Monday, December 8, 2014

Grown up


Rumah kosong, like kosong gila hm selalu nya aku yang mengosongkan rumah (duduk kolej) tapi sekarang aku yang dikosongkan (kena tinggal). Alhamdulillah ibu ayah along & co. pergi umrah tapi yang sadis nya aku kena tinggal /mata ke lantai/

Aku tanya ayah kenapa taknak bawak, ayah kata dulu kecik dah pernah bawak but I was 5 years young at that moment and I remember nothing except katil hotel yg febles nak mati sebab boleh lipat jadi sofa, ayah dukung aku sebab nak bagi aku pegang kaabah and kereta mainan yang ibu belikan sebab aku menangis sepanjang hari. Wow boleh tahan annoying aku masa kecik wakaka. Oh tak lupa eeka sesat sebab masuk bas lain padan muka kalau tak jadi lah kau anak arab celup

Lepastu ayah cakap "nanti pergi lah dengan suami" lepastu uda tanya "HABISTU KALAU TAK KAHWIN MACAM MANA" hahah sedih nya statement. So sekarang aku duduk dengan Eeka, esok ikut pergi UM wakaka and aku ditugaskan oleh ibu untuk menjaga kebajikan si pokok pokok dekat lawn. Pokok yang dirisaukan adoi tapi aku rasa aku lagi risau sebab semalam aku mimpi pokok ibu semua layu dah mati (gulp)

Sebab aku ni pro gila bab bab stay up sorang masa midnight, aku pun jet jet berani lah kononnya boleh stay semalam dua sorang dekat rumah. Tiba-tiba seram pulak luls tapi takpa semalam tengok bola jiran sebelah menjerit aku boleh dengar, kalau aku menjerit pun mesti Mak Ani dengar ye dok aku guna suara vokal dari perut 

Besar dah syaheera. Aku perasan yang aku dah besar, bila ibu ayah nak pergi aku tak menangis. Bergenang sikit lah mata (eceh) Tak macam masa aku darjah 3, ibu ayah nak pergi aku menangis macam mati suami kalah berperang. Aku menangis cakap dekat ibu "ibu jangan lah pergi" lepas solat maghrib hahah innocent nya ya tuhan. Semua orang bersengkang mata pujuk aku dulu luls. Maybe sekarang to be away from family maximum 2 or 3 weeks not a big deal anymore 

And orang-orang yang duk memujuk aku bila ibu ayah pergi masa darjah 3, semua pergi umrah sekali dengan ayah kali ni luls. Masa tu baru perasan ok masa dah berubah. Daripada ramai nak memujuk sampai sekarang takda sapa nak pujuk hahah daripada ayah pergi berdua sampai ayah bawak ramai-ramai orang. 




Tapi satu benda je yang aku dah lama perasan, and buat aku rasa time tak pernah berjalan. Daripada kecik sampai lah sekarang, everytime aku salam pak ngah mesti pak ngah cium pipi aku. Pakngah tak buat pulak macam tu dekat angah dengan uda. Idk pak ngah ingat aku kecik lagi kot hahah but i dont mind tho, pakcik sendiri pun apa ada hal. Pak ngah pun selalu call aku just to say congrats on blahblah you did great blahblah belajar rajin rajin blahblah, so conclusion nya i feel the love and i hope time will not change the love xo


Some parents don't want their children to grow up. if and only if they can freeze the time,



No comments:

Post a Comment