport. Then pergi lah toilet dgn aisyah sbb tunggu Su and flight dia delayed. Masa tu bebetul tak tahan ni nak pi toilet tak kisah lah toilet tutup pun aku rempuh jugak


(gambar iklan M14E sebab kekadang rindu kekadang tak)

Dah masuk toilet tu aisyah masuk dulu aku tunggu dekat sinki. And toilet tu kosong, ada aku dgn aisyah je. Maybe sbb masa tu dah almost midnight kot. So sinki tu banyak lah dlm 5 ke enam sinki and aku berdiri depan sinki yang paling dalam and jauh drpd pintu masuk. Basuh lah tgn and sedar yang sinki ni guna sensor, bagus lah kan takda lah kotor kena pegang handle

Perempuan kan mmg aku pun tak faham lah dia guna toilet ke renovate toilet so aku sabar je lah dgn aisyah ni. Betulkan tudung yada yada then tiba tiba the first sinki next to the entrance keluar air. But there was no one there. I was like damn..... siapa... asal air keluar... lama pulak tu biadap betul.... Aku dah gelabah dlm kepala otak dah mcm mcm episode misteri nusantara aku flashback hahaha segala tok nenek cerita hantu asrama aku teringat.

And i was like chill syadin chill jangan gelabah sangat. Sbb dlm banyak banyak cerita hantu aku paling takleh brain dgn cerita yang hantu yang bila org dah rasa soemthing wrong hantu tu tanya "dah tahu ke" sO I WAS LIKE BUAT BUAT TAK TAHU FACIAL EXPRESSION KAU CONTROL OK JGN OBVIOUS tapi suara ketar panggil "aisyah....?" (This was just to check aisyah still hidup and i was not alone in the toilet yas im drama queen just like that)

Time tu drpd rasa nak pi toilet aku dah tak rasa apa dah hahahaha aisyah keluar marah dia "kau cepat sikit boleh tak" and still tahan FACIAL EXPRESSION CONTROL OK PLS MAINTAIN then dah keluar toilet agak agak mcm dah jauh terus AISYAH KAU NAK TAHU TAK AIR SINKI TU KELUAR TAPI TAKDA SAPA DEPAN SINKI TU WEHHHH ASAL KAU LAMA SANGAT DLM TOILET AKU MCM NAK MATI DAH

Therefore aku kena fikir balik kalau nak acah buat solo trip ni. Bukan setakat takut pickpocket and terlepas bas flight, aku juga takut hantu secara tiba tiba.



No comments:

Post a Comment