Tuesday, August 14, 2018

Stay still is the hardest thing

Sebagai anak mithali (tak jugak sebenarnya lol) here i am dekat IJN teman ibu ayah check up. Still tak faham kenapa aku pun kena ikut jugak, walaupun kalau duduk rumah mesti tak buat apa apa duk terlentang tengok korea je atau exercise berenang gaya kuak kupu kupu tersepit dekat dahan..... atas katil 😅 

Dekat waiting area ni pun aku tersepit jugak, tersepit di antara pakcik makcik atok nenek buat check up semua muka lapar je tengah puasa tak boleh makan dengan baju and kasut sukan masing masing untuk fitness test. Aku dah mati kutu dah kenapa aku dekat sini, nak connect wifi eh dia block pulak website entertainment ni hahaha dah tu nak aku search apa 

Aku pun guna lah phone ibu reply whatsapp Angah. Basically kalau aku bosan aku send gambar aku yang kebosanan dekat orang malang yang terpilih (tapi siapa siapa nak subscribe syadin ugly pictures boleh request trial 10 tahun or package sepanjang hayat tak boleh cancel subscription). So i took ugly picture of mine to Angah but then masa nak tangkap gambar tu aku lupa lah aku guna phone ibu. So phone mak mak ni kan classic sikit volume MAXXX, keypad sound ONZ so masa nak amik gambar tu apalagi 

sNaaaaaaAAAAAAPPPP!
*pada masa yang sama aku tengah buat muka paling hodoh acah comel gitu

Pakcik depan aku tengok aku. Atok tepi aku tengok aku. Ayah dah terus buat buat tak kenal aku agaknya masa tu angkat muka sekejap je terus tunduk 😭😭 Waiting area dah lah penuh, senyap pulak tu mcm malaikat lalu je 

Tapi sebab aku ni species species experienced dalam bidang memalukan diri ni eg perut bunyi kuat gila dalam kelas dah macam azan maghrib berkumandang gitu tapi dalam kelas kita kena maintain cool sbb bukan aku sorang je tak sarapan tapi maybe satu line dlm lecture hall terlepas sarapan so kita kena jetjet cool gitu. Takpun kalau quota cool aku tak mencukupi haritu, tactic lain is  kena join budak budak busybody yang tengah mencari "tu bunyi  perut siapa"  so effort kena up sikit, toleh kan kepala kiri kanan as a gesture hah who did that, definitely not me 🌚

Tapi tadi tactic apa apa pun takkan jadi. Aku tak cukup cool (sbb memang tak cool and tengah buat muka buruk and terkejut gila) and dalam waiting area tu aku je yang muka syok sendiri amik gambar sendiri. Takpalah, maybe pakcik pakcik and atok semua ni tgh concern dengan result check up masing masing.


Gambar hiasan tanpa sebab, sekian syadin yang kebosanan ciao

No comments:

Post a Comment