Monday, December 17, 2012

Promise me, you will be my forever and always friends?

Only last minute planning works on us. Hahaha serious. Dah lama kiteorang plan nak keluar sama-sama, tapi mesti tak jadi. Mesti ada lah masalah datang menyerang bagaikan zombie. Okay merepek. Aku dah macam emotional dah. Takut tahu tak kalau tak sempat jumpa kawan aku before aku masuk Seseri for The Senior Year. Rasa macam tak complete :( 

Suddenly, Najihah tweet ajak aku sleepover rumah dia masa weekend. Just imagine lah betapa last minute nya planning hakhak. Excited nak mati ah aku even tak tanya pun lagi Ibu. Honestly, aku takut gila nak tanya ibu. Takut ibu tak bagi zzz so aku tak set a high expectation pun. Jasmine with her 'Last-minute-is-better-theory' dapat permission mak dia hahaha. Aku pulak dengan aku punya 'Tolong-ibu-and-bodek-theory' pun dapat permission wakakkaa. 

Aku pergi rumah Najihah awal. Datang Jumaat petang, masa aku masuk rumah dia hahaha vacuum ada dekat bilik. Siap tukar cadar lagi. Hmm biasa lah special guest datang okay *kelip kelip mata* Aku datang terus carik iPad baru dia. Aku sangat jakun sebab rumah dia ada Unifi ;/ Kalau lah aku ada unifi, tak tidur malam lah aku layan Korea. Tapi, aku taktau kenapa bila aku masuk bilik Najihah aku terus rasa ngantuk. Hmm dia bagi aku ubat tidur apa. Tapi tak bagi minum air lagi hahaha. Last-last aku tertidur T.T


Sorry man, too sleepy.

Aku dah cakap dengan Najihah 'Kejut tau tak solat asar lagi'. Last last aku terbangun then tengok tab dah pukul 6.30 petang. Najihah cakap 'Kita takut lah nak kejut! Awak tidur tak gerak pun tau tak !!' Hahah najihah being so-najihah. Lepas solat pun aku baring balik *peace* Najihah cakap dengan aku malam ni kiteorang BBQ hihiii please dont be jelly. Aku excited gila dah lah lapar bin kebulur. 

Najihah buatkan Gravy for BBQ ( Aku baru tahu benda alah tu gravy lepas google. So lifeless ) khas untuk aku *nangis* Told you, special guest datang. Aku keluar je ayah Najihah dah start ber-BBQ. First time BBQ yang sangat real. Sbb selama ni kalau BBQ dengan classmate ke schoolmate ke mesti budak lelaki yang BBQ. Aku tukang makan je wakakaa. Selepas janggut aku dah cecah lantai, perut aku dah buat konsert dangdut ala ala Dato M Daud Kilau, finally Jasmine sampai *nangis*


Ayah Najihah handsome gila wa cakap. Muda lah katakan. Bertahun-tahun muda dari ayah. Okay taknak puji lebih nanti mak najihah marah *peace*


Feel so calm whenever I'm with them :(

Did I ever mention, Najihah buatkan aku air Strawberry? Hahahah tu pun sebab ada special guest *kelip kelip mata* Paling epic bila aku yang minum air strawberry sampai habis tapi bila Najihah keluarkan air masak, tak bergerak langsung still penuh ahahhaha. Sedap gila BBQ haritu, aku sangat lapar and rindu and nak lagi. Kang aku text ayah najihah 'Uncle nak BBQ lagi boleh?' *najihah's stare* Jasmine duk gunting ayam BBQ into pieces tapi tak sempat dia nak makan, aku dah habiskan. So kebulur.

Tapi kiteorang memang takda bakat bila bab BBQ. We chit chat too much sampai lupa pasal BBQ. Hotdog hangit dua-dua belah. Bau hangit dah start dah masa tu. Tak tahu kenapa, even though hangit still sedap T.T Habis jugaak okaaay. Sumpah gaya macam kebulur tahap gaban. Nak lagi *nangis*


Hangit -___- Tapi boleh buat muka innocent 'Eh kenapa bau hangit ni?' *die*


Dia tukang gunting. Saya tukang makan *troll face*

So lepas dah makan, pergi dapur kemas and everything we need to do. Tapi bila aku offer nak basuh pinggan Najihah tak bagi hahaha standard lah tuan rumah mesti macam tu. Tapi kalau aku dengan eeka bergaduh dekat dapur 'Kauu lah basuuuuh !!!' Aku ni special guest la katakan. Tapi sehari je aku tak basuh pinggan, esok dah kena basuh sendiri hahahaha I dont mind at all. 

Najihah dengan Jasmine ni memang so-called-die-hard-fan of One Direction. Najihah dah beli okay 1D punya latest album. So dieorang meng-spread kan 1D love dekat aku and now aku tengah dengar lagu One Direction. Wow ingat senang ke aku nak dengar lagu english beside Kpop songs? *nangis* Tapi memang lagu One Direction in latest album best, tak macam album sebelum ni. Blergh.

Bila parents Najihah dah tidur, kiteorang pun keluar bilik bertapa depan TV. Mula-mula tengok Running Man. Lepastu aku fangirl tengok ulangan Music Bank in Chile. Ada CNBlue and Super Junior. Aku sampai pegang kaki akak najihah sebab fangirl mode over-dose. Mak najihah tak tutup unifi tahu takk semua sebab once again I told you special guest datang ahaha. Najihah cakap selalunya mak dia dah off unifi awal. Auntie I love yoooou *wink*


Midnight movie.

Aku tak tahu apa jadi tapi pokok pangkal nya tiba-tiba kiteorang tengok satu film; A Nightmare on Elm Street. Scary nak mampuihh. Aku dengan Jasmine ni dah lah forever penakut kuasa dua juta. Basically cerita ni pasal teenagers yang bila dia tidur, dia akan ada nightmare orang bunuh dia. So dieorang taknak tidur sampai berhari-hari. Hmm aku tak dapat bayangkan kalau aku tak tidur lebih 24 jam. Gila agaknya. Dah lah habis film tu pukul 4 pagi. Aku dah macam 'Korang macam mana nak tidur T.T Dah lah tengok cerita nightmare asdfghjkl '


Masa kiteorang tengok cerita tu, aku dengan Najihah ada main view Twitter orang. Saja je okay nak view  please jangan perasan. And kiteorang view twitter Arif and tengok gambar. Tengah syok meng-view ditemani Unifi yang super laju tu sekali Twitpic Arif ada gambar hantu T____T Aku dah menjerit, Najihah dah mencarut, Jasmine dah tutup mata. Dah lah ada tekan next pun gambar hantu, next lagi hantu lagi. Pendek kata dia letak 4 gambar hantu. Hmm memang dah lama hidup ya Arif. Syabas. *asah parang*

Aku risau gila, dah lah tidur pukul 4 pagi. Kang tak solat subuh jugak tiga-tiga ni kang. Dieorang pun iya iyaa je set alarm, satu pun tak bunyi hahahah. Nasib baik ayah Najihah kejutkan kiteorang. Actually aku dengar ayah Najihah ketuk pintu suruh bangun tapi sorang pun tak bergerak hahaha. Aku dengar suara ayah dia lepastu terus sambung tidur. Macam tu lah aku kat rumah. Duduk pun boleh tidur *peace*

Kiteorang tidur less than 5 hours tahu tak. Pukul 8.45 pagi dah bangun. Tapi aku taklah, sebab aku paling last mandi hahahaha semua sebab aku susah bangun. Sarapan nasi lemak with different lauk. Dah kenyang sambung fangirl tengok SMTown in Paris. Tengah aku syok fangirl-ing, Farisha reply messages Facebook T.T Finally ! Tahu tak aku call dia guna number phone dalam contacts aku, SmartReader BTHO yang angkat? Lost contact tahu? Terus aku ajak dia pergi Ice-skate hihiii I told you only last minute planning works on us. 


Yay-pergi-sunway-pyramid faces. 



Pakcik handsome/ Ayah Najihah hantar kiteorang pergi Sunway Pyramid. Aku rasa dalam sejarah aku hidup, sunway pyramid lah yang paling jauh sekali. Terasa macam rempit pulak hahahah apa jadi dengan Syaheera yang suci tu ? *screeeam* Jasmine and Najihah totally turns into half-rempit hahaa. Dieorang siap ajar aku bahasa rempit. Dakdak (Budak-budak), Jet jet (Bajet), Yo yo (poyo). The whole journey aku membebel 'Dah maju dah kita sekarang kan' 'Dunia dah berubah' 'Dulu jusco je' Hahahah so bising.


Kiteorang lalu jejantas. Tak silap aku first time for Jasmine and Najihah. Maybe? So jakun-ness melanda.


See lah those OMG-I-am-so excited faces.

Okay actually nak pergi Ice-skate dekat Sunway Pyramid ni idea aku. And trust me everybodyyyy : THIS IS NOT A GOOD IDEA, TRUST ME KALAU KAU TAK RETI LANGSUNG NAK ICE-SKATE. JANGAN PERGI ! Lepas aku dah tengok ice rink, aku macam 'Damn it siapa punya idea niiii ?!?' *semua pandang aku* Last aku pergi ice-skate masa aku darjah tiga, i guess? Tu pun along and kak yana yang bawak aku. Yang aku ingat, aku keluar ice rink seluar aku super-basah. 



Jangan terpedaya. Ni muka before masuk ice rink.


Masalahnya aku tak ingat betapa sengsara nya aku dulu T___T Sengsara gilaaaa. Aku macam nak nangis dalam ice rink. Baru pakai skate boots tu je terus rasa macam nak balik okay. Bila masuk ice rink tu ya Allaaaaaaaaaah, aku dengan Jasmine tak gerak langsung. Berdiri je kat tepi ice rink pegang dinding dengan tingkap ice rink T.T Aku pegang Najihah kuat gila, takkan lepas ah ketat erat takkan lepas. Najihah dah membebel 'Jangan pegang kita kuat sangat, tak stable lah kita blablablaa ' Tapi aku sangat gila masa tu so aku dengar macam Najihah suruh pegang kuat lagi hahahaha.


Masa ni ada pakcik camera man datang mintak kiteorang posing. Banyak pulak tu pose nya, aku dah nak jatuh dah posing -___-"



I got this stupid habit whenever I got nervous : Pegang orang sebelah aku kuat-kuat tanpa disedari. Nasib baik aku masuk sekolah perempuan, so kalau aku ter-pegang pun still perempuan *sigh* Najihah dengan Farisha sengsara gila bila skate dengan aku. Haahha hanya jasmine yang memahami aku. Tapi pendek kata, aku paaaaaaling power... dalam menjatuhkan diri. Banyak gila aku jatuh. Jeans aku ni dah gaya macam baru keluar bath tub ah.

First yang jatuh Farisha hahaha itu pun jatuh sebab skate dengan aku. Dah lah aku terbuat dia jatuh, depan entrance ice rink pulak tu. Orang busy keluar-masuk tapi Farisha jatuh kat situ hahahah *troll face* Pergi ice-skate sangat bagus untuk meng-eratkan hubungan antara kawan. Taktahu berapa banyak skinship aku buat dengan semua orang. Baju dieorang semua aku tarik hahahah. Bukan dengan dieorang je, masa first time masuk ice rink tu tiba-tiba ada strangers laki mana entah pegang tangan aku. Aku pun terkejut.. dan dia pun jatuh hahahaha bukan salah aku eh -_-" Even 10 tahun akan datang pun, aku takkan bawak husband aku pergi ice rink. Neverr -____-"


Tengok aku hahaha muka nervous gila. Aku mesti tengah ! So that kiri kanan aku ada orang.

Tapi yang best nya dalam ice rink ni, kalau ada orang jatuh pun everybody nearby you akan tolong bangunkan. Awww Malaysian so considerate. We so 1Malaysia even dalam ice rink hahaha. Masa aku jatuh ada perempuan cina mana entah datang nak tolong aku. Thank youu !! And bila orang jatuh nearby aku pun, aku.. bukan taknak tolong tapi tak reti nak tolong ahhaha. Aku hanya mampu hulur tangan suruh bangun. And kalau dia sambut tangan aku, wrong choice man what to do *troll face*


Masa ni tengah menolong orang. Even though diri sendiri tak ter-tolong.

Okay now I will show how epic we ice-skate. Very the special edition. Very the limited edition. Kau gelak, siap kauu !!


OMG We are in crisis


Jasmine jatuh hahahaha 


Farisha came to rescue


Rescue failed T_T

Najihah kena keluar awal sebab risau akak dia dekat luar ice rink sorang-sorang. So all the picture credits to Najihot Nasuhot. Cepat sangat najihah keluar, tak sempat aku buat dia jatuh hahahahah cisss. So lepas aku merayu jom lah keluar, dah semput dah ni. At laaaast, keluar jugak. Freedom ! Yabedabeduuu




We change our gloves, so sweet. Diabetes aku tengok *nangis*


Muka bahagia sebab dah nak keluar.

So kiteorang keluar, and of course went to surau to perform our solat. Masa tu aku kebulur gila ah, terus pergi KFC. Aku punya nervous feeling getting worse bila aku nak makan pun tangan aku menggigil T.T Baru ice-skate dah rasa nak demam adoii. Orang cakap dekat Malaysia ni dekat Sunway Pyramid je ada ice rink. Aku macam 'So orang perlis nak ice-skate pun pergi Sunway ke bapak aaah' Aku still sakit kaki dan tangan sekarang ni even dah dua hari berlalu *nangis*


You used to be the person who sat beside me in class hmm :(

Lepas makan, of course shopping time. Beli baju sama untuk four of us. Pilih punya lah lamaaa. Lepastu pergi Popular bookstore. Besar gila okay Popular kat sana, tak macam kat Jusco Cheras Selatan. Kecik sekangkang kera tu je cisss. Aku dah penat gila. Masuk dalam kereta, aku tertidur -__-" Hantar Farisha balik, wondering sempat ke jumpa before SPM sbb Farisha pun boarding school student *sigh* Dah sampai rumah Najihah pun aku sambung tidur hahahaha. Lepastu ibu datang suruh balik rumah. Aku sangat sedih *nangis*


We bought One Direction and Forever and always tshirt hahaha. 


Even though spent time together kejap je, it still was fun though. Please make sure, jumpa balik before SPM. Sebab makin susah nak jumpa lepas ni. Dah lah aku duduk bangi. Makin jauh. Jumpa pun jarang. Datang lah Seseri, pak guard takkan halau korang punyaaaa. It may be impossible reunion lima orang [ Najihah Farisha Jasmine Fatin Aku] Last time keluar 5 orang, hmm masa Form One aite? Last time aku jumpa Fatin pun masa last school day Fatin before pindah Johor. Dah satu tahun lebih dah. Muka chicken pox aku ni pun Fatin tak tengok live lagi :( Hmm. Semalam aku tengok Korean Movie [Sunny] and suddenly miss my old days with them ;//



No comments:

Post a Comment