Tuesday, March 4, 2014

Europe Trip (Germany) #3

Bangun pagi tak sabar sabar aku nak sarapan ehek ehek lepastu ibu selalu suruh bawak bag masa pergi sarapan (walaupun aku malas nak bawak bag kang ibu suruh tapau buah la telur rebus lah), boleh lah nak bawak milo 3 in 1 ke, mushroom soup ke (sebab tu setiap pagi macam berpesta kiteorang sarapan) and sekali tu kiteorang bawak nasi lemak instant hahahaha lepastu tourist cina tanya ibu 'You masak ke?' Memang ada dapur dalam hotel ni.... /grin/


Setiap pagi aku dengan Eeka gaduh dengan ibu ayah -_______-" Taktahu lah dengan family orang lain tapi ibu ayah selalu suruh bawak balik sekali segala tisu hotel, sabun hotel, shampoo hotel, laundry bag hotel even pen hotel pun suruh amik /sigh/ Kau bayangkan lah 7 hotel kiteorang pergi, 7 hotel jugak lah tisu sabun shampoo segala bagai kena amik /crieeees/ Padahal luggage ni sumpah dah tak muat. Lepastu aku dengan eeka ni jahat sikit (banyak sebenarnya) bila ayah nak check before check out cepat cepat kiteorang sorok tisu dll bawah katil bilik. Sorry heheh

Before leaving Switzerland, Robin bawak pergi Rhinefall. Masalahnya aku tak sure eja macam mana, check dekat Encik Google kejap Rhinefall kejap rheinfall takpalah aku halalkan je. Dalam itinerary kata Rhinefall ni Germany version of Niagara Fall. Tapi located dekat northern Switzerland. Kejap Germany kejap switzerland, pening aku sempadan kot. Apa apa pun cantik gila 



Inilah dia Rheinfall. Tak macam air tejun sungai congkak eheh dekat sini pun sejuk gila, consider both Swiss and Germany sejuk nak mampus. Agak agak terjun masuk air ni mati terus. Robin suruh bawak roti (seludup masa sarapan, robin yang suruh) sebab boleh bagi itik dengan ikan makan. Aku yang teruja tengok itik ikan makan. Macam ada eating competition, kebulur agaknya. Patut aku bawak sekali roti expired kat rumah tu bagi dia



Tengok lah makcik pakcik dekat belakang tu kemain macam honeymoon pulak gaya nya ehek, aku ni kalau nak gambar berdua dengan eeka je lah ya Allah sedih hilang selera aku /pokerface/ Takpalah nanti dah besar kita jalan jalan lagi ok




Susah dapat ayah segak sangat /troll face/





Lepastu dekat sini pun ada souvenir shop, ibu banyak gila beli coklat hahah sebab murah agaknya (ke?) kalau bagi sedara mara pun banyak bagi coklat. Sedap lepastu gedabak gila, seminggu makan pun tak habis. Lepastu kalau ada hazelnut sumpah banyak gila, kalau cadbury macam ada takda je nuts dia kahkah

Lepastu masuk bas balik, sambung tidur. Sebab bertolak awal dari hotel, sambung tidur dalam bas. Bangun bangun je..




Taraaaaaaaaa 


Welcome to Black Forest, Germany

Bukan black forest cadbury tapi germany (hambar nya ya Allah) Kenapa nama dia black forest sebab dia banyak hutan dekat sini lepastu pokok dalam hutan tu kalau dari jauh nampak macam warna hitam. Heheh macam aku buat cerita kan wakaka tapi itulah yang aku faham, ke robin kelentong aku /punch/ Dekat sini popular cuckoo clock yang jam keluar ayam tu 'Cuckoo, cuckoo!!' 


Titisee Lake, Black Forest yang cantik nan indah nian saujana mata memandang (effect sastera dari budak sains, maka ke lautlah bunyi)





First time name written on the snow instead of sand beaches


 


Good girl #1


Good girl #2

 


Tapi dekat sini banyaaaak gila anjing. Takda lah banyak gila, tapi aku ni yang susah nak jumpa anjing kat housing area sekali duk jumpa je setiap 30 minit rasa macam banyak pulak anjing aku jumpa. Sebab tu kena alert sikit. Ayah sikit je lagi nak kena anjing tapi aku superhero ayah yang baik hati jerit 'Ayaaaah!!!' memang lah takpa terkena anjing tapi nak samak tu yang leceh. Susah lah nak solat nanti,

First time makan kebab sepanjang journey ni kat Germany. Lain doh dengan kebab Malaysia. Masalahnya dekat Msia pun jarang makan kebab, first time aku makan kebab warden Ms Eisma jual masa prep malam kot bapak ah sedap tak terkata. Sekali pakcik arab tu potong kebab guna machine kahkah lawak betul tapi sedap ah


Kebab restaurant yang ada meja tapi takda kerusi (sumpah aku tak faham kenapa takda)







Titisee Lake #2



Mengikut pandangan aku, Cina ni sangatlah caring gentleman sewaktu dengan nya. Ada sorang makcik tua ni amik gamba posing kemain dengan suami dia even dah tua, mengalahkan anak-anak dia posing. Lepastu sorang suami ni duk angkatkan handbag isteri dia 24/7 (aku sangatlah tak faham, kenapa tak angkat sendiri) Lepastu sorang anak laki ni duk concern gila everytime check mana mak dia pergi, kalau takda terus gelabah. Yang perempuan relaks je

Dan melayu masih dengan mode bad boy tapi tak menjadi lol 





Senyum senyum jugak bau kuda busuk nak mati 


 


Lepastu malam pergi lahh hotel dekat Germany ni tapi dah tak ingat nama tempat. Tempat ni pelik sebab macam ada perkampungan professor ke hape entah, professor professor je duduk situ. Boleh pulak macam tu heheh takkan lah engineer satu kampung, cikgu satu kampung /trollface/



It's getting darker and darker.



Excuse my face with specs -_________-



Sebab malam tu officially second year Estrella, celebrate lah sorang dalam hotel

Lepastu malam balik hotel terus dinner dalam bilik ibu. Keluar lah segala bekalan makan nasi beriyani instant, nasi goreng instant, maggi cup, curry instant dan sewaktu dengan nya. Berpesta dalam bilik ibu. Nak kata bila kat sana berat badan turun pun macam tak logik. Makan melampau dari dekat rumah. Lepastu macam biasa habis makan lepastu solat lepastu terus tidur.




Selangor masih krisis air. Aku nak mandi shower tolonglah faham

No comments:

Post a Comment