Monday, August 1, 2011

Special person


HAPPY BIRTHDAY MY SUPERDIN 

1 August 2011 - Birthday ayah and first day puasa. Ayah saya special tak macam ayah orang lain . Ayah saya different dengan ayah awak and ayah awak different dengan ayah saya faham ? Ayah akan fulfill semua apa yang anak dia nak . Ayah just rasa dia taknak anak anak dia rasa apa yang ayah rasa dulu sebab TokAdan dah meninggal masa ayah budak lagi .  Even sejak aku kecik lagi, second day of raya mesti aku teman ayah pergi kubur TokAdan tapi anak anak ayah yang lain sambung tidur .

Ayah protective gila. Ayah tak bagi anak dia selalu keluar . Bila aku keluar pun mesti dia nak tau siapa yang keluar dengan aku and ayah selalu check phone aku muahaha . Check aku sms dengan siapa , aku call siapa so sebagai cara keselamatan aku kena delete semua messages aku lepas habis texting . Nak paling selamat , aku off kan phone takpun tak charge langsung wakaka . 

Ayah akan check anak anak dia dah solat ke belum . Kalau tak solat memang nahas la kau . Ayah memang cool tapi once ayah mengamuk weh scary sampai takleh nak describe . Harituh masa fathers day aku buat ayah mengamuk , terus rasa bersalah . Ayah tak cakap dengan aku entah berapa hari , rasa macam nak mati punya bersalah . 

Nak tau satu benda yang buat aku sayang ayah sampai tak boleh nak describe ? Ayah appreciate orang yang dia sayang . Aku tak pernah tgk ayah nangis tapi masa Tokne meninggal , ayah nangis . And ayah still simpan duit gaji yang first time along bagi dekat ayah maybe 4 tahun yang lepas , tak guna langsung . Ayah kata tu duit tu paling special sbb first time anak dia bagi duit . Means anak yang dia jaga dah berjaya and boleh hidup sendiri . Sweet kan :")

Adik beradik aku memang semua manja dengan ayah , yeah except for Along . Memang lah kan takkan along pun nak manja manja dengan ayah , kalau betul lah along manja dengan ayah memang aku sepak dia . Sebelum nak pergi sekolah , ayah kiss aku satu dekat pipi kanan , satu dekat pipi kiri and satu dekat dahi means aku dapat triple kiss daripada ayah muahaha . Sebelum aku nak turun kereta masuk sekolah mesti ayah ingatkan aku "Belajar baik baik , jangan nak menggedik tengok laki " Ayah ni faham je anak dia kan >< And I love how naturally ayah will hold my hand when i am beside him . 

Tak kesah lah apa orang nak kata aku anak manja ke whatsoever as long as aku tak kurang ajar dekat parents aku kan . At least ni semua tanda ayah sayang aku , kesian dekat ayah tak ambil berat pasal anak dia. Tak kesah lah ayah overprotect eera , tak kesah ayah selalu check phone eera, tak kesah lah ayah scary bila mengamuk , tak kesah lah ayah cakap eera gatal but still I love you so much that no one can describe , ayah  



HAPPY 3rd ANNIVERSARY ALONG&KAK YANA

Hebat tak baru 3rd anniversary dah ada 2 anak hahaha ;DD Sekarang along dah pandai bagi bunga dekat kak yana masa birthday harituh awwww abang saya sweet kaaaan , kemajuan mendadak gitu. Along memang macam tu nampak muka ganas tapi dalam hati ada taman muahaha . Padahal ni semua effect anak beranak tengok Nora Elena kan . 

Haritu bila aku perhatikan Qaseh , aku terfikir la kan entah macam mana lah anak Angah dengan Eeka . Okay mengikut prediction aku , anak angah mesti : aaa gendut sikit sebab angah mesti buat anak dia cukup makan,  baju selalu masuk dalam seluar , baju mesti terlebih fashion and satu almari pun tak cukup nak isi baju baju anak dia ,  anak dia mesti ada beg ultraman/snow white yang dekat dalam ada pencil box bentuk kereta takpun barbie and fabber castel 42 batang . Tak lupa krayon jenama buncho 42 batang jugak .

Anak eeka mesti kurus keding sebab anak dia maybe tak cukup makan , rambut panjang , sabun lotion semua jenama baby johnson , anak dia mesti kerja duk menangissss jee , kalau jatuh sikit pun meraung, and anak dia konfem degil ! Habis lah ~ Tapi anak dia punya bilik mesti cantik gila . Kot ? 

Nanti lagi 10 tahun kita buat perbandingan okay ?  Muahah aku ni imagination terlebih -,-

No comments:

Post a Comment