Saturday, January 11, 2014

Master-bake debut ((lol))


Nak cakap master-bake return pun tak boleh sebab macam mana nak return kalau ni first time aku baking ahhahaha first time jumpa jasmine dengan najihah bertiga after SPM *cries* MORE THAN A MONTH TO MEET I CRY pindah lagi rumah Bangi hmm tu lah busy macam mak datin semua. Macam amik shift je nak pergi ceramah lesen lol tak sempat nak meet up sekali dengan Farisha, dia dah masuk PLKN har har har alaa plkn yang aku tak dapat tu *evil laugh*


Dalam group whatsapp najihah jasmine cakap pasal cake lah unsalted butter lah itu ini aku macam apa semua ni -___- Pakai buttercup ke mentega makan sarapan tu tak boleh ke lepastu najihah marah 'TU SALTED BUTTER' okay okay budak hingusan kena senyap lol 

I love to catch up everything tapi bila some parts aku macam ketinggalan zaman purba tuk kaduk punya cerita memang takleh blah. Anyway we decided to bake choc lava jet jet je nak buat choc lava padahal pernah makan sekali je rasa pun dah tak ingat hahahah nak buat pun kena refer recipe internet banyak kali lolol tapi aku suka laaaaah baking dengan kawan ni ((grin))

 

Aku rasa macam masuk kelas baking pun ada hahah sumpah best bila ingat balik ibu Jasmine macam suruh aku buat semua benda hahaha mungkin sebab tahu aku first time so jakun tahap melampau, coklat tepung telur butter semua ibu dia suruh buat hahah tapi aku sukaaaa sebab kalau kat rumah ibu tak bagi aku bake (cries)

Sumpah sedap gila sehingga menjilat cake tester (ha tahu ke apa tu lol bajet maju je aku) Terbanyak pulak kiteorang buat sampai 3 kali buat. First batch tak berapa nak choc lava sebab tak cukup cair kat dalam tapi the next batch jadi. Tapi bila bawak balik rumah, first batch yang sedap makan wakaka sebab byk sangat makan coklat cepat muak

 

 

Tapi bila fikir balik 3/4 butter, 6 sudu besar gula, dark choclate banyak gila, 6 sudu tepung, telur nya lagi hahahah bersalah gila nak makan alamak gain weight lah aku. Bising gila 'Ni jogging lake valley berapa round pun takda effect!!' Tapi makan licin je.... I've found my hidden skill <<< melampau tak ingat dunia


Even I had more then two hundred friends for these past two years, these two gedik should be better



Almost 10 years and still counting




No comments:

Post a Comment