Monday, March 25, 2013

Kes Tidur

Kan aku dah cakap dulu dulu punya post yang aku ni kuat tidur. Lupa nak selitkan bukti paling sahih dan kukuh. Yang telah menjatuhkan saham aku. Daripada 99% (hot sentap) kepada 9% (sangap). Dah takda meja yang muat lagi untuk aku sorok muka aku. 

Mula-mula masa Pendidikan Kesihatan. Siapa belajar weh PK? Please eh aku tak pernah belajar PK pun sekali pun tak. Cuma Ms Eisma pernah sekali pelik bin ajaib suruh aku duduk depan kelas buat forum pasal Kesihatan. Tapi oleh sebab aku rasa benda tu sangat memalukan, aku anggap macam tak pernah terjadi dalam hidup aku. Noktah. Cewaaah

Seperti biasa masa PK aku ter-tidur. Tolong faham imbuhan ter bermaksud tidak sengaja. Okay serious ni pak serious. Masalahnya tempat duduk aku ni pulak tak berapa strategik. Dekat sangat dengan pintu kelas! So lepas subject PK ada agama. Bila ustazah masukk ..

Tibaaa tibaa je 'Siapa yang tidur tadi?' Aku dah macam haaaa jangan cakap ustazah nak marah *hentak kepala* Akhirnya aku kena berdiri. Bukan aku sorang lah, of course lah kaki tidur sebelah aku Aisyah Habib kena berdiri sekali hahaha. Dengan beberapa classmate aku yang seia sekata tidur berjemaah bersama aku. Ye ah kita kan gempak gang tidur jemaah. Aku imam, kau makmum ye dok ?

'Yang berdiri ni, baca surah Al-Hajr. ' Mak datukkk surah an-nur pun aku tak hafal lagi. Gali kubur lah nampak nya. Semua yang berdiri tak pass. Sekali ustazah ubah pulak suruh baca surah An-nur. Menyesal tak sudah last week masa ustazah suruh aku hafal, aku pi tidur. So sorang je dapat duduk. Sekali.. ' Yang berdiri ni, apa nak jadi dengan awak blah blah blaaaah. Awak tulis surat minta maaf sekarang! Saya bagi dekat mentor awak!'

mentor?

MENTOR?


Tadaaaaaa .


Apa nasib lah mentor aku Ustazah Faizah dapat mentee macam aku dengan Aisyah Habib. Agaknya Ustazah gelak terguling tak? Harhar yaw ustazah peace no war jangan marah, nanti tak cun ah .

Paling tak boleh blah, dalam surat tu instead of 'Kami berjanji untuk tidak tidur lagi' kiteorang tulis 'Kami berusaha untuk tidak tidur lagi' . Perbezaan yang besaaar okay. Kang aku janji, tak jalan macam mana? Mati. And aku dah hafal surah An-nur, just in case aku kantoi tidur lagi. Yay me.

No comments:

Post a Comment