Tuesday, February 12, 2013

Ini semua poyo

Soo Form Five of Seserian ada dua hari kem motivasi. Sponsored by Pakcik Bank Rakyat yang  handsome dan segak macho kau memang da bomb (actually ayah kepada salah sorang Form Five student). Okay taktahu sama ada kiteorang dah lama tak jumpa laki ke apa tapi pakcik tu sangat handsome hahah okay lah bagi pangkat yang pakcik-pakcik ni. Aku dengan Aisyah dah macam die hard fan ah *screaam*

The activities semua okay tapi motivasi ni lebih kepada ceramah. Tak dapat nak elak kalau ada students yang tertidur. Teringat dulu motivasi 360 Degree Transformation yang last minute buat sebab ramai sangat batch aku keluar sekolah sebab tak tahan dengan boarding school life hakhak. Miracles do happened okay, because I'm survived. Wow. 

So penceramah tu bahagikan kumpulan ikut class. Actually aku prefer ikut dorm, tapi ikut logik memang tak ah sebab berapa banyak kumpulan nak kena ada kalau ikut dorm. And semua orang nak ikut kelas tahun lepas, sebab kita dah rapat dengan classmate tahun lepas. Classmate tahun ni? Hmm baru sebulan kenal hakhak. Tapi penceramah still nak this year classmates so here we go brand new of 5 Adioda members in action.


Seperti semua orang sedia maklum, aku monitor 5 Adioda (Agaaain?!?) So monitor akan jadi leader and kena pakai this topi magic ke hape nama dia all the time during motivation class. And aku sangat rimas dengan topi tu, to be honest hakhak so pendek kata semua classmate aku pakai topi tu sebab benda tu duk pass pass. Aku dapat warna merah yay yay!


Mak nenek lanun mana ni ?!?

Okay gambar ni aku cilok daripada Ainaa Shahirah, credits okay. Gambar dia semua cantik cantik *screaaam* Lepas ni kalau tengok gambar lain macam punya cantik tu haa maksudnya aku cilok. Yang gambar macam zaman purba tu haa tu originally dari camera aku hakhak Thanks Ainaa

Okay this is the first time for 5A sama-sama for an official activities. So macam malu-malu kucing di situ haktuih. Lepas motivasi ni, tahap kemaluan dah macam takda. Pipi dah macam takleh nipis lagi agaknya. Kena buat cheer pulak tu hahah memang random nak mati lah gamaknya. Classmate aku suka betul Dodo birds, and tukar nama class jadi Adiodo. Tak sure official ke tidak, first time aku dengar tak matured langsung hahaha kanak kanak riang okay kiteorang ni *hentak kepala*


Ni lah Dodo Bird nyaa -_- Dah extinct dah pun hakhak comel nya mintak kaki aku

Topi aku menjadi pujaan ramai. Tanpa disedari, dah macam-macam corak ada atas topi aku. Topi tu aku nak masukkan dalam kotak muzium aku hakhak. Masa aktiviti banyak benda dah buat: belajar Taichi, chicken dance, exercise Pizza etc. Sampai everytime kiteorang mengantuk dalam kelas, semua orang take five and buat exercise Pizza. Kemajuan tu okay, kalau tak take five je semua tidur!


Ngeks gambar belakang gajah pun boleh -_-


Tak sah takda gambar dia hak alohh



Dah kenapa dah ni wakaka. Kiteorang kena tahan nafas and lumba class mana paling lama! Tak sangka, bibik sorang ni pun one of the finalist hahahah apa dah jadi. Aku tengok gambar ni dah macam squidward dalam Spongebob Squarepant pun ado. Bila aku tanya balik, aku dah agak. Actually dia curik tarik nafas ikut mulut -_- Takpa lah asalkan dia dapat coklat and bagi aku satu wakaka. Tapi tu coklat tak tahan lama bila ..


Dia dah mula bosan and start conteng tangan dia guna pen! Haa kalau dia dah start conteng tu, aku dah tahu si Aisyah ni confirm dah ngantuk bosan takda arah tujuan. Nanti habis tangan dia mengutuk aku and puji diri sendiri zzz. Kadang-kadang tangan aku pun jadi mangsa. Ni bukan ending lagi, ending nyaa ..


Ni haaa anak siapa ?!?


Credits: Ainaa.


Chubby nya la haaaai *screaaam*


Okay this is Yana. Ketua Pelajar yang disayangi yang boleh ber-negotiate. Orang mesti fikir macam wuuu dia ketua pelajar mesti perfect gila lifestyle bagai. Hahah bila dia dalam class sumpahh macam manusia biasa wakaka. Ye lah this year baru sama class kan. Suka buat bunyi pelik-pelik, kadang-kadang childish sama level dengan aku hakhak. Tapi once dia serious, jangan mintak kaki dia hakhak.


During break time. Dekat DGP ada dua piano. Everytime aku rasa homesick, stressed out takpun memang every weekend lepas gian mesti aku pergi DGP main piano. Tapi aku basically main lagu sama je everytime main piano sebab aku just ingat music notes untuk dua lagu je: River flows in you, When I miss you. 4 Adiodators akan cam aku yang main piano kalau dengar lagu familiar hakhak. 


Omg I love this oneeee (!)

KLCC view from Seseri. 24/7 okay aku menghadap KLCC dengan KL Tower unless kalau tengah jerebu tu memang hilang terus lah semua bangunan tu. Kalau malam lagi cantik serious. Kadang-kadang lepas solat maghrib on the way nak pergi prep aku saja-saja ikut jalan jauh sebab nak usha KLCC. Tengok KLCC lights off pun one of our attractions in Seseri especially kalau ada student exchange tu haa. 

Merepek je aku ni haaa, balik pasal motivasi. The highlight mesti lah Slot yang akhir sekali : Slot ke-enam. Aku dah agak daaah ni mesti slot yang ada air mata lah, saya-rindu-ibu. Penceramah tu suruh kita tulis surat untuk parents and ugut cakap nak post dekat parents oh tidaaaak. 90% students menangis hahaha. In fact, Aisyah yang mulut bising 'Aku takkan nangis ah apa barang nangis' pun last-last menangis mengalahkan aku hahaha teresak-esak macam aku nak tinggalkan dia pulak (eh?)


That xx,
Syadin.

No comments:

Post a Comment