Wednesday, December 17, 2014

this is me, everyone

Bila aku tengok muka aku dekat cermin lama-lama, setelah ditilik 3 saat aku sahkan memang muka aku ni sehari tak buat malu memang tak sah. Dia macam di mana jua aku berada, walaupun dalam exam hall ke dalam surau ke, depan mak bapak kawan ke memang muka aku ni #1 si pembuat malu, dah ada dekat dahi agaknya


Aku ingatkan bila cuti, nak enjoy dulu taknak ingat dah kmb. Kang dah dapat result nanti sentap lah aku ni sendiri semoga kepala tak keras, boleh lah bawak hati tu sendiri amik buku dalam bag yang bertingkat-tingkat aku packing tapi dah nak sambut krismas pun tak bukak lagi. Tapi haritu last minute appointment TOK real life project and kena interview profesor ukm dekat rumah dia

And as expected........ tang tang ni lah semua tak boleh pergi. Besar kecik besar kecik je aku tengok haih nasib classmate kena tengok muka 2 tahun, ya tuhan berilah aku kekuatan (urut kepala) Muka yang sama jugak lah yang pergi interview profesor ni, memang khidmat aku sebagai pemegang kamera menjadi permintaan ramai jetjet pro gitu padahal buta IT level sifu wakaka

Aku pun pergi lah naik ktm drop station ukm lepastu ayah afiqah pick up (sorry gila pakcik kuasa sejuta gitu) Pakcik nya pun senyap je cuak pulak aku, disebabkan mulut aku ni tak reti diam lagi lagi jumpa afiqah lalu tepi ukm pun jadi isu "weh event apa ni asal ramai orang" / "jauh lagi ke" herher pakcik frust ke herher 

Lepastu masa sampai budak laki dua ekor dah sampai depan rumah, haih apa lah nasib aku masa cuti pun jumpa lagi muka-muka ni. Dah lah nak masuk rumah pun susah "kau lah masuk dulu" "apesal aku" "alah kau lah" "ish ladies first kot" STRESS AKU tang kat college tak nak pulak menggunakan ladies first nya tu, dah masuk rumah macam krik krik gila..... awkward moment level 99.... 

Isu kedua: "weh nak panggil dia apa" "entah kau rasa?" "profesor ke datuk?" "mana lagi tinggi eh prof ke datuk" last last bila prof nya keluar main harung je lepastu kena lah soal siasat dgn dia, what is IB blahblah sekali pembantu rumah dia serve keropok lekor....... ALHAMDULILLAH YA RABBI YA KARIM

Sebab aku tak lunch :((((( Ni lah stress nya kena tinggal dengan eeka aduhai dah lah dinner dia tak makan lepastu lunch dia tak serve pastu tak bagi aku duit masa keluar pastu aku nampak keropok lekor pun macam rasa tak makan sebulan. Tapi sebab masa ni sense aku ada lagi, aku takda lah telan semua keropok lekor tu, sebab classmate aku ada lagi 3 orang so kita makan sama banyak lah kononnya (kot) (luls) (aku makan bahagian luqman ke)


dah lah kiteorang takda tripod lepastu dslr satu je, memang lagi satu guna digital camera, lagi satu record guna handphone luls, lepastu bertapa lah aku dengar prof tu bercakap pasal politik hu ha hu ha sampai lah camera phone semua habis battery (apakah) dah lah aku tak berapa minat lagi tang tang politik ni aduhai cuba kita bincang pasal entertainment ke (astagfirullah), maksud aku pasal ekonomi negara ke (jetjet budak amik subject econs gitu, exam ke mana tah agaknya). pegang camera bertongkatkan tangan pergh habis interview aku rasa lengan macam ada muscle gitu ketak ketak kiri kanan

Lepas habis interview, pembantu rumah dia serve lagi air adoi ni dah dua cawan teh aku minum takut kang dalam komuter rasa nak pergi toilet je ni kang, dah habis minum terus blah. Aku macam lega gila ah kerja dah habis, aku malas nak fikir lagi pasal TOK TOK ni bunyi macam ketuk pintu rumah pun ada. Lepas dah keluar rumah, dah bye budak lelaki dah tiba tiba

"weh cermin mata aku mana?" aku dah gelabah gila. Sebenarnya aku dah lali dengan kegelabahan aku, kang panic panic ada je dalam bag. Dah beratus kali aku menjerit "weh phone aku hilang" rupanya ada dalam pocket so aku dgn optimistic nya rasa gelabah kali ni pun gelabah species yang sama. Tapi..... aku dah check bag aku (tepi jalan ok cukup gelabah ke tak) berkali-kali tapi tak jumpa. "tadi kau pegang lah" "tu lah aku pun rasa. kau tengok muka aku, takda spec kan" (part ni aku rasa bodoh sikit, soalan apa tu)

Dengan tak malu nya..... kitaorang patah balik rumah prof huwaaaa kau bayangkan padahal dah babai prof dah tadi, air dah habis teguk secawan pun, budak laki pun dah balik agak agak nya dah terlentang dalam kereta. Datang lah aku muka jetjet innocent je "Assalamualaikum....." (menangis) Aku dah macam taktahu nak sorok muka dekat mana. Sekali keluar bibik tanya "Nak apa dik, tertinggal cermin mata ya?" "IYA BIK TERIMA KASIH YA ALLAH" 

Paling tak boleh blah pembantu rumah tu pulangkan sekali tisu si umar, yang ditinggalkan. Aku speechless, nak amik ke tak. Kenapa dia ingat ni pun aku punya? Memalukan.


No comments:

Post a Comment