Thursday, May 23, 2013

Senior year: Sports Day

Aku rasa macam tak patut je Hari Sukan punya gap dengan Mid Year exam satu minggu! Aku dah banyak kali membebel, ye lah dah muka aku ni je yang buat props (padahal banyak kali ter-ponteng). Ni lah akibat tak masuk apa-apa, kang aku masuk acara larian kan semua aku bolot, susah jugak. Terkejut satu sekolah aku jadi olahragawati harharhar 

Paling kelakar bila check name list untuk bus, aku masuk bus nombor ... sepuluh T.T Which is the laaast bus say yay yay yaaaaaaaay *hentak kepala* Nampak sangat khidmat aku tak diperlukan cissss. Kena bangun awal pagi gila. A day before hari sukan memang rasa gila semangat sukan everywhere in Seseri. Malam-malam pun practice kawad okay -_- 


Walaupun dah berkali kali aku sebut, aku sebut lagi aku ni Brassi rumah Hijau. Hidup aku memang dijodohkan masuk rumah hijau in fact dari sekolah lama lagi. Brassi tahun lepas, dengan tahun ni dah lain. Maybe sebab batch aku tahun ni jadi senior wakakaaa. Sebab tak pernah okay dibuat orang, Brassi buat solat hajat berjemaah untuk Hari Sukan dekat surau. Even rumah lain pun terkejut. 

Sebab Kapten Brassi, Mahirah Munif dah beribu kali berbuih mulut cakap masa meeting 'Merah nak nombor satu je. Merah taknak nombor dua ke tiga ke, taknak okaaaay TAKNAAKK' Masa tu kiteorang semua terkejut, kena sampuk apa kapten aku ni hakhak. Mula-mula Brassi first, lepas sukan tara Brassi jatuh nombor dua. Merah nangis okay :( Sayang nya lah kapten dekat Brassi.


Pagi butaaaaaa 


Brassi Four cool liddat


Aku bangun awal gila, semangat kononnya. Macam lah aku yang lari. Lagi-lagi sarapan roti telur hancur sodaaaap. Enam suku dah kena ada dekat atas. Last-last bus aku yang kononnya laaast sekali yang pergi dulu hahaha aku dah cakap. Aku ni orang kuat hari sukan wokay. Aku dah lah stay up malam tu, memikirkan apa prop yang Brassi Empat nak pakai. Bond dorm sangat kuat, so last-last decide nak pakai ribbon esok pagi hanya untuk Brassi Empat. Semua orang jealous tengok muahaha lu takda tak payah jealous bro




Brassi 4, in charge untuk kawad so bila dah sampai dekat stadium tu memang cepat cepat siapkan team kawad. Memang kabut gila hahahah tapi kabut macam mana pun apa aku kesah sempat jugak amik gamba muahaha. Kiteorang sangaaaat mengharapkan team kawad menang woo serious aku cakap T.T


Hari sukan memang hari camwhore sedunia hahaha kesian camera Fatinah penuh dengan gambar aku hihii. Senior year means the last Sport's Day in your high school days.  Padahal sebelum ni macam benci gila Hari Sukan sebab nanti muka aku burnt lepas tu senior akan buli kita buat semua benda hahaha tapi tahun ni takpa lah kalau burnt pun. Last year !


Brassi Four moments :*



Sebenarnya budak paling depan ni junior kiteorang third intake yang baru masuk tak silap aku a day before hari sukan hahahah nampak tak betapa baik nya kiteorang tak mendiskriminasikan junior *hairflips* Hahah biasalah budak baru, muka baik je minggu pertama hahahahah last last tanduk kita sama tinggi je hak aloh.


Paling orang tunggu, of course kawad kaki rumah sukan muahaha. Theme for Brassi aaa tinkerbell + peterpan. Sumpaaah comel gila T.T  Serentak gila ah dieorang kawad, sumpah form five menjerit macam nak terkeluar anak tekak . Nasib baik lah tak pilih theme barbie hahahah mintak kaki aku betul si Aisyah ni nak theme barbie tapi rumah hijau. Kalau theme Incredible Hulk ke Shrek takpa jugak. Mana ada barbie warna hijau *hentak kepala*


Tujuan nya suruh tengok score board yang kecik tu haa Brassi tengah lead hahahaha sakai.


Brassi's cheers team.

Actually thanks to markah sukan tara, Brassi memang lead even before start hari sukan. Tapi ada jugak lah part rumah Onci nak potong Brassi macam beza 4 markah je, masa tu dah macam epic gila suasana. Mahirah dah macam nenek sihir, tak habis habis cheer untuk budak-budak Brassi. 



Parts of Brassi's cheer teams.

Okay yang paling hectic epic macam dah nak terkeluar anak tekak aku ni menjerit, dah macam suami tak balik seminggu pun ada, jerit macam nak bersalin pun ada, sampai aku rasa bingit gila telinga dekat side Brassi; masa last acara larian 4x400m . Ni acara larian yang last, and Brassi tak banyak dapat emas untuk larian. Banyak yang sipi-sipi macam medal silver and bronze je -_-



So we gave the highest hope ever to these people, the form five team.

Aku rasa 4x400m memang drama gila. First runner Radin (bukan Syadin okay tapi Radin asdfghjkl) masa tu dah macam nak gila dah. Lepastu Marina pulak, and kiteorang paaaaling risau dekat Marina hahah sebab terkenang peristiwa tahun lepas T.T Dah berapa cawan glucose kiteorang suruh Marina minum pfft. Dah lah muka Marina macam nak tumbang bila akhir-akhir tu

Game turn on bila turn Busyi nak lari, masa tu macam ' AAAAAA BUSYIIIIIII AAAAAA Abang Busyiiiee'  mintak kaki aku tu namanya. Busyie sumpah gila laju bapak nak mati ah daripada Brassi belakang, dia potong semua orang terus Brassi first! Mana kiteorang yang tengah dekat supporters stand ni tak gila ?!? Padahal aku takda lah sumbat glucose banyak sangat dekat dia, tapi dia lari macam kena bawak angin hahahah relaaaks je. Kurus, boleh lah ahhahahah

Bila Busyie dah lead pass dekat Syida memang semua orang confident. Athlete Brassi nombor satu tu, lari macam kena kejar dengan anjing hahaha. Alangkah bahagia nya kalau aku boleh lari selaju tu, ni tak macam lari bawak beras 10 kg. And yes, Brassi menang 4x400 thanks to the form five team.


With le juniors, tengah kering kan cat muka lols.



Ain kau dah kenapa hahahahha kartun betul kawan aku ni tak siuman.

Bila dah habis semua larian, cikgu bagi masa untuk prepare for the ending. Masa aku busy nak ambik gambar jugak lah cikgu suruh turun bawah untuk acara penutup. Masa tu semua tak tahu siapa menang. Kiteorang macam dah cuak gila, siap pegang tangan ni hahaha sejak bila aku ada semangat untuk bersukan. Selama ni kalau kalah pun aku watlek sudeh. 



Peminat aku nombor satu, memang macam ni -_- Hhahahaha

Alhamdulillah, Brassidium got first place for Kawad kaki and of course first place for the best house, The Champion. Masa cikgu announce tu semua dah macam high, tak sedar diri hahahah aku ni melompat macam boleh jadi gymnast kuaaang kuaaang tinggal tak buat split je hahah. Masa tu jugak Brassi nyanyi lagu rumah dengan siuman nya, sebab selama ni kalau meeting rumah semua nyanyi nak tak nak je ahhaa kantoi dah.



Okay okay kita menang, aku tahu. Kawal emosi please.





1st place for Kawad.



Brassi empat dan jiran sebelah rumah. Eh??


Dan akhirnya kita balik dengan perasaan horror untuk menerima kenyataan aku betukar menjadi harimau bila muka aku berbelang. Menyesal pakai jam, tangan aku pun nak belang T.T Dah berapa bulan habis Hari Sukan, belang muka tetap ada. Nampak tak permainan nya? Fight, rule, champion.

Adios people xx

No comments:

Post a Comment