Sunday, June 7, 2015

Last day of sem two

Not in a stable state, tapi baru lepas habis layan korea 2 episode lepastu gelak mcm nak terjatuh katil pastu ayah tanya "assignment dah siap ke" hmmmm currently in Terengganu and what do you expect, i would do math exploration in terengganuuuuuu? Psst boleh je sebenarnya, bawak je laptop sekarang ni tapi macam tak tally lah dengan tengah vacation pastu nak tension tension, haritu nak menghabiskan draft EE sampai sekarang pening dia terasa dah macam lalok kepala aku

I would regret again, for wasting my time updating blog which i dont think it is wasting my time before this but now bila consider lambakan extended essay, internal assessment and math explore seriously i shouldnt do this (yes, whatever complaint im still updating luls) DAH LAH tadi masa tertidur dalam kereta on the way pergi terengganu termimpi pulaaaak pasal result exam pastu aku terbangun tidur terkejut dia macam kena kejar hantu hadumak hancur harapan


Betul betul the first picture right after paper was collected luls so happy

Last paper haritu paper Agama, memang lah happy semacam sebab cincai mcm mana pun result just for assessment. Tapi jangan lah cincai sangat result buat malu je dekat IC islam tapi amik exam mcm baru belajar semalam wah gitu. Padahal bila bukak balik buku agama, rasa macam nak menangis! Macam mana nak bacaaa lopong jeeee! Ni lah dia pelajar contoh kalau bab bab tertinggal buku ni bagi je dekat aku, juara di mata dunia!

Tapi dia macam jahil boleh tahan lah bila bersalah sikit, subject lain belajar macam nak gila tapi subject agama, a night before baru nak khatamkan buku. Nak khatamkan macam mana pun taktahu lah sebab buku pun kosong hahah. Aku bacakan 2 topik je, yang lain semua ada dengar orang bacakan kuikui. Tapi jelas bin terang, Islam tu senang sebenarnya nak faham. Aku baca agama sehari sebelum lagi tenang jawab exam chemistry yang baca mcm nak terbalik kepala otak :(


selagi sempat selfie je kerja

Masa nak tunggu bangun tu aku dah fikir dah nak kena buat apa. First sekali nak makan maggi. Padahal ok je tau a week before spm dulu belasah maggi dengan budak dorm, tapi haritu ayah dah cakap face to face gitu wahai anakku kesayangan intan payung tolong lah stop makan maggi tak baik untuk otak untuk kesihatan (mcm iklan tak ayah kitew luls) tapi dah habis exam aku terus mintak heater adiena sebab aku nak masak air untuk maggi. Takpa lah dia mcm bagi reward utk diri sendiri dan semoga warmth kuah kari tu dapat menenangkan kepala otak aku drpd memikirkan apa-apa kemungkinan result yang obviously dpt dijangka T_T

Lepastu terus amina text ajak amik gambar sesama hiks peminat kita ajak nak amik gambar, kita takleh tolak ye dok luls jk. They love to do the same thing, how we celebrate last day macam last semester. And they want to do this until sem 4 (kataaanya zas takpa kita tengok) 

 

Happy sangat ni, baru sem 2 

kalau habis IB kot kot lari keliling kmb kibar lab coat. Aku pun pelik tengok kiteorang ni. Aku ni dah lah sekor je yang kelas lain, tapi selalu lepak. Orang selalu tanya, kiteorang semua sama sekolah ke dulu luls. Aku sama lah dengan maryam, tapi tak rapat pun luls. Hek eleh siapa nak rapat dgn pengawas disiplin yang menjerit tiap pagi suruh cepat cepat, ingat aku ada roda ke dekat kaki nak cepat (selalu tak puas hati) tapi aku rasa sebab kiteorang berenam (including bee and najihot)  ni kepala sama species kot so campak celah mana pun boleh ngam. Kot lah...... ye ah taknak syok sendiri pulak wakaka


 

Ni lah dia budak yang meninggalkan aku masa last day. budak perempuan kelas aku terus lepak IOI putrajaya right after exam habis but yeah adiena tinggalkan guwe. Dasar derhaka punya kawan. Luls padahal aku yang taknak kuikui i dont feel like going out pun and apa je nak buat kat IOI. bila terfikir dieorang nak balik malam, tapi aku kena kemas bilik yang bersepah gila macam tongkang pecah taufan tornado speed 900km/h and i'm not that happy nak "celebrate" the end of exam. Kalau jawab exam ok takpa lagi, ni jawab pun tunggang langgang T_T 

And masa dieorang ajak keluar, aku teringat yang dah janji dengan najihah nak jalan jalan keliling kmb last day sem. Aku ni muka je ting tong trang tang tang tapi bila kita dah janji and boleh happy in simplest way, kenapa nak penat kan diri ye dok wah gitu


Percaya taaaaak kiteorang jalan jalan pastu ada pelangi!! Aku ni dah lah jakun gila kalau nampak pelangi, sebab serious cantik gilaAAA, colour dia obvious gila bapak kalau tengok dengan mata tapi bila dalam gambar mcm tak nampak sgt. And not a single pelangi, tapi double rainbow. Atas satu rainbow tu ada satu lagi rainbow! Dia rasa mcm a gift for the last day gitu. Tak sia sia masa nak keluar bilik tu dah hujan renyai tapi redah je sebab dah habis exam dah pun wakaka


this was like 642910398th picture, selagi pelangi tak hilang selagi tu taknak gerak


kiteorang tengah jalan jalan tapi main redah je mana mana jalan short cut. Problem nya sekarang the only one yang athletic tu iman sorang je. Tapi action gila dieorang ni, nak lompat lompat longkang segala pdhal jalan rata dah ada. Aku ni dah lah paling sopan dan segala ayu (padahal), aku tak berani nak lompat longkang hahahahah. Tapi si najihah ni degil bin dogol tak dengar kata! bila tunggu aku lompat longkang tu siap gelakkan aku cakap cara aku buruk, tak guna betul. Dia beriya jugak nak lompat longkang, siapa kuat kuat ni kira OKAY SATUUUU.. DUAAAAA TIGAAA AAAAH

... jatuh tersembam weh hahahahahaha aku dah literally baring atas tanah gelakkan dia. Tu pun aku dah try control jangan gelak kuat sebab kiteorang dekat tepi court futsal laki, kalau aku gelak mengilai ni aku rasa pak guard depan kmb tu pun boleh terbangun dari mimpi dia sebab terkejut bila dengar. Aku sumpah menyesal gila kenapa laaaah tak record video aiyooo dia pun satu jangan lah lompat mengejut. Sumpah sakit ah kalau tengok dia jatuh tu, menjerit counting tu dah kuat semacam, lompat je tak lepas.

That would be probably the longest laugh I've ever had since weeks, seriously.


I would like to nominate this to be the most awkward BFF post ever.........


aku-sumpah-dah-fed-up-dgn-dia pose

Kiteorang start kemas bilik after maghrib, memang serupa macam orang kemas bilik sekali setiap semester hahaha Kiteorang selalu je kemas sebenarnya tapi state kemas tu mcm paling lama pun tahan sehari je harhar nasib baik lah aku dapat roommate species mcm aku jugak, kalau dapat roommate mcm iman habis ah, dia selalu potpet potpet membebel mcm cikgu kebersihan datang check kelas zz padahal ok je aku rasa (angkat kening) After kemas tengok cerita hantu dalam bilik aku. Aku tak ingat apa tajuk cerita dia tapi sumpah stress gila, aku jadi takut nak pergi toilet

Aku dah berapa kali tanya "weh taknak tukar cerita ke" tapi dieorang ni degil bin dogol selalu taknak dengar cakap aku. Si Amina dengan Najihah pulak duk pause cerita nak membincangkan siapa actor actress ni, dia pernah belakon cerita apa and i was like guys pls kalau mcm ni subuh pun tak sure dah habis ke belum movie ni. 


sem two was great in terms of experience and i am happy for that. Except one thing, sleeping habit kiteorang are getting worse!!! Sem one takda tapi this sem macam take turn pulak nak mengigau. And we keep on upgrading our "level" day by day, membuatkan aku takut apa lagi lah yang nak dibuat masa sem 3. I would be moreeeeee than happy to cerita apa jadi dekat najihah but yeah aku ni baik sebenarnya (proud smile) maybe sebab stress or penat sangat kot, ok takpa cuti ni qadak tidur okay wakakaaa


iolls just nak mention bilik weolls kena puji sebab cikgu suka luls adios xo












No comments:

Post a Comment