Saturday, February 7, 2015

Naj's birthday in kmb



To be honest, aku taktahu nak celebrate bday Najihah ni macam mana. Kang kalau setakat bagi hadiah macam hambar sangat je aku rasa. Lagipun minah sekor ni tak pernah duduk asrama so ni first time dia celebrate birthday dia jauh dari rumah, sedih sangat kalau tak buat apa apa tp problem nya aku serious tak tahu nak buat apa -___-" 

Cerita dia sekarang, najihah ni banyak sangat allergic dia. Paling takleh blah kadang-kadang dia taktahu dia allergic apa. Lagi lah aku takut nak prank simbah guna air apa-apa kang tak pasal pasal allergic attack. Tu takpa lagi, dia ni ada athma pastu boleh pulak tak jumpa inhaler aiyo ni tetiba aku buat surprise terkejut pastu lari ke athma pulak ni mana aku nak support, nak buat cpr pun tak lepas dik luls tak dapat aku bayangkan wakaka


So two days before going back to kmb, aku dah pergi beli balloons and whatnot. Malam before birthday dia kebetulan ada meeting yang dia kena pergi, lagi smooth lah perancangan aku herher. 50 pcs balloons aku tiup dekat bilik maryam, kembang kempis hidung meniup. Tu tak kira yang meletup tepi telinga aku, belon melompat keluar masa tengah tiup peh boleh sakit jantung, mental dah fizikal.

Dah tiup tu banyak pulak nak transfer belon drpd bilik maryam ke bilik aku. Bilik maryam floor atas, aku floor bawah. Rasa macam nak hantuk kepala dekat dinding jugak, apahal tak tiup kat bilik aku je kan senang takyah nak transfer. Tapi bajet semua masalah boleh settle "weh takpa aku amik bakul dobi aku jap", sekali aku masukkan muat 3 belon je dalam bakul dobi aku (facepalm)

Sekali maryam dah tak tahan, dia bawak keluar selimut dia and masukkan belon dalam selimut. Alaaah macam gaya santa claus bawak hadiah, haaa sebijik sangat cuma tak pakai baju tidur warna merah je. Boleh pulak masa on the way nak pergi bilik aku, belon terkeluar dari selimut lah pastu meletup tengah jalan lah. 


Selalu bilik aku bukak kipas speed 5, tapi sejak ada belon belambak ni kena bukak kipas max 2 je kalau tak semua belon terbang melayang peh boleh bayangkan tak, dah lah dekat kebun kelapa sawit punya bahang tu pastu speed kipas 2 je rasa dia macam sama je laju dgn orang sebelah tiup angin dekat kau. Amina dah tak tahan dia pergi call najihah "weh kau kat mana, lama lagi ke"

Aku rasa macam nak je tarik rambut mina sambil buat muka "apahal kau call dia, obvious lah gilaaaaa" and as expected najihah takut sangat nak masuk bilik sampai dia spend about 30 minutes duduk dekat buai depan bilik. Last-last agak dia macam dah level pasrah je, dia masuk bilik and 


happy birthday (grinned)

hok aloh reaction macam menang award oscar ke grammy awards ke taknak kalah gitu

Pendekkan cerita, dia ni buruk sangka memang prejudis tahap tak ingat dunia ah. Dia ingat aku ni jahat sangat (tak nampak ke betapa suci nya muka aku, bazir satu sem duduk sebilik), dia ingat aku nak prank yang jahat jahat gitu. Sekali aku buat yang sweet (dalam hati ada taman) (taman ke kebun). 



(hah rembat semua towel aku, tudung aku, pin aku sebab nak amik gambar)

It looked like fun isn't it but want to know the reality? For the whole week i guess, aku tidur dengan speed kipas max 3, dengan keadaan yang tawakal gila belon nak meletop tengah malam or pagi buta masa aku tidur pun lantak lah (nasib baik aku tidur memang tidur mati), dengan tidur pastu tetiba rasa ada benda dekat kaki and gelabah ingat hantu padahal belon rupanya, and the most horrible bila bangun pagi nak mandi tapi takleh nak bukak pintu sebab banyak sangat belon and all the balloons want to escape from the room at the moment i opened the door yeah happily ever after

On the next day, aku dah mix and match kan baju najihah untuk dia pakai kelas esok. Baju lain, kain lain, handsock lain untuk kiri-kanan tapi yang tak aci dia pilih colour tudung dia sendiri. Baru aku nak buat colourblock gitu spoil betul. And it was embarassing to walk with her (straight faced) and bila orang tanya "apesal pakai macam ni", the only thing i can do was put a clueless face and join to ask her sympathetically "kesian kan, kenapa ni" 


lagi better kalau dia pakai tudung colour kuning kan




 

And aku whatsapp few ppl, ajak datang bilik malam ni kita celebrate maggi party dekat bilik malam ni. Maggi aku belanja (dah tu je mampu) (elaun mara tak banyak dik, kena faham luls) plus mak najihah bawak cake secret recipe her her her. Amina tolong buatkan maggi and honestly, im a better cooker than mina so cant you imagine how bad she would be hahahaha jk mina no hard feeling. 

Najihah still assume birthday dia tahun ni sweet gitu, har har big no-no not in million years (evil) Aku dah pesan dekat yang lain, kalau makan maggi tu jangan habiskan kuah kari dia. Sebab aku nak simbah dekat kepala najihah hahahha maggi ni macam makanan asasi dia so takkan lah allergic pulak ye dok? Aku tuang kuah kari masa dia makan dalam bilik (after make sure position dia makan jauh daripada katil aku) and dia terus menjerit "pedihhhh pedihhh" cuak gila aku serious ah

Tapi lepas dia stop cakap pedih aku sambung tuang wakakaka sorry not sorry luls. Paling tak guna, aku terlalu eager tuang kuah maggi sampai aku tak perasan dia pakai baju colour putih. Maka bertambah lah corak abstrak atas baju dia (colour kuah maggi tak hilang do)






and this is me with my buatlah-apa-yang-kau-nak-buat-malas-nak-layan face 



happy birthday chingu yah


No comments:

Post a Comment