Wednesday, February 19, 2014

It's gabem family day!


Masa last day europe trip, ibu dah cakap " Nanti lagi 2 minggu weekend ada family day" Lepastu aku tanya "Eera kena ikut ke?" Heheheh tak guna punya anak /self-slap/ Dah lamaaa tak pergi family day :( Actually ni family day office ayah tapi sebenarnya ayah baru je kerja sini kahkah. Ayah punya first day kerja sini was on my first day of SPM. Ayah call aku masa pagi nak cakap goodluck paper BM, aku cakap balik dekat ayah "Ayah goodluck kerja heheh"

Pagi pagi buta Ayah dengan Along dah takda pergi main golf (family day's activity tapi memang harem aku join kang bola masuk kolam kahkah) Along dengan ayah balik muka sumpah burnt hitam! Lepastu petang pergi check in hotel tapi kiteorang datang lambat so we missed the treasure hunt part /cries/ Padahal aku tidur je dalam hotel, bangun pun sebab maghrib eheheheh


Stay dekat Bayu Beach Resort. Mini apartment with two rooms inside ( yay tak share bilik lagi yay) Yang aku pelik nya, hotel ni takda wifi and aku macam 'Ada lagi eh hotel yang takda wifi' tapi ok jugak sebab aku tak bawak laptop so aku tidur sepanjang hari bapak puas.

Masa malam ada dinner, memang aku makan macam dah taknak hidup esok pagi. Lepastu ada karaoke, amboi kemain pacik macik ni taknak stop karaoke. Ada sampai 4 kali naik stage menyanyi, dahsyat betul. Ada yang nyanyi lagu hafiz hahahaha aku ni nak terguling bawah meja je rasa. Lepastu ada sorang husband ni nyanyi satu lagu untuk isteri dia sebab nak celebrate anniversary dieorang esok bapak sweet tak ingat dunia /melts/


Kebuluq mood turn on



Ayah kita tu

Karaoke session ended at 12AM (tak puas tak tahu nak cakap apa eheheh) Aku masuk hotel terus tidur kot. Tak sempat nak tunggu makanan dinner digest, ampun mak. Esok pagi nya bangun breakfast lepastu pergi pantai. Duluuuuuuu ayah yang bawak pergi pantai tapi sekarang 'Korang kan dah tua bangka, pergi lah sendiri takkan ayah nak bawak lagi' Ok ayah fine takpa ok. Dulu pergi pantai mesti mandi, dah besar tangkap gamba je lah ye




Nak mandi pun segan, dekat pantai ni semua budak kecik. Tapi terkejut tengok pantai PD ni aku ingat kotor tapi cantik je dekat sini. Air hijau biru kot, jakun aku. Ingatkan pantai PD warna kelabu (heheheh deep) Pagi tu ada telematch macam ala ala sukaneka. Aku sumpah taknak main mula-mula, aku turun pantai ni pun dengan nawaitu dah tulis dekat dahi 'Nak tengok je' bajet sikit ah macam apa barang kan main sukaneka ni kata dah besar

The warm up game was tiup belon lepastu pecahkan. Memang aku cakap 'No waaayy taknak main!' Aku ni dah lah tak suka belon meletup memang anti gila allergic betul. Masa turn eeka kan dia tiup belon lepastu duduk atas belon tapi tak meletup hahahahaha aku ni kat belakang dah gelak tak ingat dunia bapak memalukan tahap dewa kakak siapa tu, tak kenal aku /bajet/


Lepastu bila dah start real telematch, aku lari duduk bawah pokok taknak main punya pasal /evil/ Tapi sekali kantoi pulak bila team tak cukup orang -_____- Ayah dah menjerit jerit 'Eeraa! Masuuuuk!!' Lepastu pakcik pakcik duk lambai tangan kata tak cukup dua orang (memang lah tak cukup dua orang dah aku dengan Eeka duduk bawah pokok lol) Paling takleh geram team aku ada 3 orang perempuan, setiap game jugak lah dieorang nak 3 perempuan main zz

 

Lepastu masa telematch kena pakai topi cowboy dengan spek hitam bapak lawak gilaaa, topi aku entah berapa kali tercabut sebab kena tiup angin. We played so hard sampai papan jalan kaki ramai-ramai tu tercabut lol aku jatuh tertonggeng banyak kali kot sampai aku rasa macam nak campak je topi cowboy ni masuk laut but anyway I had soooo much fun, dah lama tak main telematch banyak macam ni heheh



Aku rasa dari dulu dah ditakdirkan anak kawan ayah takda sorang pun yang handsome /cries/ Sebab tu tudung aku hancur kena tiup angin pun aku buat bodoh je trololol tapi ada sorang staff ni sumpah muka handsome mixed/kacukan, aku ingatkan staff office ayah tapi rupanya staff hotel coordinator telematch ahhahaahahah lawak betul tapi muka not bad doh sampai anak dato' ke anak tan sri nak tahu nama wuu aku anak Tajuddin ni senyap je lah /selfpat/



Anyway, we won the telematch !!!

Lepastu masuk hotel balik sambung tidur sampai lah ayah kejut nak check out :((( Bosan nya balik rumah, kita jalan jalan setiap minggu tak boleh ke ayah? Two days were short but it was fun! Sure, it's a small family with a big heart. Till we meet again /wave hand/


No comments:

Post a Comment