Sunday, May 15, 2016

Goodbye kmb

(this post may be too long)

Many things happened before, during and after the exam. The struggle was reaaaaaal, especially nak mencari tempat strategik nak belajar tu mak datuk susah betul. Semua tempat aku dah try stay untuk belajar dgn condusive (demi memperjuangkan kenyamanan aircond herher) Air takda ok lagi, syabas boleh datang bawak air. Banting panaaas do, el nino ke tak el nino ke panas jugak. Masuk exam hall masa weekend pastu pak guard suruh keluar huhuhuuu, masuk library aircond rosak pulak huhuhu, duduk dekat concourse rasa macam nak tegur semua orang yang lalu huhuhu, belajar dekat surau sampai tertidur nasib baik bangun tak disolatkan jenazah lels


^ Yang ni dah kira fed up tahap tak ingat dunia dah, aku campak jauh jauh handphone aku dengan aisyah sebab last last kiteorang end up stalk orang dekat instagram sampai nak dekat sejam lepastu menyesal tak sudah 


^ Ni masa the last day study dekat lrc and kau agak agak kenapa semua duk rapat rapat macam ni? Sebenarnya dekat hujung sini je ada satu kipas so semua berebut kipas "weh aku tak rasa" "aku pun tak rasa" "woi kau block kipas" hahaha adoi kipas pun boleh buat gaduh

Kalau nak bagitahu exam susah ke senang tu den tak mampu nak cakap apa-apa. Semua nya susah di mata aku hahahahah so bila terrrjumpa cikgu lepastu cikgu tanya macam mana exam fikir dua kali ehem nak jujur ke nak tipu lels. Habis exam math aku terus balik bilik lepastu terus tidur, malas nak fikir dah masalah dunia ni. Dia yang nak isi aquarium, nak suruh aku kira pulak. Kira laaaah sendiri!!! (emo jap) (takpa ke)(blog aku ke blog kau)



Paling tak boleh blah aku rasa soalan bulat bulat objektif pun tak nampak bulat di mata aku. Nampak macam berduri duri gitu, nak bagi hint pun macam nak taknak je. Sampai satu soalan biology ni, aku dah fed up dah. Dah lah cikgu duk warning masa dah nak habis, dengan otak aku yang takleh nak brain lagi. Nasib baik lah pilihan jawapan A sampai D je, kalau lah dalam dunia ni wujud pilihan jawapan A sampai Z tak ke daripada takda semput terus ada semput. Sebab aku dah takleh berfikir dah, gelabah ayam sangat tahap gaban ni.,,,

Aku pun menggunakan talian hayat terakhir aku. Tawakal cara syadin: tahap keberkesanan masih diragui. Aku amik pencil, dengan hati yang penuh keredhaan....... maka bernyanyi lah aku satu rangkap lagu justin bieber "eenie meenie miney mo, catch a bad chick by her toe, if she holla...." sambil pencil tu gilir gilir daripada A ke B ke C & D hhahahaahah. Ni dah memang kes nak tinggal takda jawapan tak boleh sebab dari kecik ibu dah cakap "eera tak tahu jawapan, eera hentam je jangan tinggal kosong" , tapi kan ibuuu nak hentam pun taktahu nak pilih yang mana. Jangan lah hidup macam aku ni -_-"

Lepastu habis exam aku cerita lah dekat iman, kes aku menyanyi lagu justin bieber sampai satu rangkap sebab nak memilih jawapan. Lepastu dia cakap "weh.... samaaaa!!!" Aku macam woww ada jugak species macam aku ni, nampaknya aku takda lah pelik sangat! Normal speciessss!! Tapi sangkaan aku hanya sementara sampai lah iman cakap "Aku pilih macam tu jugak, tapi aku tak nyanyi lagu justin bieber. Aku baca bismillahirrahman nirrahim......." Haaaa masa tu lah rasa macam 10 peluru kejahilan ke dada guwe aduh sakitnya kesentapan. Bebetul jangan ikut cara aku, astagfirullah



^ homeroom aku. Hm sebenarnya masih tak faham konsep homeroom ni, sebenarnya dia home ke room hhahahaha kbai hambar. Selalu nya mrsm je (kot ke mitos je) pakai homeroom ni maka aku sbg student mara celup dua tahun ni tak berapa nak memahami. Kita panggil mentor-mentee je lah. Haaa nak cari mana satu mentor dalam gambar pun tak jumpa hahahah macam muka aku je paling tua. Last day sekolah before study week, homeroom committee buat makan makan. Aku tak kisah apa apa event, asalkan ada makanan (heheheh)

Lepastu ada exchange gift hahaha alahai sumpah dah lama gila tak tukar tukar hadiah cenggini. Paling tak boleh blah ada yang tak keluar lepastu beli hadiah daripada koop je. Kalau beli makanan takpa, ni aku dengar ada orang cerita beli selipar tandas lah pencuci tandas lah sabun basuh baju hahaha durjana sungguh. Aisyah bawak sejadah besaaar, alhamdulillah tak sia sia masuk kisas. Yang bagus tu sejadah dia tebal macam selimut toto tu haaa aku dah kata, kalau aku dapat sejadah dia kan turun sujud dah tak bangun dah. Terus sujud, baring dan tidur muehehe. I got a CD from mubin lels (yas at least not selipar tandas therefore I appreciate every effort)



And yes, paling tak pun aku rasa aku patut mention pasal IRP mates sebab sem 4 memang pagi petang siang malam aku menghadap muka dieorang ni je.  IRP ni macam hm group study yang cikgu dah tetapkan. Ish masa cikgu keluarkan list irp tu Allah je tahu betapa berdebar nya aku, macam nak gila daaaah. Tapi gila aku tu tukar jadi lega tera giga mega bila tengok irp mates aku semua baik baik belaka. Mungkin sebab ada aku muahahha kbai. Dan malangnya, masalah group ni jugak ialah aku wakakaka aku lah leader yang tak berapa nak function katanya (dan itu lah yang sebenarnya hahahaha tak guna) sebab aku tahu dah dakdak irp aku ni dah tip top meletop dah, kadang kadang aku tak siapkan homework tapi dieorang dah siap dulu hallamak.

Salah satu isu group aku ni jugak sebab orang complain bising sangat. Haaa tu pun berpunca dengan aku jugak, aku kalau gelak dalam dewan agaknya pak guard dekat main gate kmb dengar pun boleh terbangun dari tidur (wah hiperbola at my best gitu) Kadang kadang group irp lain taknak duduk sebelah group aku T_T Salah aku ke dapat member lawak sangat, hm semestinya tidak tapi salahnya dekat perangai aku ni hehehe ampun tuanku. 


Yang aku mampu buat hanyalah menjaga kebajikan perut perut 3 orang ni. Menu irp session ni kan takda nasi for lunch, makan lauk je sbb taknak bagi ngantuk (katanyaaaaa) so setiap group dapat roti gardenia yang satu loaf tu. Haaa nak menunjukkan betapa pelahap kiteorang, sebab roti pun boleh gaduh ni adoi. Group lain sampai menolak nolak "kau lah makan" "alaaa taknak kau lah makan" tapi sampai group aku je "mak, nak bahagian roti mak boleh? Halalkaaaan ehh" Sampai pernah 2 hari aku tak nampak bayang roti tu sebab dikebas nabil & zaid. 

We did petty things macam main lat tali lat siapa kalah pergi amik kertas dekat depan. And that was one of the things that I'm absoooolutely gonna miss it. Punca lat tali lat ni pun sebab ada ketua pemalas mcm aku ni hahahahah tapi ayat sedap dia sebab "keadilan demokrasi" mueheheh. Lepastu pakat 3 orang kenakan afiqah sebab kelentong dia- kiteorang pakat buat tangan terbalik selang seli sebab tu afiqah selalu kalah lels and she only knew the truth a few days before exam itu pun sebab rasa bersalah nak exam wakakaka so evil!!!


Nabil si kentut hipster dan dewan bandaraya KL bergaya, afiqah si mak emotional mengamuk cantik dan baik hati, zaid si atok ranggi suka membebel dan penjaga aircond surau. For being a part of my IB life, thank you. For making my last semester full with laughing & yelling, thank you. Imo, irp group either become your best or worst experience depends on your attitudes and cooperation. And yes, I know which side is mine lels 



Exam started on 2nd May and my birthday was on the 5th May. How "amaaaaaazing" it was to have biology and malay paper on your birthday :) And it turned out birth date one of the authors for the novel we read pun 5th Maaaay so everytime i felt awkward people wishing me happy birthday yada yadaaaa, i went here and there asking ppl "Harini birthday siapa?" "Birthday kau" "Salaaaaah birthday zaharah nawawiiii (the author's name) hahahahaha" 

And one thing yang aku terharu, kawan yang lama lamaaaaa tak jumpa dari tadika sekolah rendah menengah yang wish kita on time. Those ppl with "birthday kau lah paling senang nak ingat" Awww :) It is the thought that counts, really! And thanks for the girls for hiding the cakes and left me alone in awkwardness. 

I have another complete set to make you annoyed

(sorry, no other things but my own face lol)






Yasssss we took selfie every morning before pergi surau sebab nak compile, simpan kenangan dan tunjuk kepada anak cucu "haaaa ni lah nenek masa amik IB dulu-dulu, sebab ni lah nek tak bagi korang semua amik IB! Dengar cakap nek!!!" Tapi gambar turn out mcm gambar yang sama cuma lari bilik tukar baju and amik gambar balik lol. oh yes our 2 years sleepover already ended, and in my opinion, do not choose your classmates as roommate for god's sake!!!! Sebagai jiran takpa, its the best anyway! And I made a goooood choice. Roommate for sale! Condition 9/10, may be annoying but durableeee




M14E; the only class who left kmb early because our exam schedule was like back to back and sometimes 2 subjects in a day, can you imagine thaaaat?! To shift biology mindset to malay in few hours are not easyyyy. 



and we have two gays who never understand "amik gambar all girls", they must be confused with their own gender yassss 


^ with Saz (teringat first time jumpa main frisbee aku pelik orang panggil dia "sazlinda! Sazlinda!" aku bebetul ingatkan nama dia rosalinda lels)


Going out with the girls for our last dinner :/


ni paling malu gila hahahahah aku selalu gelakkan siapa yang amik gambar dekat sini tapi masa nak keluar tu ayah berhebti suruh amik gambar acah "for the last time". And I was like " takanaaaaaak" "ala pergi jelaaah orang tak kenal dah eera siapaaa" and it was too awkward that i bring mardhiah sekali lels 


Good bye kmb, thnks for the 2years



"I'm not telling you it's going to be easy, i'm telling you it's going to be worth it"

No comments:

Post a Comment