Thursday, August 10, 2017

Collapsed

At least once, I wonder apa rasa pengsan out of sudden. Kita tengok drama ke tgk ada org pengsan masa kawad rumah sukan lah, mesti wonder apa doh rasa pengsan ni mcm tak cukup tidur lepastu tertidur sekejap ke (lol)

So, after living 21 years of my life keep on wondering what does it feel like, aku akhirnya pengsan. Literally. Finally. Lol idk if it was even a thing to celebrate, for sure not a thing you can write on resume as work experience but still, "finally" 😐😐

Image result for nodding gif

It was my first time, tapi seriously it would be nice to be my very last time as well lol. Sakit doh seriously zz

Ok at first problem nya aku lah kot yg riak takabbur secara halus separuh sedar ni, lepas balik malaysia aku tercakap "eera duduk london 9 bulan, sekali pun tak sakit. demam pun tak. bawak panadol dua papan pun tak guna" so maybe Allah boleh sense riak aku yang lowkey sama rancak dengan mulut aku ni, sebab tertinggal "alhamdulillah" before cakap statement tadi. cuba baca balik dengan alhamdulillah kan bunyi riak tu mcm takda sangat kan lels

pastu aku dibayar cash tanpa ansuran lah dengan demam satu minggu straight lepas balik sampai. seghonok. tu lah mulut duk pung pang pung pang. dah lah demam lepastu taknak pergi klinik pulak tu, perangai macam orang tua. tapi *insert alhamdulillah* aku memang selalu jarang demam TAPI kalau sekali demam dia mcm sekaligus tanpa kompromi. 

ibu dah bising berapa lama lagi nak demam taknak pergi klinik. Aku pun mcm mak nenek lah "ala demam kejap je kot esok dah ok pastu nanti datang balik lusa ok lah". Satu malam tu ibu balik terawih badan aku demam lagi ibu insist jugak PERGI KLINIK SEKARANG! 😡😡

Image result for angry gif

Aku dah malas nak pung pang, pergi dapur nak minum vitagen tapi aku pening sampai aku takleh keluarkan straw so aku frust and nak sambung tidur (looool) sekali masa nak jalan ke bilik tu aku *finally* pengsan. So basically, dia rasa macam i was too weak and someone else took over badan aku, aku terhuyung hayang langgar almari langgar tv lepastu piungggg aku terkulai jatuh. Literally.

and in drama there would be someone else sambut orang pengsan. Can be the hero, or even in public there at least would be one person to sambut so that orang pengsan tu tak jatuh mcm tu je. LIESSSS GUYS LIESS. Kenapa aku pengsan terkulai, terseliuh kaki, jatuh straight badan atas lantai, takda siapa sambut! Yang aku dengar, ibu menjerit and ayah berlari (ayah lari tapi aku pengsan dulu baru ayah sampai. mungkin faktor usia hehe jk ayah)

Image result for shaking head gif

Pendek kata apa yang aku rasa sakit gila, lama gak lah aku jalan seret kaki. Pengsan is definitely not fun lol. Just saying if there would be someone else wonder what it feels like lol. 

And embarassing thing bila aku finally pergi clinic dengan tudung indon (yelah orang dah terkulai ada pulak energy nak pakai shawl cecantik 😰) dengan baju kurung (sebab baru balik buka puasa surau), orang tengok aku macam bibik pengsan and dipapah oleh majikan (ibu and ayah). Malu sungguh.

So, kalau demam tu pi lah klinik jangan dah seminggu pun duk tunggu lah nanti tunggu lah. Sometimes your body cannot wait anymore. Pesanan penaja kementerian kesihatan malaysia. Ok bye

No comments:

Post a Comment