Saturday, September 29, 2012

Syadinbibib's Law

Assalamualaikum and hell-ooo *wave hands*

Orang lain konfem macam 'Eh dia ni asyik baliiiik je rumaah ! Bosan aku tengok dia je yang balik' Sorry awak sekalian please dont be jealous and dengki lalalaaaa. Hanya Allah yang mengetahui betapa dramatic dan tragic dan epic nya aku boleh balik. As usuaaaaal, aku balik bukan betul-betul tarikh Pulang Bermalam *peace* Actually aku balik dengan Aisyah  sekali. Almaklum lah kalau aku balik, dia balik. Kalau dia balik, aku pun balik muahaha. And yes aku rasa boleh buat drama -_-"


Alhamdulillah both of us dapat Seseri Award. Cehh takleh blah gila nak dekat macam grammy awards pun ada haktuihh. Happy to the max sebab nama aku dengan Aisyah sekali. Hmm aku dah biasa dah bila jodoh terlebih dekat dengan Aisyah, semua nak sekali kan. So anyone dapat award boleh Pulang Bermalam. Aku dengan Aisyah belum naik stage lagi nak amik award dah fikir bila nak balik hahahha gali kubur gilaa I sweaaaar !

 Dapat award  → dah berangan nak balik  → terus tulis surat rasmi nak balik  → nak menangis dengar announcement ada class chemist masa weekend and kalau ada programme warden tak bagi balik  → homesick  →  taktau nak buat macam mana  → nak pergi jumpa warden tapi warden takda dalam bilik  →  tekad jugak nak balik  →  jumpa Pengetua  →  jantung macam nak terkeluar  →  bahagi tugas Aisyah-greet Datin Seri, Aku- cakap dengan Datin Seri  → Aisyah ketuk pintu, no answer

Both of us lari  → patah balik  →  intip Datin Seri dekat celah tingkap  → Alhamdulillah nampak Datin tengah solat [Okay takpa lepas solat Datin tengah tenang hati]  →  tunggu depan bilik Datin berjam-jam  →  tekad jugak nak jumpa  → Aku panggil kerani  → Kerani nampak aku dan bertanya  → Aku lari sebab terlalu cuak  → Kerani carik aku dekat luar pejabat  → Aku tanya makcik tu "Datin mood okay tak?"  → Makcik angguk  → Berani mati both of us jumpa Datin  → Datin berhati mulia selepas solat alhamdulillaaah. Datin kata okay tapi kena jumpa warden. 

Jumpa warden, kaki gigil  → warden bagi balik  → omg both of us rasa macam nak nangis terharu tak percaya  → dapat tahu warden on duty pulak cikgu chemist kantoi skip class chemist masa weekend  → try nak dapat tanda tangan warden lain  → tak berjaya  → masuk staff room ikut pintu meja Miss Vas  → lupa nak bagi salam  → Miss Vas panggil  → dah tahu apa nak jadi, tawakal je lah  → Miss Vas tegur kenapa tak bagi salam  → Miss Vas cam muka aku, budak set english dia adoi malu nya  → Miss Vas tanya habis tu extra class english hari sabtu aku tak boleh datang  → Aku speechless alamak kantoi pulak  → Miss Vas tanya kenapa balik  → Aku try kelentong kata family problem  → Miss Vas bisik jangan tipu WTH SCARY NAK MATI !  → Jujur cakap claim PB, alasan on the spot untuk cover malu.

Jumpa warden on duty  → relaks je bagi tanda tangan, beria-ria aku dengan Aisyah ingat susah nak mampuih adoi  → pergi kantin ibu dah sampai yay yay yay  → balik rumah  → teringat buku tertinggal  → kena marah dengan ibu dalam kereta  → patah balik sekolah  → amik buku  → balik rumah → tertidur whole journey sebab penat sangat.



24/7 muka yang aku hadap tiap-tiap hari; Aisyah. Godd -_-

No comments:

Post a Comment