Thursday, June 2, 2011

Islam : Empire of Faith ♥




Miss singing this song

Aku dah balik daripada kem yang mulanya aku rasa macam seksa gila nak pergi . Kem yang bila aku jumpa kawan terus mengadu cakap takmau pergi . Kem yang dua jam sebelum nak pergi baru aku pack barang dalam beg yang mengandung empat bulan . Kem yang satu jam sebelum nak pergi dah siap siap update status facebook 'Tak mau pergi :"( '

Aku tak boleh nak buat apa , ayah balik terus hantar aku pergi Pusat Latihan Agrobank and ibu pun ikut hantar aku . Well kem tu Agrobank yang anjurkan and buat dekat Pusat Latihan Agrobank (ABADI) dekat Bangi . Masa on the way , tangan dah seram sejuk . OKAY boleh bayangkan tak betapa takut nya aku nak pergi kem ? Aku merupakan anak yang dimanjakan mak bapak so bila nak pergi kem tu rasa macam nak pergi luar negara zzz .

Bila dah parking kereta, ada jugak satu family ni tengah hantar anak dia . Aku pun heart attack gitu bila tengok dia pakai tudung labuh , baju sampai lutut . Dia bawak baju kurung bapak tak terkira nya aku O.O Aku baru teringat kem yang aku pergi ni sebenarnya kem yang berunsurkan Islam . Takda lah kem survival yang boleh sampai sesat dalam hutan. Memang takda chance lah aku nak jumpa hantu wakaka

Aku takda lah alim sangat sampai pakai tudung labuh , baju sampai lutut . Paling worst bila kem ni 3 hari 2 malam tapi aku bawak baju kurung satu jeeeeee ? T__T Bagi aku , aku dah cukup puas pakai baju kurung dekat sekolah 4 kali seminggu. Sbb tu lah aku bawak baju kurung satu je hahah . And daftar , check nama masuk bilik mana . And aku jadi ketua bilik weh means 3 hari 2 malam tu aku yang kena jaga kunci jangan hilang . Mak datukkk , tak sukaaa ! -___-"


204 

Aku sorang sorang dalam bilik sbb roomate aku tak sampai sampai pun . Bilik aku sangat pelik bin ajaib , suis punya lah belambak tapi lampu yang boleh bukak dua je -__-" Bagus tak bagus lah . Ibu balik , and faham faham lah bila aku ni penakut tahap extreme . Duduk dalam bilik sorang sorang ,  boleh jadi gila akuu dan aku hampir mati atas katil T_T Lepas maghrib baru roomate aku yang first masuk bilik . GUESS WHAT ? AKU SAMA SEKOLAH DENGAN DIA HAHAHAHAHA :))


Roomates 

First day ; officially bilik aku ada 3 orang Aku , Syakirah and Kak Humairah . And thank god , kiteorang semua sama kumpulan ; Kumpulan 6 . First activity harituh ; taklimat ringkas and ustazah tu suruh semua orang tukar niat. Daripada yang mak bapak paksa datang kem , tukar niat datang kem sebab Allah :") Tau tau je Ustazah ni ibu ayah yang suruh aku pergi kem hahaha . First day , bilik aku senyap gila . Bunyi aircond pun boleh dengar hahahh , betapa awkward nya aku dengan roomate sampai tak bercakap .

Tapi tu semua masa first day jee , bila dah rapat tu Ya Allaaaah aku tak boleh nak describe betapa kecoh nya bilik aku . Lucky , aku masuk Kumpulan 6 yang awesome menarik tertarik kau memang da bomb ecehh . Game first terus kiteorang menang ! Satu satu nya kumpulan yang kecoh ,  kumpulan yang macam jahat sikit , kumpulan yang sorang pun tak pakai baju kurung bila berkumpul . Kelakar bila fikir balik , kiteorang rapat macam tuuu jaa . Rapat bila lepak bawah tangga kena buat bendera kumpulan 6 . Nasib baik , semua open minded . Semua yang ketawa sampai nak bergegar dunia nih , mak datuk punya kuat lah !


Kumpulan enam serbu bilik aku . 


Presentation ; ramai gila menyorok belakang bendera hahaa . Termasuk lah aku xD

Sampai sekarang aku still teringat kumpulan enam . One of us minat sorang mamat dekat kem tu . Mamat tu nickname dia FBI . Bila berkumpul jaa , mesti cakap pasal FBI. Time by time , semua orang macam suka FBI , restu kan je siapa siapa yang suka mamat tuh . Tapi sorry , aku tak minat FBI tu huahuaa . Well, usha budak lain . Budak yang masa first day aku dah nampak dia , and dah nak balik rumah pun usha jugak eceeeh . Menyesal gila tak pakai baju kurung malam terakhir dekat kem , kalau tak warna baju aku dah sama dengan dia ! Haha pathetic .

Kalau makan pun , kumpulan6 mesti makan semeja . Tunggu semua orang dah ada dekat meja , then baca doa kuat kuat ,  smpai semua meja usha slack meja kiteorang :"> Fasilitator senyum je tengok kiteorang. Kiteorang dapat satu mission nih , kena buat persembahan poco poco. Aku dah lah tak reti poco poco, disaster weh T_T Kumpulan6 serbu bilik aku sebab nak practise poco poco together . Bilik aku dah lah sempit nak sumbat 11 orang . Kesian kaki kak humairah luka sebab tersepak meja time syok poco poco .


Kumpulan6; makan makan // Pssst sorang amik dua gelas air kot ahah


Kumpulan 6 ; practise poco poco 

Rindu bila kumpulan 6 semua serbu bilik aku semata-mata nak bual bual, nak practise poco poco . Bilik aku bersih gilaaa o.O Kumpul dekat bilik aku lepastu tak habis habis cakap pasal lelaki . Teringat time habis ceramah ada lagu Andai Ku Tahu , fasilitator suruh bangun semua and nyanyi sambil pegang tangan kawan . Nyanyi sambil pegang tangan Kak Humairah , Naida , Syakirah , Hajar , Kak Atiqah.

Best moment ever ; Lepas makan, group aku lepak dekat court squash . Tiba tiba Kak Atiqah bisik dekat aku 'Apesal rasa macam dekat AF aa ? Macam dekat rumah kaca kan ? ' Bila aku tengok dekat luar , budak kem semua tengah berdiri dekat luar court , usha kiteorang macam tak pernah tengok manusia . Aku pelik dengan dieorang , tau lah group aku macam kumpulan budak jahat tapi tak payah lah nak tengok macam tu sekali. Tiba tiba rasa dihargai bila orang usha sampai macam tu sekali wakaka


Kumpulan Enam 

Slot ceramah yang terakhir ; Dari Lubuk Hati Ibu . The most touching part . Ever . Aku tak boleh nak describe betapa basah nya tisu aku smpai dah takda part yang kering . Aku duduk sebelah Hajar , aku ingat dia takkan nangis tapi dia join jugak . Ada perasaan jugak cik kak sorang ni  Ustazah tunjuk video ibu lahirkan anak . Ustazah tanya siapa yang pernah naikkan suara dekat ibu / siapa yang tak doakan ibu ayah lepas solat / siapa yang tak cukup solat 5 waktu . Ustazah bagi satu kertas suruh tulis Janji Anak Soleh ; apa yang kita takkan buat dekat mak bapak . 

Terkejut bila 8 daripada 103 orang je yang cukup solat lima waktu . Lepas slot ceramah tu , baru aku sedar betapa hebat nya Puan Rohaida and Encik Tajuddin jaga anak . Maybe semua anak ibu ayah tak popular sampai satu sekolah kenal , at least semua anak ibu ayah cukup solat lima waktu , tak pernah kurang ajar tahap extreme dengan ibu ayah , doakan ibu ayah lepas solat, boleh tahan dalam pelajaran.

I will change into a better person .

No comments:

Post a Comment