Monday, December 1, 2014

Sem break deal



1.57 AM and still in front of the laptop yes, lepas tengok drama korea luls apa lagi yang aku boleh buat ye dok, terlalu awal untuk start fikir IA assignments and stop reminding me about IA now its freaking HO-LI-DAY 
HO
LI
DAY

(lepastu nanti last week holiday menyesal apesal tak fikir dari awal dik, kau patut menyesal sekarang)

I need 5 days after sem break to actually post a sem-break-post on blog because I'm done with qadak tidur, charging energy dan sewaktu dengannya. Tbh sem 1 was hard, tapi nak difikirkan dia makin susah each sem tu yang aku sakit jantung malas nak fikir. Aku duk terfikir balik kenapa sebenarnya aku apply kmb lol tapi bila aku nak mengadu dengan orang lain, dieorang pun cakap asasi susah so yeah life is fair because it is hard to everybody ye dok? Heh

Two weeks exam was hard too (hek eleh kau semua nak susah) sampai to the extent aku susah nak menghafal sampai aku terfikir ni balasan Allah sebab aku taat sangat depan laptop tengok lelaki korea tak habis habis masa cuti SPM (cries) Oh yes, semalam aku mimpi result. Ha tu lagi satu yang macam tak guna sikit; mimpi result masa cuti. 




I messed up a bit during exam. Dia macam otak cakap lain, tangan buat lain. Faham tak aku buat soalan structure econs semua, bapak gelabah kuasa sejuta aku menjawab and then lepas habis exam terus lunch dekat roti canai ali lepastu masa dah nak makan baru aku tahu yang soalan structure econs sepatutnya pilih satu je? Tu nasib baik aku tahu masa dekat cafe kalau dalam bilik dah lama aku pergi dekat dinding hantukkan kepala (facepalm)


M14E



(walaupun aku dah iron tudung biru tapi sebab last minute "everybody wear purple tomorrow", aku sacrificekan tudung biru aku dan pakai tudung purple paddlepop ftw)


And chemistry masa cikgu cakap "30 minutes left", aku baru soalan 16 ?!? OUT OF 40 OK BRO 40 aku macam "omg brain think faster pls, 30 minutes left kot bro" And almost semua paper, aku detect kesalahan bila cikgu cakap stop writing. Dia macam kepala otak aku function properly at the moment cikgu suruh stop. Banyak sangat syaiton nirrajim aku rasa ni astgafirullah (facepalm)

Lepastu aku call ayah, mengadu potpetpotpet pastu ayah cakap tu sebab tak cukup tidur. Aku macam tak faham apa signifikan nya tak cukup tidur dengan tak nampak soalan pastu kena sembur dengan ayah "sebab tak cukup tidur lah otak tu dah tak betul" ..... (cry a river)


Nvm forget the exam, roommate aku punya sleeping habit bila penat level 397620 adalah salah satu benda yang paling menakutkan. Najihah jenis yang tidur awal, tapi mata aku ni pulak function tengah malam so aku stay up sebab aku study better at that moment ( a big no for wake up early, fail sejak azali) Dia selalu buat hal bila dia penat gila kot entah apa dia buat sampai penat sangat, berkebun agaknya

Satu malam tu, aku nak tidur dah. Lampu dah tutup, bunyi kipas je aku tinggal sebab aku je yang tak tidur lagi. Sekali najihah berbunyi "Dengar tak..?", aku balas ah dengar apa sebab aku tak dengar apa apa, tapi aku suluh dekat muka dia, dia tengah tidur. Lepastu dia gelak............. aku macam ek eh budak ni nak melawak dengan aku pulak pastu aku dah cuak nak mampus maka aku tidur dalam ketakutan. Rupa-rupa nya dia tak sedar pun, bila aku tanya esok paginya.

Aku ingat benda macam ni terjadi malam je. Tapi pagi pun sama jugak. Satu hari tu, exam english habis awal. Soalan english ada pasal text Fatty Fatima. Sekali balik exam, dia tidur and aku study sebelah dia. Tiba tiba dia bangun tidur tanya aku, "email awak ada fatty bambam eh?" Aku macam "..... hah sorry? Ape doh budak ni" Konklusinya, aku ada lagi 3 sem nak melayan sleeping habit budak ni. Gambate syadin you can do it



The last paper was Pendidikan Islam luls, cerita dia sekarang aku bukak question paper je aku taktahu soalan 1-3 haahaha adoi. Lepas habis exam, terus aku amik gambar banyak banyak luls. Petang evening walk with them, and the fun part was "Weh macam mana aku kenal kau eh" Aku sumpah tak ingat the first moment aku kenal iman and mina luls, ppl keep asking "korang sama sekolah ke, kenapa korang rapat" when i dont even remember macam mana aku kenal dehek




The next day, morning walk with the (other) others. And we kept on talking about our classmates. Whats good and whats bad. What change throughout the semester, and the most important is the only thing remain the same (probably) is the four of us. The hard thing to deal with diena, dia cakap guna I-you, not only to the girls but boys too. Aku ni pulak memang jenis paling tak boleh I-you tapi sayang kawan punya pasal lidah aku dah reti ber I-you sekarang ok uolls (flip hair)


Glad that semester 1 already ended,


AND I HAVE 7 KOREAN DRAMAS TO WATCH, TONNES OF MOVIE, 2 IDEAS OF INTERNAL ASSIGNMENT AND 1 IDEA OF MATH EXPLORATION AND I'M PRACTICALLY DOOMED (VIRTUALLY THE MOST SINCERE SMILE EVER)


I'm going to live my life to the fullest, just in this one month luls.




No comments:

Post a Comment