Thursday, May 29, 2014

Weekend and weekdays; there's no difference

I'm supposed to be with Aisyah right now, and having my first night in ukm yesterday /cries/ And be at the center between aisyah and cunu in every single selfie they sent. Tapi sekarang aku still depan laptop atas sofa instead of having orientation week and no one nak layan aku dekat whatsapp group so i'm the one who is spamming all day all night. Rasa macam budak sekolah tengah school break pun ada tapi school break aku ni 6 bulan /facepalm/ And yes kena tambah lagi satu bulan hahaha omg im so febles lifeless heartless but still not fatless -  As usual, bila aku tak mengharap lagi aku dapat.

 Aku dapat offer Mara for dentistry 
(first of all alhamdulillah)

and honestly, to be veryyy honest and look at how honest my face is, aku taktahu lah macam mana boleh passed /pokerface kuasa 20/ kau taktahu interview haritu aku buat apa hahahhahahah bangang nya aku dah taknak igt dah! Mara tak tgk result spm semata-mata, ramai gila straight A's tak dapat and tak straight As tp dapat so idk apa si Mara ni nak. And kawan kerabat aku tahu kot betapa aku sanggup belajar local sebab aku ni raja homesick or homesick retard or ratu pulang bermalam. Its greaaaat to get dentistry, first choice aku tapi tbh again rasa mcm lemah nya bila kena buat 2 tahun IB dekat KMB and kalau lepas points kejadah can go further study. oversea. dehek. kan. mcm. pelik. je. (kalau lepas lah ib luls anything can happen anyway)

And kawan kerabat pun mesti tahu betapa happy nya aku dapat ukm sebab dekat nak mampus, right? 15 minutes away from home pak heaven nak mati. And asasi in ukm mcm best sebab dia tak ramai, Aisyah kata 140++ compare to other asasi sampai entah berapa ratus so batch bond mcm lagi kuat ke mcm mana entah aku baca blog orang. Tp sbb dah dpt dentistry /cries/ And org berbakul bakul brainwash aku "Dah lah susah nak dapat tapi nak tolak, dah tutup rezeki orang tahu tak bygkan berapa ramai lagi yg nak" IYALAH IYALAH HISH


Orang yang cuti dia tambah lagi sebulan

So last weekend aku pergi balik johor sebab ayah ada program kejadah apa tah so we went back again to where we used to be; Pontian. Jangan hambar sangat macam "Pontian? Apa tu tempat banyak pontianak ke?" dulu aku selalu dapat reaction mcm tu bila pindah selangor masa darjah satu so aku mcm immune /pokerface/ And setiap kali balik Pontian, ibu ayah akan mula lah sesi throwback hah sini lah dulu kita selalu sarapan, hah sini lah dulu ayah bawak korang main taman, hah sini lah kawan ibu duduk dulu, hah sini lah along first time kerja part time pastu beli phone nokia guna gaji sendiri . 

Kenangan aku dekat johor ni macam samar-samar, which means aku ingat tapi tak detail. Let say aku ingat ada jiran cina depan rumah, laki pulak tu and kiteorang mcm best friend for life selalu main sama-sama even though dia cina and aku melayu and dia tak reti cakap melayu, aku pulak tak reti cakap cina. Masa kecik-kecik we survived communicate just by using body language ok bapak swag tak racist langsung. Siap main tanglung cina yang terbang tu pergh tak pasal pasal kahwin pulak aku dgn chinese hehehe. Tapi samar bila aku tak ingat nama dia, tak ingat muka dia, tak ingat mak dia yang merestu hubungan kami, dan kami pergi membawa diri masing-masing lepas aku pindah (bunyi heartbreak baru swag)

And aku ada kawan yang memang dulu best friend for life jugak tapi perempuan so tak boleh kahwin and dia lah satu sebab kenapa aku pemalas tapi end up datang tadika (amik tissue jap ah sedih do) Ingat tak aku pernah bebel pasal aku menari zapin jadi laki? DIALAH PARTNER AKU YANG JADI ZAPIN PEREMPUAN! Hish aku geram lagi dengan cikgu tadika dulu kenapa aku laki dia perempuan hish. Gambar tadika aku mesti ada dia kat sebelah sobs. Kiteorang dulu takda phone so bila aku pindah tulis surat kot bapak sentimental gila tapi aku pindah rumah lain dekat selangor terus lost contact, bila dia hantar surat aku tak dapat /cry a river/

Sepuluh tahun kemudian......

Tapi bila aku balik Pontian haritu, aku pergi mencari jejak kasih. Aku malu to be honest so aku mcm teragak nak cari rumah, takut lah kalau dia tak ingat aku. Siapalah aku walaupun masa last day aku kat Pontian dia sanggup datang pagi-pagi bagi hadiah kotak walkman tapi dekat dalam ada patung winnie the pooh dengan frame gamba dia, walkman takda (kenapa aku ingat detail pulak part camni) Nasib baik lah ayah dia polis and nama ayah dia aku rasa unik and nama camtu sorang je wujud dekat pontian. So aku terus jumpa rumah dia hahahaha tapi dia takda kat rumah, tapi dapat number thru jiran dia yang friendly gila

Dia dah dekat UTP fastrack sekarang course geosc petroleum /BRB CRYINGGGG/ Nama dia Aqilah Z Yusri so kawan-kawan ku yang dekat utp and kenal aqilah ni tolong lah cakap yang aku rindu dia gila bapak luls. Aku text dia dulu, and a few seconds after that dia terus call huwa nak nangis terharu. Kiteorang mcm kekasih yang terpisah omg over nya aku ni hahahah dia tanya "KENAPA TAK BALAS SURAT LAST KITA HANTAR!" uolls tahu lah gang tadika kan guna kita-awak mana ada aku-kau hehe. Before nak end call tu, tetiba aqilah cakap "Syaheera, happy belated birthday tau. 5 may kan?"


JAW DROPPED KUASA SEJUTA MCM MANA DIA INGAT!!

WE WERE FREAKING 5-7 YEARS OLD AT THAT TIME pastu dia still ingat birthday aku huwa nak nangis terharu huwa tapi lagi nak nangis rasa bersalah sebab aku tak ingat birthday dia bila huwaaaaaa T_T Sorry tau T_T Sorry gila T_T I blame my nyanyuk-ness to maggie!!! And by now aku dah tahu birthday dia bila omg sorry tahap gunung everest dekat nepal tu. Tu lah part samar-samar aku. And another part samar, setelah bertahun tahun aku memikirkan apa nama tadika aku, baru aku tahu. Tadika Nur Hafiz! bukan Tadika Daud hish daud tu nama cikgu yang mengajar zz bapak nyanyuk aku ni



Conclusion nya; makan maggie jangan hirup kuah okbai

No comments:

Post a Comment