Tuesday, June 7, 2016

#iHoliday - Frenzy Waterpark at Marina Island Resort


This girl already got some senses on not to be totally lifeless throughout her holiday and get some life a bit (but still a virtual life on internet, um yeah nevermind) Now there will be only two conditions; either my life is too productive or not productive AT ALL LIKE YES AT ALLLLL JUST LYING AROUND GOLEK GOLEK HAVE SOME KDRAMA FINISIH IN 2 DAYS, IM STARING AT THE CEILING AND THE CEILING IS STARING AT ME BACK but whatever it is aku still taknak kerja (plus tak boleh pun, ibu ayah say cannot which i feel very relieved lol). 

I would give standing ovation and respect plus major confusion with other close friends who really eager to get some jobs during holiday like yes i know its all about experience+money+productivity TAAAAAPPIII masa belajar korang yang pung pang pung pang tak sabar nak cuti lah nak rehat lah nak bakar buku lah nak terkurung dalam bilik, why I am the only one golek golek terlentang (dan mungkin sikit productive sebab ramadhan eceh tu dia nasib baik, aminn)

(I just wrote two paragraph I felt like wow soooo productive)


One thing I would want to do every month or every year in the future is travelling & vacation. Yes tapi kena mengikut terma dan syarat iaitu kalau duit jatuh dari langit setiap bulan atau terlanggar bahu anak/kaum kerabat sultan brunei ke raja arab saudi ke. It would be a bonus if it is with your close-at-heart companion macam haritu kaaaan a sudden plan with dormmates Brassi 4 nak pergi acah vacation reunion sebab semua dah besaaaar taknak reunion tengok wayang dah (gituuuu, acah je kau)

Sudden plan tu like soooooo sudden marina whatsapp "weh guys nak pergi perak tak, makcik aku ada dapat promotion apartment satu malam rm200. Jom?" And these i-am-big-enough-already kids were like OKAYY/ CUNN/ NAKKK especially aku lah hahahaha pung pang pung pang kata okay tapi tak bagitahu ibu ayah lagi. Lepastu masa on the way pergi BTN camp baru bagitahu plan dekat ayah and ayah was like "No tak boleh pergi sendiri dengan dieorang" "Alaaaa tapi eera dah janji" "Kalau nak pergi jugak, ayah hantar"


Sileeeeence........  Like hantar allll the way to peraaaak, buat apaaaaa? But yes wtv it is, memang ayah hantar betul betul pun ahahahaha perks of having another-level-of-protective parents. Its okay, save duit aku hahahahaha kbai. So pergi marina Island dekat lumut, aku sampai sana cepat sikit bandingkan dengan budak budak sembang kencang yang acah 'by pukul 9 dah kena gerak' lepastu aku text pukul 10 dekat mana rasa macam nak pelangkung bila jawab 'Kat damansara lagi hehe jam'

Checked in bilik, one apartment and extra one bilik dalam apartment with one bathroom dgn balcony with nice view yang totally will be used to jemur segala baju tak kira secantik mana pun permandangan lol. But a good thing is that since kiteorang nak tidur ramai ramai gabung katil macam dorm life dulu, nasib baik dapat extra bed yahooo! So yeah extra bilik tu macam tak berguna pun lol.
Lepastu biasa lah pergi makan lunch sebab semua dah bising lapar,


Paling tak boleh blah bila plan nak pergi main waterpark right after lunch tapi masalahnya panas gilaaaaa punya terik level terbakar tapi aku dah cakap awal awal "aku tak kisah muka burnt, aku duduk rumah je cuti 3 bulan tak jumpa orang" and they all agreed and we all regret hahahaha panas dooo! Aku rasa pakai sun block banyak mana, spf tinggi berapa pun konfem burn. Contohnya Fatinah yang pakai handsock, lepas bukak tangan dah macam kek lapis hahahaha nasib baik lah aku mandi pakai spec lepastu bukak takda burn bentuk spec dekat muka!



Before sunburn faces

Frenzy waterpark tickets ada promotion for hotel guest RM15 per person and for me worth it kot sebab dah takda apa dah nak buat dekat situ hahahahaha. Masa baru sampai tengok waterpark dia macam"alaahai kecik cenonet ni je waterpark dia" percayalah hidup ni perlu diisi dengan kesyukuran sebab kecik tu pun dah mengeluh penat nak balikkk, kau bayang kalau besaaaaar bila nak habis main! RM10 for locker which is big enough for 5 of us and as you can see dari gambar atas you can use these room untuk berusaha sapu sunblock macam marina tetapi akhirnya gagal sebab kepanasan melampau lol


A picture at the entrance before having these oh-god-why-i-am-here regret moments

Lepas dah beli tickets, simpan barang lepastu amik life jacket which is compulsory to wear sepanjang dalam waterpark ni, takyah nak acah pandai berenang sangat laaaah masin nak mati air diaa kau terjun masuk dalam tu pun boleh jam otak, daripada reti berenang boleh jadi lupa macam mana nak bernafas dalam air lol. Jangan pakai jarum peniti! Sebab nanti kena bukak lol aku lah tu sebab entah lah dia takut belon belon waterpark ni bocor ke meletop kot hehe and patut nya takleh pakai cermin mata jugak sebab seriouuuuuusly dalam gila memang kaki tak jejak dasar so kalau terjun lepas cermin mata pun terjun daripada muka kau maka terjun lah segala duit untuk beli spec mata baru waakakka

Tapi yeah sebab aku guest yang di sayangi oleh hotel hahaha ok tak sebab aku dah convince pakcik lifeguard tu "serious pakcik kalau saya tak pakai spec saya tak nampak apa pun, nanti saya bukan melompat atas belon tu tapi saya lompat atas muka orang" and pakcik tu macam dah give up dengan manusia macam aku ni maka dia biarkan aku asalkan aku bahagia (ok tu tambah je) 


Excited

Kena cross through air laut nak pergi waterpark tengah pulau tu tapi ada tali. Tapi mengikut ketinggian aku yang rendang rendang terkurang calcium ni memang halfway tali kaki dah tak jejak dasar hahahaah. Sampai situ, lifeguard brief the dos and donts and as usual I only listen to the donts more than the dos because the probability for me to do the donts is 98% Paling tak boleh blah bila baru nak lompat daripada plotform besi nak ke belon hijau kuning (aku taktahu lah nak panggil belon berangin ni apa), lima ekor ni dah menjerit jerit hahaahah. Licin gilaaaaaaaaaaaa

Kiteorang berlima like melekat je berlima hahaha taknak berpisah sebab semua pengecut yang acah berani je. Kalau ada station yang tak tahu macam mana nak buat, lifeguard nanti tunjuk. Masalahnya lepas lifeguard tunjuk semua terdiam lepastu bising "Eeeee tipuuu macam mana nak buat! Merepek" tapi sebab lifeguard sana boleh dapat extra points untuk kesabaran, dia tolong jugak (evil smirk) Teringat masa pergi skytrex dengan fatinah hahaha pekerja atas pokok tu dah berbakul bakul kena dengar fatinah membebel 


Tapi yang aku tak puas hati dengan lifeguard dia bila dia tolong aku nak cross satu station ni, sebab aku cuak sangat aku pun tak supoort badan aku langsung hahaha so all the weights lie on others lepastu aku pulak yang kena dengar lifeguard tu membebel "AMBOI DIKKK MAKAN APA TADI?!?" Hahhahahaha kuang asam tak guna gilaa nasib baik lah masa tu aku tengah cuak kalau tak, aku yang naik hantu tolak dia masuk air. Masa tu yang lain dah ketawa guling guling lepastu dieorang pulak yang kena bebel hahahaha



Air dia masin gila punya masin sampai mata ni baru sekali masuk dalam air dah pedih tak terkata. Lepastu dapat pulak kawan species species takut air, hati berdebar kaki tak jejak dasar macam Fatinah ni pun boleh tambah kepedihan di hati aku hahahaha. Aku tahu lah semua tak pandai berenang, aku punnn tak pandai hahaha tapi special case si fatinah ni bila dia cuak, dia bergayut dekat aku so nanti dia yang terapung tapi aku macam nyawa nyawa ikan tenggelam. Fatinah ni species cakap menjerit so orang lain pandang macam kiteorang ni bergaduh dalam air "Fatinah jangan pegang aku!!" "SYADIN, AKU TAK TERAPUNG!!" "Kau pakai lifejacket kan sana laaaah" "TAKNAK AKU TAKUT" "Kau nak aku mati ke!!!" (drama sekolah perempuan lels)


With all these skinships that we had at the waterpark, Marina cadangkan untuk pergi lagi dengan suami masing masing (no one can change how marina's mind works lol)


Dapat kawan sekepala ni macam life jacket tu, bila kita rasa nak lemas dia tolong kita
Awwwwwwwww yucks.


And yes aku dah discover satu talent aku ahahhaha aku rasa aku boleh jadi the next pandalela rinong hahahaah ada satu station tu kena cross satu lubang yang nampak macam "ek eleh kecik ni je, aku lompat dekat bilik dari katil ke katil relaks je ni konfem lepas" tapi marina memerlukan 20 minit untuk siapkan keberanian mental untuk cross sampai badan aku yang basah pun dah boleh kering tunggu dia, pakcik pakcik dah senyum kambing hidung kembang kempis tahan gelak, literally gelak guling aku nasib baik tak jatuh terguling masuk air balik. 20 minutes to gather the courage yet still end up in the water hahahahahaha aku pun acah berani je just need less than one minute and with confident face of "i-already-tried-this-100times" also ended up in the water LOL 

Kalau lifeguard buat demo jangan tertipu sebab waterpark ni dah mcm playground dia je tapi bila kita nak buat cara dia memang end up dekat air lah jawabnyaaaa. So kalau dia nak tolong pun kadang kadang kita jerit TAKNAAAAK TIPUUUUU hehe kalau aku lah jadi lifeguard ada customer mcm ni aku tenggelamkan aja dalam air lol. Only god knows how many times Ika said "weh jom balik" and syadin and her all-time favourite "penat lah hidup" and dah habis main satu round semua penat gila and terus balik lepastu lifeguard tanya "eh dah balik dah?" 


tapi 3 ekor ni sambung terjun pool hotel pulak lol, lagi 2 dah nazak 


appreciation caption for elisa for being my alarm clock buddy; dulu bangun tiap pagi and kejutkan aku yang menyakitkan (dan menggembirakan) hati ini lepastu setiap pagi dah siap siap tolong afterkan shower untuk aku mandi sebab nanti ramai lepastu dia tahu aku tak suka ramai, bukan aku yang buli tapi dia yang baikhati sebab aku mintak tolong sehari tapi dia tolong hari hari like u see best dormmate everrrrr


Selain daripada bonding time masa dekat waterpark, of course favourite guwe mesti laaaaah makan dinner yummyyy filling up our tummy with foods bukannya air laut masin lol Fatinah dengan kepala degilnya memang takda sapa boleh lawan sebab dia nak jugak makan seafood so merayau lah ke hulu ke hilir cari kedai seafood. Sedaaaaaaaap.It has been a long time since we ate together and i cannot help myself but being a jerk and annoy ppl. 

Involuntarily tak boleh stop bercakap and kasihan manusia manusia ni kena layan guwe punya night and early in the morning rants about random things such as aku kena tegur dengan faci dekat btn camp sebab makan guna fork and spoon and he said adat melayu makan pakai tangan and aku bebel dekat dieorang then why they served us fork and spoon kalau tak boleh guna, they all agreed but I conclude the incident "sebenarnya pakcik tu gurau je dengan aku hahahaha". oh yes i rant alot about me being elisa's best co-driver yang "setia & sedia berkhidmat untuk negara agama dan bangsa untuk menjadi co-driver yang berjaya" when actually 10 minutes je jadi codriver , i dont even know the direction lol. 

Gabung katil dapat tidur tengah hahaha fatinah dah warning "aku taknak tidur sebelah syadin!!" yet dia end up tidur sebelah aku wakakaka and nasib dieorang lah bila aku naik hantu lepastu bangun pagi nak breakfast aku pasang alarm aku. And actually alarm tu aku record guna suara aku sendiri with volume max hahaahhaa bangun pagi dengar alarm tu semua macam "apaaaaa doo syadin!!!" 





After breakfast terus siap siap and check out sebab guwe dah google attraction in Lumut hahahaha tapi takda apa yang menarik satu je which is Teluk Batik so aku dah bebel pagi tu aku time sorang boleh mandi 5 minit je (sebab potensi fatinah mandi 20 minit sangat tinggi) 




Sampai teluk batik pakcik pakcik boat ni terus datang promote naik banana boat lah macam macam water sports activities laaah ada tapi cerita dia kiteorang semua dah cukup basah semalam, dah taknak basah dah ahhaha kalau tak aku dah lama main jetski wakakka jetjet gila kang jetski ke mana aku ke mana! So pakcik tu suruh naik boat pusing pusing "pakcik naik boat ni basah tak" "taklah, konfem tak basah" tapi bila dah masuk dalam boat tu pakcik tu cakap "ok adik basah sikit takpalah eh datang dari KL takkan taknak basah" Haahahhaha relaksss je dia kelentong, stress aku hahha dah lah dia bawak laju gilaaaaa bukan setakat basah, lencun jeansss. Paling takleh blah bila boat berat sebelah hahaha literally senget sebab berat tak stable lels





Kalau nak betulkan tudung tak payah cermin, tengok guna shades marina dah cukup lol


Sebab iolls tak payah bayar duit hotel, iolls belanja minum minum ok wakaka boleh tahan kucing teluk batik ni mencabar keimanan guwe, they were all like "dah 2 tahun, syadin takut kucing lagi" WHAT DO YOU GUYS EXPECT



Those who teach me how free hugs are a new hello, their laps are my new pillow and butt slap is a new version of high five






Hearts



but you're neither friend nor foe, though I can't seem to let you go

No comments:

Post a Comment