Saturday, May 25, 2013

Got pranked ciss

Bila cikgu announced dekat dewan makan, Seserian dapat balik 3rd-6th May sebab sekolah guna untuk tempat mengundi, aku lah manusia paling bahagia sepanjang hayaaaaaaaaat kahkah. Dapat lah celebrate birthday aku dekat rumah hihi and lega aku tak kena prank sebab kalau dieorang nak prank aku lepas balik, memang tak lah sebab exam week okay midyear midyear nak prank aku boleh tapi kena khatam dulu buku sejarah 62310 kali kahkah.

Tak lupa Macik ku gedik Mek Tilah woot woot Kelantan mari, punya birthday 3 May.  So macam anything prank tak fully prepared. Bila habis prep malam, turun dewan makan untuk supper. Tapi DM tutup semua lampu sebab Bomba datang untuk halau lebah ke apa ntah. Nampak tak sekolah aku ni bakal zoo semua binatang ada okay -_- 


Tayangan, beginning of 2013.

Semua budak dorm aku buat buat tak kisah pasal birthday Athilah, tapi awkward gilaa bila classmate Athilah  nyanyi lagu birthday kuat kuat dalam DM. Brassi 4 dah macam errr awkwaaard sebab kiteorang tak buat apa apa. Athilah tengah homesick so dia tutup muka dekat meja makan, mengenang nasib. Aku ternampak botol Ika yang bapak besar. Aku ambik and refill sampai penuh kahkah.

Dengan menggunakan suasana Dewan Makan yang gelap geilta nak mati, nampak gigi orang je kahkah aku bukak botol Ika and tuang air dekat kepala Athilah yang kononnya tidur padahal homesick dengan bergaya like a boss. Athilah cakap tiba tiba je rasa sejukkk kepala dia hahahaah, tapi bila Athilah dah mengganas, Brassi Empat dah start engine keluar DM 'Weh larii wehhh laariiiii !!!' memang meja DM dah basah lencun, beg Fatinah dah basah kena air. Nota sejarah aku pun hancur basah T.T Sedih nya

Semua lari lintang pukang, sumpah. Aku lah yang paling menderita. Kebetulan floor aku masa tu black out ke apa ntah so takda lampu the whole floor. Memang prank dalam kegelapan nampaknya. Aku ni memang ada masalah panjat katil double decker, and semua katil dekat Seseri memang double decker. Aku sorok atas katil. Last last kantoi jugak, Athilah kejar aku dari satu katil ke satu katil. Entah berapa kali aku turun naik katil tingkat atas ya Allah sengsara gilaaa. Last last prank Athilah luar dorm dengan milo, perfume entah apa.


Masa aku dah nak baring tiba tiba Mawar datang dengan Busyi dekat katil aku ajak keluar. Kuaja betul ingat aku taktau Athilah dah tunggu depan pintu dorm? Mawa paling mintak kaki aku, letak lotion atas cadar aku blergh geli gila. Lepastu Mawa suruh aku keluar, sebab birthday aku 5 May. By that time aku dah faham, kuajaaaa birthday aku lambat lagi gilaaa

Aku taknak keluar, still tekad nak tidur jugak sekali junior dorm yang baru masuk tak sampai seminggu tu cakap 'Kak Syadin pergi lah keluar.. ' How dare youuu, cis baru masuk tanduk prank dah sama tinggi dengan senior. Dieorang pegang aku suruh keluar, tapi cepat cepat aku rampas botol yang nak simbah aku tu. Dieorang lari lintang pukang pergi toilet -_- Tolong lah, nak lawan aku pun sila minum air glucose please.

Dah dekat depan tandas, baru aku perasan ramai rupa nya budak dorm aku dalam tu. Kurang hasam, aku baru nak lari. Aisyah dengan siapa entah dasar pencurang , seret aku betul betul atas lantai toilet macam seret tong sampah -_- Kotor gilaaa okay. Kekejaman 14 hari kalah komunis. Aku pusing belakang je, aku nampak bekas air yang besar penuh dengan air warna coklat cair yang busuk bau syampoo pantene.. Tak sempat nak mengelak, dah rasa sejukkk badan aku pfft. Aku punya mengamuk, aku rampas balik botol air tu. Maka lintang pukang lah mereka lari. 


Terimalah keburukan kita seadanya

Paling tragis sekali Aisyah tak sempat lari, just sempat masuk dalam toilet yg takda tempat lock hahaha ngek aku pun tolak pintu, geram gila. Last last dia give up 'Okay okay aku bukak okay wait ' Pendek cerita semua  budak dorm aku syahid kan dalam toilet. Paling kurang hasam bila Ika cakap 'Puas hati aku tengok Syadin kena prank' Maka habis lah segala lotion syampoo dan lain-lain. Aku balik dorm, dengan cadar aku tah kemana. Tilam aku depan locker. Atas katil ada meja belajar siapa entah. Memang tak nak bagi aku tidur agaknya T.T 

Kita akhiri prank dengan mencuci balik semua shower and toilet. Lepastu ramai-ramai shampoo rambut depan cermin kahkah dengan baju basah kuyup. Lepas mandi, semua pakat basuh baju ramai-ramai. Memang tidur sumpaaah lambat ah gamaknya. Seriously aku penat, penat mandi malam lepas prank orang. Penat tidur lambat sebab prank orang. Dan penat kena marah dengan budak epi sebab bising prank orang. Tapi ada aku kesah? Kahkah.

Happy belated birthday may babies xx

No comments:

Post a Comment