Saturday, February 22, 2014

Driving class

Alkisah nya semua driving class aku tertangguh sebulan sebab holiday trip dan kemalasan yang abadi lol. Lepas sorang-sorang kawan aku dah dapat lesen P, baru lah aku nak start first driving class har har hambar nya hidup aku. I’m not that interested in driving though. Instead of nak sangat lesen, aku lebih ke arah text kawan ‘Woi goodluck jpj test! Dapat lesen nanti amik aku, kita lepak. Minyak aku bayar takde hal’ /cries/

And yesterday was my first nerve-wracking driving class ever. Sumpah doh lawak gila loser gila gelabah gila menakutkan gila hah apa lagi kau nak, aku ni patut amik video boleh tengok balik bila-bila depressed ke homesick ke putus cinta ke stress exam ke mesti gelak terguling.

Cerita dia sekarang, aku ni hidup dalam keluarga yang bermoral tinggi. Tengok lah aku, bersopan santun lemah lembut /muntah dulu/ Ibu ayah ni tak pernah bagi anak bawak kereta tak kira lah auto ke kelisa comel manual pun tak boleh bawak selagi takda lesen (Kalau ada lesen pun belum tentu boleh bawak masalahnya) So bila cikgu driving tanya “Pernah bawak kereta tak?””Sumpah tak pernah, pernah hidupkan engine je “



Aku mengharapkan cikgu perempuan, tapi boss muda handsome yang aku dapat. Takpalah rezeki tak boleh tolak katanya. Cikgu aku ni patut dapat award cikgu paling penyabar dan  cool dan jaga hati dan baik hati dan cheerful dan pandai mencarut dalam hati heheh. Mula-mula cikgu tinggalkan aku bawah pokok nak berkenalan sikit dengan gear, clutch, brake etc

Percayalaaaaaaah, nak angkat handbrake rasa macam nak angkat dumbbell! Berat nak mampuih woi. Masa lepaskan clutch lepastu tekan minyak then kereta jalan, muka macam who cares padahal dalam hati “OMG JALAN SIOT BAPAK AH GOOD JOB SYAHEERA !!!” ini lah budak jakun namanya hm 22/2 The day I created my own history lol date pun cun okay ah tu.

Aku kan tak tahu apa-apa, aku ni taat betul ikut je sebijik apa cikgu baik hati cakap. Iya lah nyawa aku pun ibarat ada dalam tangan dia kan (katanyaaa) Cikgu bawak pusing pusing dalam driving centre 2/3 kali. Aku buat salah macam-macam pun dia cakap ‘Hah power ah ni! Ok awak bawak lah, bagi saya tidur’ Amboi tidur kang cikgu bangun terus kat hospital jangan nyesal/evil/

Lepastu dia bagi direction pergi keluar jalan besar. My reaction was like “KELUAR KE? SUMPAH?” Kau tak tahu jalan Bangi lama ni cemana corner kanan kiri lepastu kereta lori trak bas semua ada. Aku ni jahat jugak sebenarnya heheh, masa on the road sebelah tangan cikgu dah ready dekat stereng. So aku ni pun rasa selamat betul, tanpa disedari tangan aku tak pegang stereng langsung ahhahhahah sedar-sedar je cikgu kata “EH TANGAN PEGANG STERENG JANGAN LEPAS!!” Bukan sekali tapi banyak kali.

Dekat co-driver seat pun ada brake pedal untuk cikgu, lepastu kadang-kadang kalau aku tahu cikgu dah tekan brake, aku pun tak tekan lah brake heheh. Lepastu cikgu kata ‘Tekan brake! Brakeee’ Dalam hati aku macam bukan cikgu dah tekan ke heheheh perasan eh aku tak tekan adoi kantoi. Lepastu on the road kena bawak 40km/h tapi sebab cikgu dah pegang sebelah stereng, aku pun syok je tekan minyak sampai 60km/h bapak tragis

Ingatkan nak balik rupanya ada lagi belajar bukit aduhai. Dua jam terasa macam 20 jam. Next week ada lagi class 3 hari berturut-turut. Tapi takpa EXO’s D.O punya new year resolution pun nak dapat lesen kereta, aku pun boleh (ke?)


Sampai dah besar tua bangka pun aku taknak lupa first time driving experience heheh. I waited for 17 years and 8 months for this day to come/grin/ And it came out like riding rollercoaster heheheheheh epic

No comments:

Post a Comment