Sunday, March 15, 2015

Counting stars

Masa aku sejak dua menjak ni free sikit je kalau nak banding dengan Obama (taknak kalah) Penat lah duduk sini, lepas satu satu event dia. Masuk minggu ni dah tiga minggu aku tak balik rumah. Last sem aku tak balik lebih dua minggu pun sebab exam, dah up dah sekarang jetjet berdikari






Last 2 weeks, kolej-sekolah hybrid aku ni ada buat megafair gitu. Megafair ni apa jadah nya pulak, dia macam up sikit drpd hari kantin sekolah cuma nama dia nak sedap sikit so dia letak megafair hahaha. Aku ni pulak dah lah species student yang sekolah menengah dulu tak buat hari kantin. Pendek cerita, kena lah bukak kedai jual sebab nak buat fundraising untuk kumpul duit charity for masjid in Medan!

Aku bukan apa lah tapi jujur dari lubuk hati yang paling terdalam memang level bawah tanah, i'm not business minded ppl. And i'm not interested doing business. at. all (grin) Tapi nak taknak class-based project katako. Dah lah lama gila nak prepare for megafair ni, tak campur minggu tu lah nak quiz nak test nak presentation macam tangan aku ada 8 kot herher



 


Nak tahu tak what M14E planned for the megafair? Escape Maze!!! Dia macam pendek cerita satu bilik yang kena cari jalan keluar. Gila bapak penat nak setting benda alah ni, taktahu lah balik malam pukul berapa. Tak patut panggil malam pun sebab dah pagi buta dah masa tu. The whole class penuh dengan surat khabar, aku taktahu lah berapa banyak stapler guna. Kalau tutup lampu memang cabin gelap nak mampus, gigi orang pun tak nampak

Escape maze ni sebenarnya bukan rumah hantu pun tapi ada jugak yang menangis dalam ni. Aku syak sebab terkejut sangat tu tengok muka classmate aku macam hantu jawa pakai lab coat ala ala suster ngesot gitu. The escape maze got ppl attention sampai satu malam tu takleh tutup padahal dah pukul satu pagi sebab orang still beratur herher



Pagi tu aku whatsapp dekat group family gambar aku ber-megafair jetjet sibuk buat kerja and guess whaaaat ibu suddenly texted cakap petang nanti dieorang nak datang kmb :") I feel so :") everybody is busy tapi family iolls so supportive :") Dengan cupi pun diangkut herher kesian cupi kena panas ye dok. Pastu the first stall ibu pergi pun gerai class aku luls, and angah right away ajak pergi escape maze.

Masalahnya kan, maze tu aku yang tolong buat tau. Taaapi, aku serious tak ingat jalan dia. Dah lah aku bergaduh dengan eeka duk menolak siapa kena jalan paling belakang (tapi aku forever menang) AND WE GOT GLOW STICK tapi still gelap nak mampus. Akak aku dua orang ni umur je dah tua bangka, tapi menjerit ya tuhan macam apa. Padahal tak jumpa apa-apa lagi baru masuk 5 tapak, aku lek je macam konon febles  (insert lagu cool kidz luls) 

lepastu aku geram lah sebab tak jumpa jalan keluar, aku merangkak redah je tempat PA system seret angah dgn eeka hahahah kisah pulak aku budak PA system terkejut tiba-tiba. Lepastu bila dah nak habis syafiq tetiba keluar menjerit nak terkejutkan aku tapi sebab classmate sendiri kan, sikit pun aku tak takut. Lagi aku geram lepastu aku kejar and tarik lab coat dia dari belakang, haih ikutkan hati rasa macam nak tarik rambut je lepastu tumbuk sepuas hati sebab time ni lah peluang emas nak balas dendam ye dok

  

Tapi the whole day aku jaga stall herher jual tortilla - satu jenis makanan yang aku baru tahu kewujudan dia. Aku ni muka je macam ting tong tapi goreng lipat tortilla tu semua permainan guwe. Tak hangus pun lah jangan risau, siap ada permintaan nak syadin buat waaaah gitu aku dah jampi dah tu air tangan masterchef syadin tung tang tung tang taknak kalah.

Tension do duduk stall serious cakap. Alhamdulillah ramai customer taaaaapi peh especially bila peak time tu semua nak menjerit dekat stall "WOI MANA TORTILLA" "NUGGET HABIS DO" "MANA GLOVE AKU" "KAU POTONG TOMATO SALAH LAH GILA" "MINYAK TAK MASAK LAGI TU" siapa yang demand nak cepat lah apesal lambatbtu rasa macam nak letak je wasabi dalam tortilla herher, serious macam pasar malam so lepasni siapa nak service tortilla boleh pm guwe wah gitu


 

mohon bakal mak mentua 5 tahun akan datang lihatlah gamba ini (jampi kanan kiri)

Aku ni tukang buat tortilla je, bukan menjerit suruh orang beli pun. Tapi baru hari first, suara aku dah hilang dah. Like literally hilang, yang suara serak pun takda. Semua orang gelak dengar suara aku (cries) Tapi lagi suara takda, lagi nak banyak bercakap. Tambah lagi pulak mubin belanja aiskrim, lepas dah habis setengah makan baru teringat suara aku takda lepastu pi makan ais. Sampai dieorang dah tak bagi aku bercakap, semua hulur air mineral hek eleh bagi lah sirap bandung ke luls

AND GUESS WHO COME TO OUR MEGAFAIR?


Tetiba masa aku jaga stall, yana tunjuk Danish sebelah dia! Heeeerheeeer long time no see, agak last time jumpa masa dia masuk hospital luls. Dah besar dah dia ni, dulu kita sama tinggi je pssst or aku lagi tinggi (taknak kalah) Dia ni pun jemah jugak duduk sesama gossip pasal budak budak btho. Lepastu bila jemah bertemu joyah ha hambik kau, tortilla pun aku tinggalkan kiteorang lepak gerai bakso.

Yang tak guna nya danish ni the first sentence that came out of his mouth bila nampak aku masak dekat stall bukan hye bukan rindu ke sebab lama tak jumpa tapi "weh air gula dgn air soda dah reti beza belum?" Hahah siot nak mati, stok stok kawan yang takleh move on cerita lama zaman jahiliyah ni memang patut kena salai 




thanks datang walaupun duk suruh aku diam jangan bercakap

And we called syazwan faaaar far away in the US tapi cerita dia sekarang aku nak bual dengan dia pun takleh jugak sebab suara aku takda wakaka, syazwan pelik je apahal suara aku mcm tu punya rockers. Mesti dia ingat dia on the phone dgn ramli sarip ye dok. Last last we sent pictures instead, dia cakap aku dah kurus hahahahahah padahal



 And masa aku tengah dekat surau, rahman pulak call bgtahu dia dekat megafair sekarang waduhhh faham tak suara aku dah takda, nak angkat phone macam mana. Last last aku suruh diena jawabkan call. Long time no see Rahman jugak, last time would be last 6 years or standard 6 to be exact pastu rajin pulak datang kmb


featuring mak and atok

And the megafair ended after 3 days yay. Maka tamatlah kerja jual menjual. Dah takda dah jaga stall dgn afiqah the mak yang suka membebel sambil buat tortilla, muka tak kerut sekali dlm seminit tu memang pelik bin ajaib do. Dgn zaid the atok yang macam biskut kejap ada kejap takda pastu suka cakap sorang sorang masa buat tortilla. Another folders of memories added to kmb moments with M14E xo


happy midsem break ppl 

No comments:

Post a Comment