Saturday, October 25, 2014

Syaheera Darwin; "biology evolve to bye-ology"


Too much thing happened in a day, in a week, in a month!! Tapi yang penting, aku baru 2 kali tak balik rumah on weekend semenjak sambung belajar kahkah dia macam after effect masuk asrama dulu boleh balik sebulan sekali kan so macam "aku tak kira, aku nak balik jugak minggu ni" sebab kalau tak balik, lagi lah si kolej ala ala sekolah tu jadi 100% sekolah. 

Dah seminggu aku dalam phase download semua favourite song dalam high school musical dan melalak dari bangun pagi bersiap nak pergi class sampai ke dah nak tidur. Bila aku stress, memang aku paling kesian dekat jiran taulan satu wing, sebab aku dah serlahkan bakat vokal aku high note level mariah carey junior yang tak ingat dunia. Najihah selalu tanya kenapa aku tak masuk MPAC (sort of club drama) /smirks/

Mode psycho #1 : Upcoming monday test chem.

Class kan dia bahagi ikut course like medic, architect, engine, assorted etc. Tapi bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya. One night, masa tengah stayback library (stayback kau, hm lagi lah macam sekolah 2.0) classmate aku yang laki sekor ni menyelit lah dekat meja perempuan kelas lain luls dia  ni memang lah terlebih mesra alam kalau bab bab perempuan ni . Kalau boleh aku nak pergi kelas bawak onion spray or wtv, pantang nampak perempuan. 

Lepas budak perempuan tu dah balik, barulah dia datang meja classmate dia ni pastu tanya aku "Weh kenapa budak perempuan sini kalau cantik je budak engineering? Cuba kau tengok class medic macam kelas kita, muka macam kau macam blahblah"

/flips all table in the library, but sadly its all just imagination/

Mode psycho #2: two econs quiz in two consecutive week. 

Pergh wa punya sentap tu macam dah terfikir bil hospital budak laki ni, agak agak kalau flying kick admit ward sebulan ni aku kena tanggung berapa ribu hm. Tapi sbb elaun mara pun tak masuk lagi, aku cuba untuk rationalize kan kepala otak aku yang dah makin tingtong sejak dua menjak ni.

Cerita dia sekarang, budak laki kelas aku ni tak tahu. Sejak kita keluar bukak puasa dekat alamanda tu semua budak perempuan dah terfikir dan buat conclusion; a big no to budak medic (our classmate act luls budak kelas lain no hard feeling) "hish korang nak kahwin amik budak engineering ke apa apa lah jangan amik budak medic" 

Tapi hek eleh kiteorang senyap je kot nak menjaga hati punya pasal, sekali hambek kau depan aku dia cakap (asah parang)

Mode psycho #3: finals in 23 days, paling busuk pun group whatsapp class dah countdown 

Aku hanya mampu balas dengan hati paling jujur dan ikhlas, "Sebenarnya, dari first day kita kumpul satu class aku dah lemah semangat nak belajar lepas tengok muka korang"



Memang patut pun lah, aku takleh nak describe betapa makin selekeh nya aku berbanding dulu yang memang dah selekeh pun. Padahal dulu dekat sekolah takda lelaki pun, tapi behave lah jugak (Pssst sebab kalau tak gosok tudung cik wan tegur luls) tapi dekat sini cik wan takda, ibu takda setakat ada najihah je yang menghalalkan semua baju yang aku pakai walaupun colour block level 2873629 pun ok bagi dia, apa ada hal ye dok


My motto is "Live to sleep" but you see what happened right now, so what is life

1 comment: