Sunday, June 1, 2014

Entry for Jasmine Jalalludin

Ceritanya begini, kawan kamik dapat offer unimas. Kamik dah tanya "Kenapa kitak apply situ? Takda tempat lain ke?" Hahhahaha bapak fail do aku bahasa sarawak, yang aku tahu agi idup agi ngelaban! Pergh dulu sejarah jenuh aku nak menghafal riwayat hidup si rentap ni entah berapa kali serang berapa kali undur aku pun taktahu. Yang aku tahu, jasmine pergi sarawak hahahha tetiba k.

As usual, kiteorang ni part random and last minute memang ah pro di hujung jari. Aku sebenarnya saja je tanya si najihah ni, hantar ke tak jasmine kat airport? Sekali tetiba and sekelip mata je plan nak pergi airport sesama naik erl hahahaha takleh blah plan nak yang syok aje, duit takdak hahahha mohon esok hujan duit di bangi kiki. Sekali ibu tak bagi pergi naik erl hahahaha ibu nak tolong hantarkan (lagi lah?)


Dekat bangi yehet!

Minah ratu sembang kencang sembang padu sembang nombor satu hahah ada ke patut last minute dia takleh naik erl sbb takda kawan hahahhah aku rasa macam nak baling bom dekat suakasih pun ada lol. Hajat nak jadi budak adventurous naik erl balik masa maghrib tak tercapai, sebab aku amik dia pergi sekali naik ayah (hero datang katako) Jetjet sweet pulak terpilih tudung sama warna, and another good news! Najihah pun masuk kmb yay yabedabedu yihaaaaa im not alone hehehehehhe reunited back after 2 years being apart /evil/

Pastu terus pergi klia, patutnya farisha pun join sekali! And fatin pun nak join (kononnya lah dia ni pun ratu sembang hahah) tapi sebab kesian lah takkan nak bertolak dari melaka ke klia semata-mata nak jumpa aku jasmine je kan. Kalau tak jadi sudden reunion lah kitaorang berlima. Pastu Farisha awal-awal cakap "Nanti nak video call tau, through LINE" "Tapi kiteorang takda LINE" Rupa-rupanya aku ada app LINE dalam phone, tak perasan selama ni automatic download hahahahah 



Paaaaaling noob abadi bila nak try guna LINE for the first time hahahahahah "Macam mana nak guna benda ni sebenarnya lol" First try aku video call dgn farisha dekat tengah-tengah klia pastu menjerit masa video call mmg org igt datang dari kampung sbb ingatkan tak dengar, padahal si farisha dah banyak kali cakap yang dia dengar lol bapak buta IT aku ni memang abadi sungguh. OMG apps LINE is soooo recommended lol percayalah kata-kata noob seperti saya; yang sebelum ni ada whatsapp je. Boleh free call and video call kot as long as ada internet, whatsapp mana bolehh mcm ni ye dok? Im definitely going to webcam with ibu hari-hari kalau dah sambung belajar! OK IBU?!?

Nak tengok tak muka jakun?


Farisha sibuk membebel, kiteorang senyum nak screenshot hahah aku taktahu lah kalau satu Kopi Time tu dengar perbualan kiteorang. Harap maaf lah ye jakun tak pernah guna line lol dehek. Pastu end up mcm farisha bual dengan aku je hahah sampai farisha kata "Kita nak cakap dengan jasmine ah" OK FINE TAKNAK BUAL SAMA GUWE! Pastu call fatin, makcik voicemail yang jawab hm camni ah dakdak melaka. Time orang nak call lah phone habis battery, kat melaka takda elektrik agaknya lol padahal masa jejak klia je battery aku pun tinggal 15% and totally drained smpai 1% after videocall lol. 


So the immature kid was leaving us /waves/ Macam tak percaya pun ada haha ni pun dia entah dah berapa kali menangis dekat rumah. Kiteorang dah besar, jasmine pergi sarawak ok je. Dulu aku nak pindah bangi and masuk seseri last day nangis mcm dah taknak jumpa..... Lepastu menyesal bila tengok gambar mata merah mcm hantu, hidung mcm badut. Maybe sebab dulu takda whatsapp dan kemajuan IT lagi kot sekarang kan dah ada LINE hahahah bapak promote betul aku ni. 


Sebab last minute sangat, aku sempat tulis surat je a night before hehe sorry tapi tu tulis dari hati kamik untuk kitak! Siap pakai sampul surat urusan seri paduka baginda heheh tak sempat nak cari sampul punya pasal lol tak guna betul. Siap letak bedak lagi dekat surat hahaha bapak ler jetjet nostalgia je padahal kiki






Farewell, jasmine. Takecare xoxo

2 comments:

  1. Hello (: well, at first baca your blog bc i was bored during this school holiday?? I like your blog tho. I've read it until 2012 when you got accepted into seseri. I was impressed on how you manage your life so well in seseri eventhough you're always homesick back then m(__)m When i read your posts i was like; oookaaaay akak ni class adioda, hebat. Woah hod add maths bapak ah. Ohh class monitor and sampai lah this one post about spm result; WEH STRAIGHT A PLUSSSS GILAAAAAA!!! I feel like crying. I think it's not too late to congratulate you?? Haha. Gila pandai how did you study doh? :( and... Ada tips tak supaya tak tidur dalam class? ._. after I read your blog, it has motivated me to study hard especially for add maths bc my relationship with add maths is so-not-good at all T_T /cries/ good luck in your studies & take care! Can't wait for your next update.

    ReplyDelete
  2. Plot twist: you are actually one of estrella mate who tries to prank me cis jgn tipu lol jk

    bunyi mcm junior 1415, are you? Apesal rajin sangat pi baca post zaman purba tu omg boleh nampak bosan tahap dewa hahah. Great to know that my posts are somehow useful and not 100% crap yeah tp mesti ur reaction was like "Bapak over dia ni homesick" ahhahahah emo seh masa memula tp once you jadi senior everything is ok! senior katanya. Thanks for the wish and utk part addmath tu hm takda lah suka gila bapak tbh sapa suka addmath doh? i was like "apa malang nasib aku dapat hod addmath" hehe dia susah tapi bearable. trust me, my estrella belambak f4 fail, spm dapat A siot how far the lompatan saujana they got! idk how i study pun sbb tak layak nak diberikan contoh but i do my best to get top 8 in every exam (SBB DAPAT HADIAH PB MUAHAHAHAH SEMATA-MATA homesick) you can do it, improving your "r/ship" with addmath and also surviving in seseri! Take care

    ReplyDelete