Thursday, October 25, 2012

Catch me if you can.



Kalau dulu dulu intro mesti pasal tiup habuk lah konon blog dah lama update haktuihh loser ke mainn. Lepas mendapat hidayah Allah pada hari yang mulia ini, aku memanjangkan niat untuk mengupdate blog. Before thaaaat, Selamat Hari Raya Aidiladhaaaa ! Eh tiba tiba teringat pemain bola sepak Aidil Zafuan dengan Zaquan Adha -_-" Haritu Kelantan lawan Team tentera aku tak dapat tengok. Bilik TV penuh nak mati dengan student. Memekak macam tengok konsert BigBang padahal tengok bola je. Padahal exam Bio tak habis lagi. 

Aku dah habis exam hahahahahahhahaha siapa belum hahahahha boo yah saya dah habis dont be jealous. Tiba tiba denga orang asahh parang kay fine merepek. EXAM. SERIOUS. SUSAH. NAK. MATI. Aku sampai pitam lepas jawab Add Math T___T True story. Lepas jawab Add Math aku terhuyung hayang nya pergi dorm dengan tak makan nya , i repeat TAK MAKAN ingat senang ke aku nak skip lunch ! Semata-mata nak tidur sbb pening kepala macam nak terbelah sepuluh dah kepala ni. Aku wonder ni setara SBP ke setara dunia tak tau ah zzz. Bukan AddMath je, semua subjek ah daripada yang favourite sampai yang subjek paling tak suka lah. Semua jawab berbekalkan tangisan aku masa call ibu lepas prep. *Peace*

Aku terlalu banyak cerita yang nak diceritakan sampai taktau nak cerita mana dulu. Apakah. Sampai yang aku lupa pun ada. Takpa aku ada cuti 5hari untuk langsai semua cerita aku dekat blog. Muehehe. Nak cerita pasal Athilah jatuh cinta dengan Pakcik Guard Iskandar ala ala Afdlin Shauki. Nak cerita pasal jam aku tali dia putus. Nak cerita pasal cermin mata aku yang baru dua bulan beli dah patah amacam lemah lembut tak aku. Pagi tadi memang hangus kena amukan drakula ibu cisss. Sebenarnya bukan tu yang aku nak cerita hahahah losernya aku.

Haritu masa aku jawab Add Math, malam tu aku call ibu. Nangis laah nak buat apa lagi -_-" Aku pun tak paham apa pasal aku emotional gila bila exam week. Nak jawab exam je pun bukan nak berperang. Tapi tu lah aku asdfghjkl kutuk lah diri sendiri elok sangat. Aku call ibu bukan setakat sebab stress exam, sebab sedih tak boleh join family aku :(


They went to Istana Negara without me. YES WITHOUT ME!

Sebab esoknya, pagi pagi buta masa aku bangun pagi mandi sebab nak pergi sekolah untuk jawab exam Add Math yang menyakitkan hati dan raga zzz family aku pulak dengan senang hati happy dan excited tahap tera giga mega nya bangun pagi mandi sebab nak pergi Istana Negara. Tell me siapa tak sedihh ?!? Poor Syaheera :(


I swear Ayah looks so handsome. Haish lepas ni setiap tahun aku belikan ayah baju melayu warna hitam lah gamaknya nanti. Tapi dah macam berkabung pun ada wakaka. Ayah saya lagi handsome daripada mana mana artis korea muahahah 


Without me tsk tsk while I was answering the most beautiful add math paper.

Alhamdulillah SuperDin saya dapat pingat :') Mesti lah ayah saya kan ada superpower. Tengok lah anak dia yang awesome ni. Aku suruh ayah dapat pingat lagi semata-mata sebab kena bawak aku yang jakun nak masuk Istana Negara. Jangan nak kutuk kejakunan aku yang tahap tak ingat dunia ni sebab akak-akak aku ni yang dah masuk tu pun jakun macam nak gila. Zzzz. Feel so sad yet proud of ayah. I told you my father is better than yours. Ayat nak menyedapkan hati bila tengok gambar tadi "Ayah dah handsome dah, yang korang ni pakai baju tak iron kenapa?" Wakakaka. *Evil mode turn on*

Esok sambut Hari Raya dekat Bangi je, tak balik Johor :( Maybe balik tu pun esoknya. Kesian Tokyem sambut hari raya tanpa cucu kesayangan wakaka haktuih kot kot tokyem bahagia di sisi cucu yang lain T.T Hmm berbahagialah aku bersama lembu-lembu dekat tepi jalan ni. Esok ibu ajak solat hari raya. Yabedabeduuu.

Ugly Truth Number 1 : Aku sebenarnya tak pernah sembahyang raya. Buruk betul perangai. Don't know why tapi kalau kat rumah atok dah jadi macam adat bila perempuan duduk rumah and tolong bersihkan rumah and lelaki sahaja yang pergi solat raya. So memang tiap-tiap tahun bukan setakat kena mandi cepat-cepat nak join lelaki sembahyang raya, bangun pagi bukak mata lelaki semua dah takda lesap meninggalkan perempuan tsk tsk sad life. InsyaAllah, esok first experience ? :)

Alamak tiba tiba dengar suara my Qasehs from outside. Along datang so I got to go - my two princess are waiting for me wakaka. Adios everyone, assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment