Thursday, May 24, 2012

Two little kids .

Semua orang tahu kan aku kena chicken pox . You better run away from me T.T Alah siapa yang tak nak lari daripada aku pun secara tidak perasan tengah berlari pecut sbb terkejut and hampir heart attack tengok aku. Aku pulak masih menghitung hari bila nak baik ni -_-" I got MC, I can stay at home but never go out with my friends. Cant even go shopping with my mother ! Bila nak baaaaik, cant stand anymore O.O

The best part, mula-mula eeka tak boleh balik rumah sbb aku muahahah. Poor you. She kept on calling ibu and said wanna go back home! Tapi ibu tak bagi sbb ibu takmau another daughter with chicken pox wakaka. At least rumah bangi dah ada internet. Tapi still, wi-fi yang lambat seperti kura-kura tua yang sedang berlari. And aku ada another 3 dvd of korean drama, tapi bila tengok first episode semua bosan :( Last-last aku tengok Abduction. Pun biasa je, taylor lautner tak handsome sangat *peace*

Malam haritu, pergi klinik sbb nak buat catwalk depan doktor and tunjuk "Kenapa tak baik lagi niii ?!?" Cewah catwalk kebenda bila masuk klinik macam pencuri buat jenayah berat sbb duk cover muka dengan tudung. Nasib klinik kat sini kosong, baru sampai dah boleh terus masuk. Kalau doktor kat BTHO jangan harap ah, klinik kosong tapi nak tunggu doktor tu mak aih berjam-jam ! Aku balik rumah jemur baju pun sempat. Doktor terdiam tengok aku -_-" And I got another one week MC so secara tak langsung aku sebulan tak pergi sekolah ! Bapak ah O.O Do I need some fireworks for sound effect ? ...

image

*applaaaaause*

Oh yes Aisyah called me just now. Sbb aku mmg dah pesan call aku kalau apa-apa jadi. Sekarang sekolah tengah busy dengan preparation Hari Sukan bila dah habis 2weeks holiday. And she stressed out right now. Terpaksa masuk kawad yang totally apa yang benci sangat-sangat. Dia kata dia kena marah teruk sangat, even dia dah bg surat from parents dia yang cakap takleh masuk kawad.

Kalau dia call aku, mesti ada je benda jadi kat dia. Kena psycho lah bagai. Haih manusia ni memang dah busy pun buat gaya macam banyak masa nak kacau kacau. Dia duk suruh aku balik sekolah cepat, macam mana aku nak balik dengan chicken pox berterabur ni T.T And tadi dia call and cakap dia nak berhenti sekolah kat Seseri and start again ni BTHO. She already thought for her future and already tried to adapt in Seseri but cant make it.

Tadi bila dia cakap dia nak berhenti, aku pulak yang macam nak nangis -_-" Kurang hasam sungguh ini budak. Still remember those past four months of us surviving in Seseri. Aku lah yang paling banyak kali balik *peace* Bukan aku mengada ke homesick bagai, masalahnya aku mesti sakit. Allergic lah, infection lah, chicken pox lah. Antibody aku lemah sangat. Tapi takleh salahkan antibody aku sorang, antibody Aisyah tu haa bagus sangat kenapa ?!? *terjun bangunan* Aku dah penat duk pujuk dia jangan keluar sekolah :( Nak kata dia manja, aku lagi manja zzz. Kalau kira siapa paling banyak nangis tepi public phone, aku menang tau tak ! Eh aku rasa takda siapa boleh kalah kan aku rasanya.. -_-" Sampai birthday wish pun pakcik aku wish jangan nangis tepi public phone. Mana nak sorok muka ...


Cakap pasal chicken pox, aku rasa patut bersyukur kena 2 weeks before school holiday. And got two weeks MC + 2 weeks school holiday = about one month i didn't go to school at all :O At least tak kena one week before SPM -_-" Even worse ONE WEEK BEFORE YOUR WEDDING MUAHAHAHAHAH Siapa yang tak kena lagi, you better watch out wakakakaka booo yahh :P Cuba bayangkan kalau lagi seminggu kau nak kahwin, tiba tiba chicken pox. Takkan nak semua gambar kahwin muka penuh chicken pox O.O *sujud syukur*

Ayah was sooo worried that there will be some scars on my face muehehehe. Nampaknya duit hantaran aku kurang seribu -____-" Sesungguhnya jangan sama sekali minum air kelapa kalau kena chicken pox ! Tu hanya petua orang tua asdfghjkl. Aku haritu pi minum air kelapa sampai dua biji kau taaau! Syok sangat agaknya telan air kelapa, amik kau chicken pox tak ingat dunia *terjuuuuun*

No comments:

Post a Comment